Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

5 Centimeters per Second.

Animerat, japanskt, vackert. Ett drama indelat i tre episoder som skildrar hur svårt det kan vara att helt enkelt gå vidare i livet efter att det inte blev riktigt som man tänkt sig. Något otillfredsställande slut. Sevärd.

Permalänk
Medlem

Såg precis the Cleaner med samuel l jackson, undvik

http://kanonfilm.se/2008/05/23/the-cleaner-skrap/

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Big Fish, min första inköpta bluray-film

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

grattis till ett bra köp, big fish är skitbra! minst sagt!

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

The Kingdom

8/10

Riktigt bra enligt mig, det tråkiga är att det tyvärr är precis så där i verkligheten.

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk

The Fountain - Way out there, helskum, lite för konstig för min smak. 4/10

Sleuth (skuggspel) - Intressant film, tar lite oväntade vändningar här och var. 7/10

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wixner
Big Fish, min första inköpta bluray-film

Hoho, Big Fish är RIKTIGT bra. Grattis.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

the hottie and the nottie med paris hilton
http://www.imdb.com/title/tt0804492/ 6.5/10 var jävligt less när jag såg den och efter var jag glad och kunde somna.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Numb med Matthew Perry. Trodde inte den killen kunde få mig att gråta. Sjukt bra film...

http://www.imdb.com/title/tt0795439/

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

The girl who leapth through time. Jag gillade den starkt, satt som klistrad framför skärmen.

http://www.imdb.com/title/tt0808506/

Permalänk
Inaktiv

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull

Betyg 8/10

Permalänk

Indiana Jones and the kingdom of the crystal skull

betyg 9 av 10. lite konstig början men men.

Permalänk
Medlem

fools gold 6,5/10

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Diary of the Dead - 2,5/10

Romero är en sådant överskattad författare och regisör att det knappt är sant. Allt - förutom vissa av specialeffekterna, som faktiskt var ok - i den här filmen var _patetiskt_ dåligt.

Har Romero aldrig någonsin umgåtts med riktigt människor? Dialogen i den här rullen är så fruktansvärt kass och fylld av klyschor, att man tror att författaren har varit isolerad från allt och alla i hela sitt liv. Döda människor vaknar till liv runt dem, och ungdomarna (som naturligtvis är värsta filosoferna, för att inte tala om professorn), som knappt ens rädda, kommer med kassa one-liners som t.o.m. får Horatio Cane att blekna.

Skådespelarna ska vi inte ens gå in på. C-klass när den är som sämst.

Det jag inte förstår är varför Romero blir hyllad som han blir. Jag har ingen emot zombie-rullar i sig (tyckte t.ex. att REC var en av de allra bästa skräckfilmerna jag har sett), men allt den här mannen släpper ifrån sig är ju total dynga.

En överskattad Owe Boll, helt enkelt.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Indiana Jones and the kingdom of the crystal skull

betyg 3 av 10.

Permalänk
Medlem

Tog igen för den tid som flytt:

Såg Top Gun för första gången igår

Klar underhållning, och coolhetsfaktorn väger helt klart upp för en del mediokra skådespelarinsatser och intrigen som saknar alla typer av verklighetsförankring, vad ska vi säga? 7/10 för den som vill ha nåt häftigt, 4/10 för den som vill ha något "riktigt"

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Diary of the Day - 2,5/10

Romero är en sådant överskattad författare och regisör att det knappt är sant.

Antar du menar Diary of the Dead när du snackar om Romero.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Antar du menar Diary of the Dead när du snackar om Romero.

Ja, naturligtvis, måste ha fått hjärnsläpp. Tack.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Rogue, gigantisk krokodil jagar turister i Australien. Bra bakfyllefilm.

Permalänk

Meet the Spartans. Mest löjlig, lite rolig. 3/10

The Darwin Awards. Annorlunda, helt ok. 6/10

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Såg Hitman häromdan

Var ganska bra faktiskt, underhållande men lite smått löjligt manus.

