Vilka portar skall öppnas för att nå SQL Server?

Permalänk
Medlem

Vilka portar skall öppnas för att nå SQL Server?

Jag har öppnat 1401 och 1433 men det går ändå inte, fungerar däremot om jag stänger ner XP/Vistas brandvägg.

Det pratas också om port range 1000-5000, men hur sjutton öppnar jag en hel "range" i XP/Vistas brandvägg? Enstaka portar går ju.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970

Permalänk

På min burk kan jag i alla fall bara se att port 1433 används för att lyssna på inkommande anslutningar.

Men beroende på version så är det inte säkert att tcp/ip-anslutningar är aktiverade som standard. Har du kollat upp detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av @@mårten@@
På min burk kan jag i alla fall bara se att port 1433 används för att lyssna på inkommande anslutningar.

Men beroende på version så är det inte säkert att tcp/ip-anslutningar är aktiverade som standard. Har du kollat upp detta?

Japp, tcp/ip är aktiverat.

Om jag var lite otydlig så fungerar det på XP-burken där jag kör servern, alltså med att ha brandväggen uppe men inte på klienten (vista).

Inte hela världen i och för sig eftersom har en hårdvarubrandvägg utåt och bara fem klienter på lanet, men ändå

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme / Intel i7 3930k / Corsair H100 / 16 GB Corsair Vengenace / Corsair Force Series 3 GT / Corsair HX 850W / Sapphire Radeon 7970