Zepto
Kollat runt lite på zepto.com och kommit fram till detta..
Znote 3415W - Spel
4096MB (2x2048MB) DDR2 667/PC5300 SODIMM (64-bit OS)
160GB 5400rpm SATA Harddisk
Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)
Tangentbord Znote 2x25W/3x1xW Svart SE
SAMSUNG DVD-RW Dual-Layer Brännare
15,4" WXGA 1280x800 - 3415W
6 Cell Batteri till Znote 2x25W/3x15W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
2.40 GHz Intel C2 DUO T8300 800MHz 3MB (Only works with Vista)
Men eftersom jag inte har så bra koll på datorer så tänkte ja be om lite råd..
Det som bekymrar mig mest är att processorn endast fungerar med Vista, och samma med minnet om man vill ha ut max av det vilket man självklart vill. Men hur ställer ni er till Vista?
Det känns som man blir lite begränsad med ett OS som endast stödjer Vista.. Hur kommer program och spel påverkas?
En sak till här.. 3mb/6mb? Vad är det för skillnad och hur stor skillnad? Hur påverkar det datan?
Och en till.. Intel C2 DUO är det ett bra val?
Det kanske räcker med 2,10 ghz? hur stor skillnad är det?
Angående hårddisken då.. jag har tänkt att köpa en bärbar hårddisk också nån gång i framtiden, därav endast 160 gb, men jag tänker på att den har 5400 rpm. Är det värt att lägga till 1000 spänn och få en hårddisk med 7200 rpm?
NVIDIA® Geforce 8600M GT, det står att den stödjer HD, detta betyder då att man kan självklart koppla till datorn till tvn då?
Znote 3415W vs Znote 6224W.. angående skärmen stor skillnad? tänkte på att upplösningen var lite bättre på 6224W men skärmen är mindre... vad ska man ta?
Hur är det med döda pixlar hos zeptos datorer?
.. Ja det var väl det mesta.. som ni säkert förstår så har jag tänkt att ersätta min stationära med en bärbar eftersom jag inte spelar i närheten lika mycket som jag gjorde för några år sedan men vill ändå ha möjligheten att spela de senaste spelen osv..
Tror ni den håller?
Har en budget på ca 10.000 förresten om någon känner för att konfiguerara lite eller har andra förslag! (gärna billigare)
Förresten.. Någon som har en dator från zepto eller har erfarenhet av det? Kommentera gärna..
Tack på förhand
*edit: Funderar nu också på minnet.. ska man välja ett minne med 800hz ist för 667hz? tänkte på 2gb vs 4gb
trådlöst nätverk.. såg att några hade haft problem med zeptos egna trådlösa nätverkskort, intels är att rekommendera då eller?
Tips: kolla på deras erbjudande.. tog design datorn istället för spel datorn och lyckades få exakt likadan prestandad på allt och tom 2,40 ghz processor ist för 2,10 för 1000 billigare och så e den snyggare!!