Gainward 9800 GTX 512 mb problem!?!

Permalänk
Medlem

Gainward 9800 GTX 512 mb problem!?!

Hej

Jag har en ny data core 2 due 3ghz , corsair 4gig (2gig per) , Gigabyte GA-EP35-DS3 och en Gainward 9800 gtx 512 mb med vista 64 bit.

När ajg kör crysis demot eller UT3 demot får ajg typ 10 fps is UT och 1 fps i crysist , jag har nya drivers från nvidia och directx 10 från microsoft.

I crysts på medium 1024 laggar de som fan , 2 fps kanske o vattnet ser skumt ut o text o mus allt laggar , i ut laggar de lite mindre men fortf väldigt mycket.

Jag har dragit extra power cable 6 pinn till kortet (1 sådan) och ja , jag vet inte vad som är problemet någon som vet nått??

mvh
Haldren

Permalänk
Hedersmedlem

Du måste ha fullt på extra power om det skall funka hela vägen

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Har du satt i båda 6 pins kontakterna?

Permalänk
Medlem

nej jag har bara 1 6pinn från powersupplyet , ska jag köpa en till o sätta in så de blir 2 st eller vad?

Permalänk
Avstängd

Japp kortet får ju inte tillräckligt med ström vad trodde du den kontakten var till för?

Du fick la med en 6 pins adapter i kartongen med ditt kort

Permalänk
Medlem

gjorde de nu o ut3 funker uber najs men jag msåte hitta nån kod eller nått så jag kan kolla fps etc i crysis och ut3 men de funker underbart på högsta nu.

köpte en extra liten en för jag fick bara 1 med till psu , som inte är av bästa märket , haha billigaste på kjell o co , 499 500 w nån enkel men den funkar nu ialflall bra o så..

dock finns de inga cablar kvar nu från psu till min extra gamla hårdisk som är en wester digital gamal 250 gig nånting så de måste jag fixa på nått sett. hmm

några ideer?

haldren

Permalänk
Avstängd

Svenska?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dillen22
Svenska?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=835...

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Avstängd

Jag förstod inte vad han skrev så det var inget person angrepp!!

Permalänk
Medlem

Nja, även om han skriver som en kratta, oavsett om det är beroende på ålder, dyslexi eller bara stress så är det inga problem att förstå vad han skriver.
Att du sedan säger Svenska? tyckte jag var rätt roligt då du själv lyckades få in ett gäng särskrivningar och grammatiska fel i en väldigt kort mening, vilket länken var meningen att illustrera.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Avstängd

Mr.duktig? Patetiskt...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haldren
dock finns de inga cablar kvar nu från psu till min extra gamla hårdisk som är en wester digital gamal 250 gig nånting så de måste jag fixa på nått sett. hmm

några ideer?

haldren

Det finns molex splitters som gör att du kan få fler kopplingar/uttag

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

molex , okej låter najs...

lär säkert finnas på kjell o co eller något sådant... hehe
Har en WD extern också med fat 32 på , haha vista gillade det inte alls tydligen men den funkar men den är juh fylld med saker så kan inte byta till ntsc eller vad de heter...

bra en eller två kopplingar sen måste jag fixa fläkten för akasa 80mm silent blue , är inte de minsta silent , låter jävligt mycket faktist och ska finnas någon ström reducer eller nått sa en polare s¨å energin går ner till 50% då borde ljudet gå ner också hoppas jag...

annnars vette fan.

tack iallfall so far guys , riktigt najs bra med forum hehe
haldren

Permalänk

"gjorde de nu o ut3 funker uber najs men jag msåte hitta nån kod eller nått så jag kan kolla fps etc i crysis och ut3 men de funker underbart på högsta nu."

Tänkte om du inte hittat något ännu så är kommandot för FPS i UT3: stat fps
(Tryck tabell [aka, i vanliga fall knappen ovanför Capslock], och skriv sedan in: statfps så bör fps'en komma upp i högra hörnet.)

Edit: Och du angående, "etc" i ut så kan du ju skriva: stat all så får du upp lite allt möjligt, inte för att jag tror det är något mer än fps'en som är intressant i ditt fall dock. För att sluta visa skriver du: stat none

Permalänk
Medlem

japp kollade har 30 ms hela tin typ och ligegr stadigt på 61-62 fps hela tiden alla banor på allting högsta och 1280x1024 , de e de min skärm kan ha som högsta tyvärr den har några år på nacken , dock väldigt bra tft 17"

så de funkar prima nu , ska nog köpa crysis o ut 3 så jag har de samt aoc , men de e slut överallt så de e ett problem hmm...

haldren