Permalänk
Medlem

Vista "hänger sig"

Ett rätt udda problem jag nu stött på. Ca 3 minuter efter att jag startat datorn hänger sig datorn. Men det som nu "hänger sig" verkar vare just Vista. De andra programmen fungerar en kort tid till, och musen osv (dock inte scroll, men det har väl med drivrutiner å göra...) fungerar. Men klickar jag på startmenyn(eller andra redna windows-applikationer, te.x papperskorg osv) så går det rätt åt fanders. Har testat systemåterställning utan resultat. Nu kör jag i felsäkert läge med nätverksdrivrutiner så här funkar allting bra. Har testar runt å stöter inte på några problem, inte med några program iaf. Någon som har något förslag vad man bör göra? Kan ju inte köra i felsäkert läge hela tiden :/

Tacksam för svar.
Vänliga hälsningar

-Haba

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk

explorern som krånglar, har haft samma problem. Gjorde då en systemåterställning en dag bakåt, då hjälpte det. Men om du har gjort det vet jag inte.

edit:

Har för mig att man kan kopiera filerna från xp cdn (jag kunde det när jag skulle kopiera ntdetect-filerna).

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Medlem

Gjorde som sagt systemåterställning men det hjälpte inte. Satt några timmar med HP Online Chat support, flashade om BIOS, ominstallerade ACPI Fixed Feature Button osv. utan resultat. Tillslut står jag där jag står och deras svar är: formatera om. Så... håller på och kopierar mina filmer osv nu.

Tråktråk

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk
Medlem

Borde väl alltid kunna kika i Loggboken och/eller Tillförlitlighets och prestandaövervakaren...kan hända det finns nåt matnyttigt där ju.
Och enhetshanteraren förstås.
Eller det kanske du redan gjort iofs.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)