Permalänk
Medlem

Fråga om skärm. Ska köpa ny

Hej.

Jag har nu tänkt att köpa mig en ny dator skärm eftersom min gamma tunga skit skärm inte duger för mina behov längre känner jag, har kollat runt lite och kommit fram till att jag kan max lägga ut 2k på ny skärm.

Har hittat denna och trycker nog dne skulle duga.
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/53967?opendocum...

Mina behov är kolla på film och spela spel.

Permalänk
Medlem

det du kan tänka på när det gäller film och sådanna här billiga skärmar är att de ofta lider av att bakgrundsbelysningen skiner igenom när det är mörkt, samt att bilden ändrar sig mkt beroende på vilken vinkel du kolla på skärmen, vilket är väldigt jobbigt om man t.ex. ligger i soffan och kollar, går ju att hålla på att ändra skärmen så den är precis i linje med dig i soffan, men är lite kruxigt.
kolla på skärmen ordentligt i butik innan köp.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Brukar mest sitta i stolen och kolla på film Men jag tror nog att de blir denna skärmen änå. Den skilljer ju sig nästan inte något imot andra 22 tums i den prisklassen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danis
Brukar mest sitta i stolen och kolla på film Men jag tror nog att de blir denna skärmen änå. Den skilljer ju sig nästan inte något imot andra 22 tums i den prisklassen.

Genomlysningen och färgskiftningar beror på i vilken vinkel du betraktar bildskärmsytan.
Sitter du i en soffa, en bit bort, så får du vinkla ned skärmen jämfört med om du sitter på en stol och har skärmen på skrivbordet.
Jag använder min gamla TN som TV utan problem...

Jag är tror du blir nöjd