XBOX vga = grönt flimmer

Permalänk
Medlem

XBOX vga = grönt flimmer

Hejhopp
Jag satt igår och spelade diverse spel på Xbox360t kopplat till min 21"CRTskärm (i väntan på att lönen kommer så att en ny LCD skärma kan inhandlas )
det gick ASbra, men nu imorse när jag startade upp så blev det ingen bild men det blev ljud.. jag kollade kontakter och testade olika skärmar..
det funkar när jag kopplar in till TV'n med scart så fungerar det.

när jag tillslut fick en bild på datorskärmen så va den grön o flimmrig.

Någon som har en Idé?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Sötast

antingen porten på skärmen eller kabeln.

VGA kontakten på min projektor är kass, blir grönt om man använder den, det gick att ricka bort ibland, men sen gick man över till HDMI ändå

Permalänk
Medlem

så det är kontakten nån stans? jag har en Könsbytare på kabeln för att koppla iohp dom, kan de va nå me den tro...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Låter som kontakten.
Kolla alla stift, så att inget e snett eller nåt sånt.

Vet att jag råkade bryta ett stift på en kontakt till en gammar crt så den blev aldeles gul

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Bilden är flimmrig ändå =/ det ser ut att fattas ett stift på skärmens kabel ( den stora) men den lilla har alla stift på, men ingen av dom vill funka ändå... det är som om xboxet sätter skrämen i standbymode. samma effekt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Har för mig att det ska vara ett stift borta på ena vga kontakten men e inte hundra.

Skulle tro att din CRT skärm börjar bli pensionär.

Funkar den normalt till datorn föresten?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

båda funkar till datorn "lika a charm" började fundera på saker som "Synka med grön" har jag hört talas om... kan de ha nå med saken att göra?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

you lost me at hello..
Synka med grön?

hmmm nu e jag inte hundra här men har du switchat om 360 kabeln till HDTV?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf