CC3-Kanes wrathdåligt optimerat?

Permalänk
Medlem

CC3-Kanes wrathdåligt optimerat?

Hallå! Sitter på en q6600, 8800gts 512, 2gb ballistix 8500, asus p5e x38i. och nu när jag körde igång kanes wrath så fick jag riktigt riktigt dåligt flyt, hackar o e segt. kör på full grafik ingen aa. men en konstig grej är att om jag sätter på 16x aa så slöas de itne ner mycket heller. dåligt optimerat eller bara dåliga drivers till 8800gts 512? eller är min dator bara slö för spelet, tycker de bör räcka för spelet är inte direkt snyggt ju.

mvh kloker

Visa signatur

Keep the flow

Permalänk
Medlem

Uhm det spelet kan köras med en 5 år gammal burk, det är inte alls krävande då det bygger på den gamla C&C Generals motorn (som är ungefär lika gammal).

Har du problem med andra spel för ngt måste vara fel.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Uhm det spelet kan köras med en 5 år gammal burk, det är inte alls krävande då det bygger på den gamla C&C Generals motorn (som är ungefär lika gammal).

Har du problem med andra spel för ngt måste vara fel.

Likadant med C & C 3 Tiberium Wars som denna expansion... spelade C & C 3 på min gamla dator. En P4 2.8 GHz, 6800GT och det fungerade finfint... bara lite längre laddtider.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Kanes Wrath är väl inte ens släppt?

Bevisa det med bilder på förpackningen, manualen, skivan, mm.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Får spelet imorn av Webhallen. Om nu inte posten klantar till det.
Kan då säga hur spelet rullar.

Permalänk
Medlem

Rullar på bra här med systemet i ciggen.
Vart det bara en kampanj och ca 13 scenario ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Rullar på bra här med systemet i ciggen.
Vart det bara en kampanj och ca 13 scenario ?

Redan spelat igenom det? Hehe... jag har bara testat första uppdraget... sen tröttnade jag.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaffer
Kanes Wrath är väl inte ens släppt?

Bevisa det med bilder på förpackningen, manualen, skivan, mm.

Haha, ta det lugnt "supersnuten".

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk

he, mit 8800gt jobbar knapt alls, men cpun låg på 60-70% x2 4400+ drog ca 800mb ram samalagt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Har samma problem i Kane's Wrath, ibland utan någon som helst anledning droppar spelet till kanske 4-5 FPS. En gång hände det när min lilla armé gick över en bro .. det var enbart när dem gick över bron som FPS'n droppade till löjliga nivåer. Så det är definitivt dåligt speloptimering som är problemet här.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

det är EA vafan dom är väl inga mästare på att släppa bra optimerade spel

Permalänk
Medlem

Electronic Arts är en seriös och bra utvecklare & utgivare av spel, dem satsar på att skapa spel som alla gillar och håller en god inställning till spelutveckling.

...

...

... NAAT! (Borat)

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

wiho kom hem från jobbet precis och gissa vad som låg på köksbordet?
Nu blir det att installera och spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
det är EA vafan dom är väl inga mästare på att släppa bra optimerade spel

suck.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaffer
Kanes Wrath är väl inte ens släppt?

Bevisa det med bilder på förpackningen, manualen, skivan, mm.

Fick det själv dagen då du skrev det från cdon.com..

Men japp, det måste va nåt fel med din dator/drivers, det flyter hur fint som helst.. Och då kör jag "ändå" i vista
Ska vi ta nån match online btw? Baleur heter jag där

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Re: CC3-Kanes wrathdåligt optimerat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kloker
Hallå! Sitter på en q6600, 8800gts 512, 2gb ballistix 8500, asus p5e x38i. och nu när jag körde igång kanes wrath så fick jag riktigt riktigt dåligt flyt, hackar o e segt. kör på full grafik ingen aa. men en konstig grej är att om jag sätter på 16x aa så slöas de itne ner mycket heller. dåligt optimerat eller bara dåliga drivers till 8800gts 512? eller är min dator bara slö för spelet, tycker de bör räcka för spelet är inte direkt snyggt ju.

mvh kloker

Kör du med 2gb ram och vista eller xp?, 2gb ram är kanske för lite de som det funkar bra åt värkar ha 4gb ram

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Re: Re: CC3-Kanes wrathdåligt optimerat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
Kör du med 2gb ram och vista eller xp?, 2gb ram är kanske för lite de som det funkar bra åt värkar ha 4gb ram

2Gb ram räcker mer än väl till Vista, har inte stött på ett enda spel som kräver mer än det och då har jag verkligen lekt med avancerade inställningar i krävande spel för att vara säker.
Vista är bra på att ge ifrån sig minne när man väl behöver det

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
2Gb ram räcker mer än väl till Vista, har inte stött på ett enda spel som kräver mer än det och då har jag verkligen lekt med avancerade inställningar i krävande spel för att vara säker.
Vista är bra på att ge ifrån sig minne när man väl behöver det

Jag testade ett tag när jag plockat ur 2 stickor. blev ingen nämnvärd skillnad i prestandan. aningens längre laddtider i vissa spel... ifall jag hade många program inladdade samtidigt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: CC3-Kanes wrathdåligt optimerat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
2Gb ram räcker mer än väl till Vista, har inte stött på ett enda spel som kräver mer än det och då har jag verkligen lekt med avancerade inställningar i krävande spel för att vara säker.
Vista är bra på att ge ifrån sig minne när man väl behöver det

Men det är nattodag´s skillnad på hur snabbt spelen/proggen loadar med 4Gb versus 2Gb.
Rekomenderar verkligen 4Gb till Vista 64, funderar på att trycka in mera faktiskt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: CC3-Kanes wrathdåligt optimerat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Men det är nattodag´s skillnad på hur snabbt spelen/proggen loadar med 4Gb versus 2Gb.
Rekomenderar verkligen 4Gb till Vista 64, funderar på att trycka in mera faktiskt.

Jag antar att du inte har stängt av Superfetch aka. GÖRDATORNTRÖG-Program, gör det så ska du se att det inte blir en märkvärdigt skillnad på laddningstiderna

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: CC3-Kanes wrathdåligt optimerat?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Jag antar att du inte har stängt av Superfetch aka. GÖRDATORNTRÖG-Program, gör det så ska du se att det inte blir en märkvärdigt skillnad på laddningstiderna

Anta inte så mycket ?
Har även en Xp burk med 2 Gb och märker stor skillnad på laddtider på samma progg.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?