Kan inte öppna Xbox 360 (bild ingår)

Permalänk

Kan inte öppna Xbox 360 (bild ingår)

Snälla hjälp mig, kan inte öppna Xbox 360

Vet nån hur man tar bort den här delen?

Har stoppat in tandsticka på varenda hål men får inget "click"., jag lyckades iaf ta bort den andra sidan men den här är omöjlig vad ska jag göra? nån som är kunnig på det här

Permalänk
Testpilot

Det syns om du kollar genom hålen var spärrarna sitter, en av dom sitter bakom en av gummifötterna så den måste du pilla bort med en kniv. Jämför med spärren bakom gummifoten så vet du hur långt in på konsollen du måste trycka, minns att det var ett par hål ner och inte uppe vid toppen.

Du kan även testa med nått som är större än en tandpetare (inte så spetsigt) så blir det lättare att trycka.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

pilllade bort gummit, finns ett 2 mm hål inget annat, hjälp snäälla har hållit på i 2 timmar

Permalänk

Ska du fixa RROD eller vad ska du göra? Öppnar du den lär din garanti ryka.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Testpilot

Du får inte vara rädd för att ta i lite och bända, börja i den högra änden sett på din bild och dra i gallret där medan du trycker in något i hålet och lossar spärren.

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

alltså räcker det med tandpetare?

jag hör inte ens klickljud
den andra sidan klarade jag på 2 min men den här är onormal (den som ni ser på bilden

edit
lyckades ta bort den nu, förstår inte hur jag lyckades ta bort den, skulle man clicka på båda sidorna?

Permalänk
Testpilot

Ja, det sitter fyra spärrar totalt för varje galler.

Visa signatur

Permalänk

har tagit bort de två halvorna nu, var tvungen att ta bort Microsoft klister märket. Nu är det bara några skruvar som jag måste ta bort, har flera typer av skruvmejslar men ingen av dom passar så vilken typ av skruvmejsel behöver man egentligen, finns många typer på Clas Ohlson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Giorgio Armani
har tagit bort de två halvorna nu, var tvungen att ta bort Microsoft klister märket. Nu är det bara några skruvar som jag måste ta bort, har flera typer av skruvmejslar men ingen av dom passar så vilken typ av skruvmejsel behöver man egentligen, finns många typer på Clas Ohlson

torx heter dom vet dock inte vilken storlek. google is your friend

Permalänk
Medlem

Insektsnycklar kallas dom i folkmun, har jag för mig. Du ser nog vilka det är dock... annars finns det ju massor med guider på nätet du kan följa. Jag kommer inte att länka några, men googla.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Insektsnycklar kallas dom i folkmun, har jag för mig. Du ser nog vilka det är dock... annars finns det ju massor med guider på nätet du kan följa. Jag kommer inte att länka några, men googla.

Nej det är inte insektsnycklar. Torx är något helt annat.

@ trådskapare: Gå till claes ohllson och köp ett sånt litet kit med torx mejslar. Jag har för mig det är 10 eller 11:an i storlek man skall ha iaf.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Torx

Insex

Så har vi redogjort det

Lycka till!, den är väl inkapslad.. tog ett tag för mig med spärrarna också ^^ men jag hade en bättre guide än dig tror jag.. om bilden du visar är från guiden

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Nån som vet vart man kan köpa VIA VT6421 chipset billigt?
Kostar 300 kr på PSXCARE, dyrt!!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Giorgio Armani
Nån som vet vart man kan köpa VIA VT6421 chipset billigt?
Kostar 300 kr på PSXCARE, dyrt!!

Nu tror jag vi börjar gå in i gränslandet för vad man får diskutera här på forumet. Försök att leta upp en kompis med rätt chipset om du är ute efter att flasha, annars kan du ju gå till elgiganten och köpa GTA 4 för 399 kr så kommer du undan rätt billigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så fult o prata om sånt där på sweclockers.. fast alla gör det i smyg iaf asg... sweclockers speglar svenska folket

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken storlek på torx nyckeln man skall ha? Det är en jävla härva att hitta exakt rätt. Samma gäller när man ska öppna hårddiskar.

Permalänk

Köp ett torx-bitset, problem löst.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

EDIT;

Öppnade idag mitt xbox för att upgradera det.

För att få bort den plastbiten du refererar till så finns det 3 "klips" på vardera sida, kika i hålet och du ser vilka hål som är "täckta" tryck in en smal skruvmejsel eller tändsticka kanske också fungerar och tryck in klipset och dra plasten uppåt (börja i ett hörn inte mitt i).

Samma sak är det med plasten på andra sidan, Sen får du dra isär skalet och på baksidan är det små hål där du stoppar i en smal skruvmejsel och trycker på piggarna samtidigt som du drar isär chassiet.

Skruvarna på insidan för resten är Torx10, ska du sedan fixa till ditt xbox så se till att du har netframeword 3.5 installerat så kommer det gå smidigare

lycka till!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro