Permalänk

Högtalare på stolen

Har ett par Logitech X-540 Högtalare 5.1 system. Skulle nu vilja fästa de bakre högtalarna på datorstolen. Hade tidigare en förlängningssladd och hade de längst bak i rummet men det fungera inte alls.
Är det någon som har någon bra idé på hur man kan fästa dem på stolen, gärna på ett snyggt sätt. Stolen är gjord av nåt fusk läder tror jag.

Väldigt tacksam för svar.

Länk till bild på dem: http://datorfixarna.com/catalog/images/Logitech%20X%20540.jpg

Permalänk
Medlem

hejhej.

Jag antar din stol borde ha nå gummi eller något innanför "tyget" och bakom det någon solid skiva.

Skär ut i gummi och tyg efter högtalarna och skruva fast i skivan isåfall.

Helst så högt upp som möjligt på ryggstödet så dom inte tar stryk.

Gör inget om du inte vet hur du får ihop stolen igen bara

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Avstängd

Limma karborr på stolen och högtalarna så slipper du förstöra något av det

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Kardborre verkar som en bra ide. Blir till att åka ner att handla imorgon

Vet inte inte om jag vågar skära i stolen och sen så är det en metallram runt så det blir lite svårt att skruva fast den.

Tack för svaren!

Permalänk
Medlem

Hur ska du göra med kablarna? O_o verkar lite opraktiskt o ha en kabel till stolen när man rullar runt på golvet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chopp
Hur ska du göra med kablarna? O_o verkar lite opraktiskt o ha en kabel till stolen när man rullar runt på golvet.

Håller med, skaffa trådlösa istället.
Kanske lite dyrare, men mkt mer sladdfritt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3

Det är ju så jäkla dyrt med trådlöst annars vore det jätte bra. Har nu gjort en liten provisorisk lösning med ett band runt högtalarna, kanske inte så snyggt men det sitter. Ska troligtvis limma fast kardborrband sen, det ända är att när det väl är fast limmat så går det inte att ta bort kardborren från stolen.

Sladdarna har jag dragit ihop med lite tejp och sen går de ut med golvet. Riktigt skönt ljud när man har souround.

Fundera på att köpa någon form av sladdvinda så slipper man att den trasslar in sig i stolen och allt annat. Någon som vet var man kan köpa det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3

Ringer från yttre rymden och meddelar att även trådlösa högtalare måste ha STRÖM!

Visa signatur
Permalänk

annars borde det gå att fixa så att kablarna går upp i taker till en sladd vinda som kan röra sig?? så om han nu flyttar stolen bakåt så dras en bit sladd ut borde ju kunna gå att fixxa som sagt? hoppas jag svarat på något i denna tråden iaf. är lite trött så att säga. har inte läst hela tråden riktigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Ringer från yttre rymden och meddelar att även trådlösa högtalare måste ha STRÖM!

BILBATTERI!

Permalänk
Medlem

Har tänkt på samma sak med.

Förresten, kom på det nu. Kan man inte dra kablarna från högtalarna ned till själva benet där de sitter på en grej som kan röra sig runt så att det aldrig kan trassla sig. Var inte bra förklarat och vet inte om det redan är uppfunnet

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst tråden blev jag inspirerad att sätta fast mina högtalare på stolen själv, tog fram den gamla hederliga tejpen och satte igång

http://static.pici.se/pictures/SLopdBjvT.jpg

Permalänk

Nice oskarh, jag har en likadan stol från IKEA men även likadana högtalare.
Och sist men inte minst har vi även en tavla med samma motiv som din nere i vardagsrummet.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskarh
Efter att ha läst tråden blev jag inspirerad att sätta fast mina högtalare på stolen själv, tog fram den gamla hederliga tejpen och satte igång

http://static.pici.se/pictures/SLopdBjvT.jpg

Det är ju precis samma stol som jag har. Fungerar det bra att ha högtalarna fastsatt på armstödet, det stör inte armbågarna om man säger så?