Permalänk
Robot

htpc & hemmabion

Slängde ihop en ny htpc till hemmabioanläggningen då den gamla fick slita lite väl hårt med uppspelning av 720p material.
Denna klarar även av 1080p utan problem. Så kanske är en full-hd projektor snart aktuellt

burken består av dessa delar:

*chassie: Antec Fusion
*mobo: Gigabyte GA-MA69GM-S2H
*cpu: AMD X2 4800+
*minne: 2*1gb Corsair XMS2 DDR2 PC6400
*hdd: 80gb system, 250gb lagring

Snyggt och funktionellt chassie som även kyler tyst och effektivt, med fläktarna på lägsta hastighet såklart.
moderkortet fungerar klockrent i en htpc! har allt som man kan tänkas behöva. Inbyggd grafik med vga, dvi och hdmi utgång, optisk spdif mm.. Det enda problemet var att sata kontakterna satt heltokigt till på sidan av brädan och hamnade väldigt nära en vägg i chassit. men jag fick tag på ett par väldigt kompakt vinklade sata kablar som jag efter lite meck lyckades få dit.

Resten av anläggningen:
*förstärkare: yamaha rx-v757
*fronthögtalare: Dynavoice m-65
*center: Dynavoice C-5
*bakhögtalare: Dynavoice S-5
*subwoofer: XTZ 99 W12S
*projektor: Sanyo PLV-Z5
*duk: Actual 90"

Besök albumet: htpc & hemmabion av antreas

Permalänk

fan va nice o se på film där en 10:A

Visa signatur

Stationära:Silver Power 600W | Gigabyte GA-EP35-DS3| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB| CPU E8400@3.8 Ghz |HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3|Systemdisk WDC 160GB | Lagring 1.5tb | Fractal Design Define R2

Bärbara:Asus K70IO

Permalänk
Medlem

nice men inga störe moddar men helt klart en :6

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Medlem

Vad gör den lilla skärmen till vänster?
Varför TV när du har projektor? För att se på dagen, då det fortfarande är ljust?
Vad för grafikkort?

Mycket trevligt hursomhelst, 5p.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Fina grejer. 8p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pumbi
nice men inga störe moddar men helt klart en :6

Ingen som säger att det måste vara en modd heller för att få finnas i galleriet.

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Vad gör den lilla skärmen till vänster?
Varför TV när du har projektor? För att se på dagen, då det fortfarande är ljust?
Vad för grafikkort?

Mycket trevligt hursomhelst, 5p.

//Gorian

Den lilla skärmen är till för att kunna styra och använda datorn utan att behöva dra igång projektorn och slösa lamptid på den. T.ex. när man vill dra ner och förbereda en film..
Projektorn kostar ca. 3kr/h att ha på, det är inga pengar jag lägger för att kunna slötitta på tv.
Grafikkortet är som sagt inbyggt på moderkortet och är av modell Radeon X1250 .

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 3570K @ 4,5ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 4x4gb 1600Mhz | Gainward GTX 1060 6GB Phoenix | Samsung 850 Evo 250gb | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

En 10:a då jag har samma projektor

Visa signatur

Blahaen

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och stilrent chassi! 8P

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antreas
Den lilla skärmen är till för att kunna styra och använda datorn utan att behöva dra igång projektorn och slösa lamptid på den. T.ex. när man vill dra ner och förbereda en film..
Projektorn kostar ca. 3kr/h att ha på, det är inga pengar jag lägger för att kunna slötitta på tv.
Grafikkortet är som sagt inbyggt på moderkortet och är av modell Radeon X1250 .

Vad kostade den lilla skärmen? Kostade den 1500kr så får du alltså 500 timmar av prjektor tid för den. Känns som att du lär byta ut den innan du spenderat 500h för att fixa filmer. Men najs iaf med projektor och allt. Samma chassi som mig med till HTPCn.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Vad kostade den lilla skärmen? Kostade den 1500kr så får du alltså 500 timmar av prjektor tid för den. Känns som att du lär byta ut den innan du spenderat 500h för att fixa filmer. Men najs iaf med projektor och allt. Samma chassi som mig med till HTPCn.

Jag fick den gratis... den som spar han har!

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 3570K @ 4,5ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 4x4gb 1600Mhz | Gainward GTX 1060 6GB Phoenix | Samsung 850 Evo 250gb | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNOVA G2 850W