Vilka är de buggigaste spelen du har spelat?

Permalänk

Vilka är de buggigaste spelen du har spelat?

Som tråden heter så kan folk dela med sig av irriterande buggar och ögonblick här.
Jag har två stycken som jag tycker slår allt.

ARMA - I grund ett bra spel men släppt minst ett år för tidigt med massiva prestanda problem som följd.

Team Fortress 2 - Spelar det aktivt online. Utan att överdriva så hänger det sig ca 5-7 gånger / dag. Och för varje ny patch kommer det nya buggar och problem.
Jag har aldrig varit i närheten av att spela ett så buggigt spel som TF2, och trots att jag verkligen gillar det så rekommenderar jag till alla som funderar på att köpa det. Dont!

Någon som spelat något värre?

Permalänk
Medlem

Street Legal Racing - Otroligt buggigt, ooptimerat, stängs av lite nu och då, plötsligt kan bilen krocka in i nånting som inte finns, däcken kan helt plötsligt försvinna... etc.

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

ovan nämnda är jäkligt buggiga.

Fyller på listan:
Gears of War - fungerar inte längre än 70sec med XP, spelet kräver uppdatering från AMD och en version som inte existerar, även spelet kan uppdatera drivrutinerna men otroligt nog är även det fel version.. fungerar smärtfritt i Vista, sen fungerar dock inte Vista smärtfritt.

Deus Ex 2 - visst spelet suger, men den fungerar inte i XP fast jag uppdaterar den.

Project Snowblind - spelet är extremt likt Deus ex 2, buggit och finns inga uppdateringar, spelet går ibland extremt segt, ibland extremt snabbt.. men crashar konstant.

Listar bara dom spelen som det inte finns hjälp till som uppdateringar eller liknande

EDIT: Alla EA spel.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

håller med gorian ovan, street legal racing, och även street legal racing redline innehåller gott om buggar

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk

Sacred...

Permalänk

Silent Hunter III & IV. Brukar få vänta på några patcher innan det fungerar.
Thief III. (fick igång det igår:) )

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Just Cause så sjukt mkt småbuggar överallt,

Permalänk

Varje gång jag har köpt ett av Battlefield-spelen har jag lovat mig själv att aldrig mer köpa ett på grund av att de släpps halvfärdiga. Ingen version har varit riktigt spelbar förrän efter minst ett halvår (men när de värsta buggarna väl är rättade så är det grymt roliga spel).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Sacred...

Så sant! Eller ska man kanske kalla det en feature när man kan gå av och på en häst samtidigt så man tillslut hamnar ovan på den, ståendes?

Permalänk

...eller tvungen att skriva "wasser" i ett framhackat kommandofönster för att kunna gå vidare i handlingen.

Permalänk
Medlem

Daggerfall, UTAN NÅGON SOM HELST TVEKAN....

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Avstängd

Boiling Point, Road to Hell eller vad det hette

Permalänk
Medlem

Gothic 3

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth. Buggar som gjorde det omöjligt att fortsätta.

StarWars: Knights of the Old Republic 2. Ditto!

Kom inte på så många.

Visa signatur

.

Permalänk
Inaktiv

Oblivion
Fallout 2

Är väl det jag kommer på nu.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Team Fortress 2 - Spelar det aktivt online. Utan att överdriva så hänger det sig ca 5-7 gånger / dag. Och för varje ny patch kommer det nya buggar och problem.
Jag har aldrig varit i närheten av att spela ett så buggigt spel som TF2, och trots att jag verkligen gillar det så rekommenderar jag till alla som funderar på att köpa det. Dont!

Du måste haft en jäkla otur, jag känner ett gäng killar som spelar aktiv med klanmatcher m.m. och de har inga som helst problem med spelet. Kan det inte vara din dator som bråkar med dig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Deus Ex 2 - visst spelet suger, men den fungerar inte i XP fast jag uppdaterar den.

