Permalänk

Sli i Antec sonata III?

Fungerar det att köra 2 st 9600gt i Sli i ett Antec sonata III chassi med tanke på det medföljande psu:n på 500 w och ventilationen?

Andra billga chassin/psu efterlyses för en sådan kombination annars?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Sli ska fungera på Antec's 500W, ända frågan är om det får plats i chassit.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

nätagget är av hög kvalitet, det funar prima. Och mitt 8800GTS 512 går in bra också. Det är ju dualslot och har 4 slotar över så det kommer nog funka bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Sli ska fungera på Antec's 500W, ända frågan är om det får plats i chassit.

Ja kraften ska räcka åch 9600 är ett rätt strömsnålt kort. och plats tror ja de får utan problem.. ska inte säga säkert men jag tror man skulle kunna klämma in 2 st 9800 GTX

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozoom
Ja kraften ska räcka åch 9600 är ett rätt strömsnålt kort. och plats tror ja de får utan problem.. ska inte säga säkert men jag tror man skulle kunna klämma in 2 st 9800 GTX

Ja 9800GTX drar itne speciellt mkt mer än 8800GTS så det är nemas, burken lär dra runt 400w+ vid load då.

9600GT SLI kommer att funka utmärkt, såg att dom korten låg rätt bra till prismässigt nu runt 1300kr så det blir mkt prestanda för pengarna.