Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

Kanke dum fråga men "p2605" ?

Får inte ut mer än en 3-400 per dygn så känns som nått inte funkar som det ska.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

p2605, p2653, osv är projekten som finns i f@h, som i sin tur består av en massa WUs.

Vilken klient använder du? Linux Console (x86) and BSD eller Linux (x86-64 bit, only) SMP client console version? Har du 32-bitars eller 64-bitars linux? Har du 64-bitars så prova SMP-klienten, eftersom jag gissar att du inte använder den nu?

Permalänk
Medlem

kör install via finstall så den kör dubbelt.
Kör 32bitars linux

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, att folda på single-core ger tyvärr inte så mycket poäng eftersom du inte har tillgång till multi-core WUs med höga och fina poäng. Om du vill ha mer poäng måste du ha SMP och då måste du i Linux-fallet ha ett 64-bitars OS. Lösning #1 är att installera om till ett 64-bitars OS, vilket man oftast inte vill. Lösning #2 är att installera VMware server och sen installera ett 64-bitars där istället.

Permalänk
Medlem

Jaha

Var ju rätt kass att det inte finns nån smp klient för 32bitars

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gött, dom har höjt poängen till 1920 för WU 2665, tidigare fick man bara 1275 poäng för den. Skönt å slippa se så låga PPD som man fick med den tidigare. http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=16&t=2655

Lika så står det nått om någon ny core som är på gång i tråden. Låter väl nästan som att man kan köra med en klient per quad i framtiden.

Permalänk
Medlem

hur ser man om grafikkortet foldar? vill se om mitt 3870 jobbar men även min tvåkärninga processor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johhh
hur ser man om grafikkortet foldar? vill se om mitt 3870 jobbar men även min tvåkärninga processor

Ladda ner och installera FahMon. Öppna programmet, högerklicka i den vita tomma rutan och lägg till dina klienter. När det är klart ser du både om de jobbar samt din ppd-produktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Gött, dom har höjt poängen till 1920 för WU 2665, tidigare fick man bara 1275 poäng för den. Skönt å slippa se så låga PPD som man fick med den tidigare. http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=16&t=2655

Lika så står det nått om någon ny core som är på gång i tråden. Låter väl nästan som att man kan köra med en klient per quad i framtiden.

Påbörjade en 2665 innan dom ändrade poängen, och det visade sig idag bara bli den gamla poängen... Någon som fått den högre poängen än?

Edit: Ser nu att jag lyckats få exakt samman WU som jag blev klar med i förmiddags. Står exakt lika på det jag kör nu som det som blev klar med då (P2665 Run 0, Clone 733, Gen 1). Och dom har gått igång som olika arbeten om man kollar i worksmappen (WU_02 resp. WU_03). Kommer man att få någon poäng tro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Ser nu att jag lyckats få exakt samman WU som jag blev klar med i förmiddags. Står exakt lika på det jag kör nu som det som blev klar med då (P2665 Run 0, Clone 733, Gen 1). Och dom har gått igång som olika arbeten om man kollar i worksmappen (WU_02 resp. WU_03). Kommer man att få någon poäng tro?

Om du klarade preferred deadline på din p2665 (0, 733, 1), så ska den inte skickas ut igen och då har det blivit något vajsing någonstans (exempelvis klienten tror inte att den har gjort WUn). Vilket betyder att det bara är att rensa lite i folding-mappen och försöka få en annan WU. Finns ingen anledning att folda samma WU två gånger, såvida inte ett problem uppstod med den andra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johhh

Foldar ati korten bra?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

jag vet inte riktigt vilken som är vilken i FahMonitorn

Edit:
det är antingen grafikkortet (HD3870) eller vanliga processorn (E4300) som foldar i ca 610 PPD

Permalänk
Medlem

Tjoho! Igår passerade laget 40 miljoners-poänggränsen och nyss kom vi upp i totalt 2000 användare, alla inte aktiva dock ^^ Fold on!

Permalänk
Medlem

ah, sweet, med nya jobbdatorn ( Q6600@3.0ghz) så var man uppe i 5100 Points / 24hr Avg!
Inte för att det kommer att hålla sig där då jag snart måste koppla ur den gamla burken, hehe. men roligt iaf!

den nya burken har även ett 8800GTX OC som bara sitter här om nätterna,
kan det folda nu, eller hur var det ?
utan att sega ner smp clienten alltså..