6/10

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Darkman - http://www.imdb.com/title/tt0099365

Vet inte riktigt vad jag ska säga om den förutom att den var riktigt bra.

7/10

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

The Forbidden Kingdom - 6/10

Jet Li och Jackie Chan i samma film, klart man vill se den eller hur? Filmen var helt okej, precis vad man trodde att den skulle vara.
Skådespelet på vissa var sämst, speciellt Jet Li. Han brukar vara dålig, men här var han katastrof! "NO YOU FOOL!!", ni som har sett den vet vad jag menar.

National Treasure: Book of Secrets - 2,5/10

Nu räcker det, sista gången jag ser en Disney film. Det kändes som om jag såg 1an igen. Vad var det för skillnad egentligen? Om jag kommer ihåg rätt så var till och med slutet i 1an nästan exakt samma som i 2an.

En grotta, instängda, hinder, klarar sig som vanligt, hittar skatten, hittar väg ut

Dold text

. Fan asså, hur lyckas man göra om en film två gånger och kalla den andra filmen man gjort för del 2? Vilket SKIT!
Tycker också att det är roligt att

the bad guy går från att vara just en bad-guy till en hero i slutet. Han har hotat att döda din flickvän, din pappa och dina andra vänner. MEN NEJ!!! Han ska ändå bli hjälte i slutet!

Dold text

Kräks...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Stargate: Ark of Truth - 2/10

Börjar slöt och tråkigt, det är först i sistan 0,5-1 timmen som det händer något.
SG-1 har allmänt tur som vanligt och det känns som Arken var en nödlösning för att få slut på serien/filen fort. Dessutom ville jag att the Ori skulle vinna. (och dom visade alldeles för lite om the Ori)

Angående nästa Stargate film så verkar den också bli en total skit/dålig film.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

King Kong - 7.5/10. Bra film som har glimten i ögat vid flera olika tillfällen, mycket trevlig storfilm (specialeffekter & ljud var nice nice) som jag faktiskt gillade.

Street Kings - 6/10 Synd att man listade ut handlingen efter cirkus tio minuter och att Pablo Francisco's imitation av Keanu Reeves fortfarande är right-on, kan han sluta viska? Fick höja/sänka volymen vid i princip alla scenbyten där dom körde musik.

Severance - 6/10. Helt okej film som kunde varit mycket bättre. Ett vapenföretags anställda från Uk/Usa ska på teambildning i östra europas mörka skogar där någon tokjävel uppenbarligen också bor. En blandning mellan svart komedi/splatter/skräck passar väl något sånär vad gäller genre, kul men kunde som sagt varit mycket bättre, se och lär av Braindead, Bad Taste etc etc.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Tog igen för den tid som flytt:

Såg Top Gun för första gången igår

Klar underhållning, och coolhetsfaktorn väger helt klart upp för en del mediokra skådespelarinsatser och intrigen som saknar alla typer av verklighetsförankring, vad ska vi säga? 7/10 för den som vill ha nåt häftigt, 4/10 för den som vill ha något "riktigt"

Nu saknas bara att du ska se Bee movie pricis efteråt! ruskigt bra combo att se efter varrandra

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

over the hedge hade tråkigt en dag + att man hade lite baksmälla så letade jag lite på hårddisken och fick välja emellan action o krigsfilmer men såna orkar man inte med när man ej mår bra så hittade jag over the hedge.

Permalänk

An American Crime
8/10

Samma historia som "The Girl Next Door 2007" men denna gång även upplösning på fallet.
Enormt sevärd (likaså The Girl Next Door 2007).

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

hooligans - The Yank (2005) Betyg 8/10
Handlar om en kille som blir indraget i ett fotbollshuligangäng, jag tycker filmen mer är drama än våldsfilm och man får se intressanta karraktärer. Bl.a. då en huligan blir utesluten och hur han sjunger för sig själv.
En mycket intressant film vad folk kan hitta på för galenskaper tillsammans.

Horton Hears a Who 7/10
Helt okej teknad film, som har ett bra budskap till barn om vad man skall vara öppensinnad.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".