Permalänk

Datorn dör.

Hej har ett ganska trist problem, Varje gång kör kör nåt som tar en del kraft av datorn typ spel osv så dör datorn efter typ 20 min.
Sen går de inte å starta den på typ 30 min och när det äntligen startar så kommer de upp en massa text med blå backgrund som man inte hinner läsa, sen startas den om igen, å så gör den kanske 5 gånger innan den funkar igen.
Har kört antivirus programet,spyware program och cc cleaner men dom finner inget.
Nån som vet nåt om detta? tack

Permalänk

kolla temp, med tex everest, dama ur datorn

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

om det är det som är felet hur fixar ja de?

Permalänk
Medlem

Du menar hur man får bort dammet ur datorn?
Använd din fantasi. Var noggrann med kylaren till processor och grafikkortet.

Har du byggt datorn själv?
Ta loss processor kylaren, få bort dammet och sätta fast den igen ORDENTlGT.

Permalänk

Har dammat ut den, samma problem.

Permalänk
Medlem

Kolla temperaturen med något program så att vi kan avgöra om det beror på det eller något annat.

Permalänk
Medlem

Framför allt: Stäng av automatisk omstart!
XP:
Högerklicka Den Här Datorn > Egenskaper > Avancerat > Start och Återställning (inställningar) > Kryssa ur rutan "Starta om automatiskt".

Vista:
Högerklicka Dator > Egenskaper > Avancerade Systeminställningar > Start och Återställning (inställningar) > Kryssa ur rutan "Starta om automatiskt".

Nästa gång du får den blåa skärmen (bluescreen / BSOD) så ta kort på/skriv ner/kom ihåg felkoderna och vad det står, och posta dem sedan här.

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Stängde av omstart grejen och de har inte hänt igen, men e fortfarande lite orolig, den stängde ju av sig för nån anledning eller?

/Eftersom man inte kan skriva 2 inlägg efter varandra så skriver jag här.

Byte tillbaka till xp sp2 efter att ja hade sp3 och nu får ja inga felmeddelande när den dör eller startas, men den dör fortfarande när ja spelar me avancerade spel.
Antar att den blir för varm men ja vet inte hur ja ska fixa detta? fläktarna funkar när ja öppnar burken och kollar iaf.