Visa signatur

Antec P180B | Cooltek 500W | C2D 6600@3200mhz | Scythe Infinity | 2gb DDR2 OCZ GOLD@800mhz(1:1) | Nvidia 8800GT

Permalänk
Medlem

Goda nyheter för Nvidia och folding, det är på G

http://www.pcper.com/comments.php?nid=5679

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazume
ah, sweet, med nya jobbdatorn ( Q6600@3.0ghz) så var man uppe i 5100 Points / 24hr Avg!
Inte för att det kommer att hålla sig där då jag snart måste koppla ur den gamla burken, hehe. men roligt iaf!

den nya burken har även ett 8800GTX OC som bara sitter här om nätterna,
kan det folda nu, eller hur var det ?
utan att sega ner smp clienten alltså..

Det finns ingen klient i dagsläget för Nvidias grafikkort. Däremot är det formodligen inte långt kvar! Ryktet går att en klient är på gång i samband med GTX260 och GTX280.

Permalänk
Medlem

Tjena foldingexperter. Köpte nyligen ett HD3850 (agp) och det står bara sleeping på ikonen nere till höger. Vad kan vara fel? Har catalyst 8.5 drivrutinen.

Permalänk
Medlem

Jag har inte foldat på ett tag. Har problem med ramminnet och vågar knappt köra SMP då jag har fått några arbeten som dog =/ .

Men min framtida burk..

Kan man köra SMP-klienter för CPU samtidigt som GPU-klienter för ATI-grafikkort? isf kommer min framtida burk att plocka Massor med ppd <3.

Permalänk
Avstängd

hejsan, förlåt om jag är lite seg.

Men jag fattar inte så mycket av detta.

Fins det alltså 2 klienter? en för processor och en för grafikort?

jag har ett x1950pro så antar att det funkar att folda med?

laddade ner den här högst upp:

http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/download.htm...

installerad klar och foldar på bra.

antar att det är grafikortsversionen.

Efter det försökte jag hitta klienten till dubbelkärnig processor "intel e2140 3,12 ghz"

men det är exakt samma installationsfil som till grafikortet? :S

Om jag har missupfattat detta och att de bara är en fil.

Hur ställer man isf upp prestandan? går det?

För processorn jobbar bara 50% just nu på en kärna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeeK
Tjena foldingexperter. Köpte nyligen ett HD3850 (agp) och det står bara sleeping på ikonen nere till höger. Vad kan vara fel? Har catalyst 8.5 drivrutinen.

Fortfarande problem? Har hört att detta kan bero på att all RAM används, har du startat om? Har du provat -gpu 2 or -gpu3 switcharna? Är kortet i den första agp-slotten? Alltså är den primär display för Windows?

Vad kör du för os förresten? ATI catalyst driver 8.5 är inte kompatibel i xp med Beta5-klienten för gpu2.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Kan man köra SMP-klienter för CPU samtidigt som GPU-klienter för ATI-grafikkort? isf kommer min framtida burk att plocka Massor med ppd <3.

Ja, men oftast begränsas processorns prestanda av gpu-foldandet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Finns det alltså 2 klienter? en för processor och en för grafikort?

Det finns flera klienter för gpu och cpu, för olika antal kärnor och os.

Citat:

jag har ett x1950pro så antar att det funkar att folda med?

Ja.

Citat:

laddade ner den här högst upp: ...länk...

antar att det är grafikortsversionen.

Nej, det är den grafiska versionen för windows cpu-klient.

Citat:

Efter det försökte jag hitta klienten till dubbelkärnig processor "intel e2140 3,12 ghz"

men det är exakt samma installationsfil som till grafikortet? :S

Eftersom du har dubbelkärning kan du köra smp-klienten på den annars kan du köra två single-core-klienter. Men har du den grafiska (5.03, som du har nu) måste du köra console-versionen (5.04) på den andra kärnan.

Citat:

Hur ställer man isf upp prestandan? går det?
För processorn jobbar bara 50% just nu på en kärna.

Det har helt enkelt att göra med att du foldar med en single-core-klient på en dual-core processor.

Om något är oklart så är det bara att fråga på ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero

Om något är oklart så är det bara att fråga på ^^ [/B]

okey passar väl på då

Laddade ner den texbaserade versionen. 5,04

tröck igång den utan inställningar eller nåt och den började folda.. processorn gick på 100% med den och den grafiska klienten.

bra.

