idiotfråga gällande upplösningar

Permalänk

idiotfråga gällande upplösningar

skall idag köpa skärm, har fastnat för antingen 226bw, l246wh-bn eller en g2400wskärm för endast gaming, skall inte göra något annat joch kan lägga rätt mycket på skärmen.

läst som f-n på forum, många pratar bra omg2400w som jag nog fastnat för som lämpligt nog inte är så dyr heller. Tänkte tex spela ut2007 mm..men sen så fattar jag att min dator (9550 och 9800gx2) knappast kommer kunna dra runt spel som crysis på max upplösning, vilket gör att jag kanske måste dra ner upplösningen från 1920 till 1680 på den skärmen. Vad händer då, skärmar bör ju köras i native upplösning, blir det helkass att köra en 1920 skärm i tex 1680? Om spelen blir mer krävande efterhand (som de brukar) kanske min dator inte klarar 1920 så det är lika bra att köra en 226bw istället?

bör jag köpa en 22 tummare istället för 24 för att spela på?

valet är nog mellan 226bw och g2400w nu men som sagt fundersam på vad som händer om jag kör en 1920 i lägre upplösning..sorry, rörigt inlägg, får skylla på sjuka småbarn.

Permalänk
Hedersmedlem

Med det grafikkortet borde det inte vara några problem med den större skärmen, åtminstone inte med UT3 iaf

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Inte helkast att köra 1680, men mindre "bra"

Jag skulle kört på en 24" eftersom det är så bra mkt häftigare att lira i 1920x när det gäller mindre krävande spel...

Permalänk

har köpt ny dator var 3dje jår seda 1988 tror jag, har alltid varit rätt enkelt ändå..snabbast kort+processor är inga problem att räkna ut. Men val av skärm är f-n inte enkelt, surfat runt i 1 vecka nu om detta ämnet, problemet är ju att man antingen får en snabb skärm, eller en med bra färger, vinklar mm.

jaja, skall kanske satsa på en 1920 skärm då, en liten fördel med g2400w som jag ser det är hdmi (har ps3 också), läst mycket på hardwareforum där många pratar bra om g2400w över andra spelskärmar, så det får nog bli den. någon rekommenderade en lg 246wh skärm, men enligt vad jag läst på forum så är den inte så bra för gaming. skulle vara glad för ett sista råd, sticker och köper skärmen om några timmar..

Permalänk
Hedersmedlem

Go for 24", du lär ju inte köpa en slöare dator om tre år

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)