Jag måste bara.... den spelet? Det heter ju det

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scheimpflug
Varje gång jag har köpt ett av Battlefield-spelen har jag lovat mig själv att aldrig mer köpa ett på grund av att de släpps halvfärdiga. Ingen version har varit riktigt spelbar förrän efter minst ett halvår (men när de värsta buggarna väl är rättade så är det grymt roliga spel).

Håller med. CTD-buggen var inte rolig. Hände säkert 5-7 ggr per dag. Var särskilt irriterande när man skulle köra klanmatch

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem

Battlefield 2...

Spelet kom 2005 och är fortfarande fyllt med buggar....

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Gothic III

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Eftersom jag brukar spela mer konsoll spel än PC spel, och PC spel kan mycket gå fel oftast är det inte altid spelets fel heller.

Men när det gäller konsoll spel så har jag aldrig varit maken till något mer buggigare spel än Mass Effect.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk

Gothic 3, Street Legal Racing och Vampire the masquerade.

Permalänk
Medlem

gta SA

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Sacred...

Motorn är visserligen stabil men questline är otroligt buggig och risken att behöva börja ett nytt spel är enorm bara för att någon NPC buggat bort sig eller vill inte bli pratad med. Annars är det ju ett riktigt roligt spel, ser fram emot uppföljaren nu i vinter, eller var det nästa år? :S

Gothic 3 är ju otroligt ostabilt, questline är superbuggig och spelet är extremt dåligt optimerat. Men ett kul spel för det Med senaste är det i alla fall spelbart.

@Von_OttO: GTA SA är grymt stabilt, jag har spelat igenom hela spelet utan en enda krasch, visst NPC's beter sig onödigt dumt, men det kan knappast ses som en bugg.

Är Oblivion verkligen så buggigt? Det jag kan komma på är mest småmissar som knappast förstör spelupplevelsen, som till exempel att ta ett bound armor när man har Nocturnals Cowl, det resulterar i att Nocturnals Cowl's bounty överförs till din egen. Tror dock att Unofficial oblivion patch fixar den biffen.

Boiling Point var ju helt bedrövligt, det första jag tänker på är Jeepar som hoppar runt på stötfångaren i skogen för att sedan försvinna spårlöst.

Crashday är förbannat buggigt, för er som inte är bekant med det så är det enkelt sagt Death Rally i 3D med starka Flatout influenser. Otroligt kul, tills det kraschar... Vilket händer VÄLDIGT ofta.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Bf2 och Bf2142 deras rankingsystem är dock en drog.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Ingen som nämnt wow än? o_O

Permalänk
Medlem

Boiling Point!!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Du måste haft en jäkla otur, jag känner ett gäng killar som spelar aktiv med klanmatcher m.m. och de har inga som helst problem med spelet. Kan det inte vara din dator som bråkar med dig?

Jag måste bara.... den spelet? Det heter ju det

Jag är rapp i fingrarna så det blir lite fel bokstäver

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

GTA SA måste vara det buggigaste spelet jag spelat iaf.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk

Boiling point, hade ju kunnat vara riktigt bra

Annars är det ju klassika spel som SLR,Vampire the masquerade,gothic3,stalker.

hmm verkar som dom flesta är rätt överens

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Avstängd

Hidden & Dangerous är i en klass för sig, överhypat, och sprängfyllt med buggar, och uppenbara fel som borde rättats till innan släpp, jag ville tycka om det, men det gick inte. Fattar fortfarande inte att det kunde få så bra betyg i recensioner när hela spelet bara var en bajskorv i snygg förpackning.

Har för mig attn HALO till PC betedde sig rätt underligt innan det kom patchar.

GTA SA är det väl inget fel på, jag har aldrig märkt nåt överdrivet konstigt.

Arma kan jag hålla med om, det borde optimerats lite, men det krashar sällan och nu när det är uppatchat är det helt ok, bortsett från att man får dra ner grafiken en del.

Visa signatur

Partitionera my ass!!
KatTbAjs FTW!!