Hur man fixar inställningar kan ja säkert luska ut genom alla guider.

Men du sa att det fins en SMP version?

behöver man bara ha den på för att processorn kan jobba 100%?

isf.. Hur laddar jag ner den? hittar bara dom där då klienterna jag redan har att tanka. :/

fråga nr2:

Vilken klient utnyttjar sig utav mitt ati kort?

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Men du sa att det fins en SMP version?

behöver man bara ha den på för att processorn kan jobba 100%?

Ja, och du får i regel mer ppd.

Citat:

isf.. Hur laddar jag ner den? hittar bara dom där då klienterna jag redan har att tanka. :/

Den hittar du här och smp-guiden hittar du här (där finner du också klienten).

Citat:

Vilken klient utnyttjar sig utav mitt ati kort?

Kom på att de slutar supporta de gamla ATI-korten den 2 juni, så den klienten du letar efter finns förmodligen inte att ladda ner längre. Men det gör inget, jag tror din ppd blir högre genom att bara göra smp-klienten på din dual-core.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Ja, och du får i regel mer ppd.

Den hittar du här och smp-guiden hittar du här (där finner du också klienten).

Kom på att de slutar supporta de gamla ATI-korten den 2 juni, så den klienten du letar efter finns förmodligen inte att ladda ner längre. Men det gör inget, jag tror din ppd blir högre genom att bara göra smp-klienten på din dual-core.

Hört nåt om det kommer nån smp klient i exe fil? så man bara behöver installera?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

tjenna läste lite om folding@home och det verkar ju vara för bra för att vara sant men en sak jag funderar på. hur är det med säkerheten???? vore inte så kul om någon hackade sig in i datorn. är det bara säkert så har ni en som laddar ner programmet i kväll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Hört nåt om det kommer nån smp klient i exe fil? så man bara behöver installera?

Du menar alltså en feature som innebär att hela installationsprocessen går i ett? Installationen, install.bat och konfigureringen? I så fall nej, men jag kan mycket väl tänka mig att det blir så om klienten någonsin kommer ur beta-stadiet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moorespeed
tjenna läste lite om folding@home och det verkar ju vara för bra för att vara sant men en sak jag funderar på. hur är det med säkerheten???? vore inte så kul om någon hackade sig in i datorn. är det bara säkert så har ni en som laddar ner programmet i kväll

F@H klienterna är i princip inte mindre säkra än något annat som du laddar ner från internet och kör igång på din dator. Men eftersom säkerheten är väldigt viktigt för Stanford (för att folk ska vilja ladda ner och köra denna mjukvara), så har de designat F@H att vara så säker som möjligt genom krypeterade nedladdningar/uppladdningar, checksummor för filerna, etc. Vilket innebär att F@H inte borde reducera säkerheten din PC. Samt att det till dagen (sedan projektet drog igång 2000) inte kommit en enda rapport om en sådan händelse.

Permalänk

låter bra men man skickar ju och tar i mot data. det kan ju komma något. Finns det något bra antivirus program som skyddar mot det..

Vad ska jag välja för program. jag har core 2 duo och nvidia grafikkort

Permalänk
Medlem

Vill du känna dig säker och ha det bästa antivirus-programmet som finns så rekommenderar jag helt klart Kaspersky! Vinner du tävlingen här på SweClockers så blir det dessutom gratis ^^

Permalänk

tack kan testa ett tag men vad rekomenderar du för program??

Permalänk
Medlem

Oj det missade jag Du får säga klient istället för program så fattar jag, hehe ^^

Eftersom det inte finns någon klient för Nvidias grafikkort än så koncentrerar vi oss endast på processorn. Jag gissar helt sonika på att du kör windows OS och på din dual-core skulle jag testa att köra med smp-klienten, den ger absolut mest poäng men är fortfarande en beta. Vill du bara att det ska funka och inte ha några som helst problem (och få en definitiv dropp i poäng) så installerar du två stycken 5.04: or (eller en 5.04 och en 5.03 om du gillar den visuella biten [i hand med prestanda-dropp]), från denna sidan.

Permalänk

tack jag har vista,tittar på det i morn eller på tisdag.

är nybörjare på detta, tänkte inte att det hette klient

använder du något virus program eller brandvägg?