Permalänk
Medlem

Hjälp.

Hej,
Råkade just blåsa hårddisken och ominstallerade osx. Saken är den att jag glömde att göra kopior på ett par document och jag undrar om det finns något sätt, program som kan hjälpa mig hitta de här filerna.

Permalänk
Medlem

Snubblade du på sladden eller slant du bara på tangentbordet?

Hur som helst, det finns en del filåterskapningsprogram till OS X men eftersom du har installerat om är chansen rätt stor att du även skrivit över de filer som du glömde..

Googla "os x file recovery" så hittar du en del program..

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ntity
Snubblade du på sladden eller slant du bara på tangentbordet?

Hur som helst, det finns en del filåterskapningsprogram till OS X men eftersom du har installerat om är chansen rätt stor att du även skrivit över de filer som du glömde..

Googla "os x file recovery" så hittar du en del program..

Sladden till den externa hårddisken åkte ur.. Känner du till något gratis program? Provade boomerang och den hittade filerna men har inte lust att punga ut så mycket pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mouseman
Sladden till den externa hårddisken åkte ur.. Känner du till något gratis program? Provade boomerang och den hittade filerna men har inte lust att punga ut så mycket pengar.

Inget som jag någonsin hört har lyckats återsälla några filer iaf.

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem

Data Rescue II kan jag rekommendera, då detta räddade ungefär allt viktigt jag hade ganska nyligen.

Dock, eftersom du installerat om operativsystemet är det ganska stor risk att du kanske inte kan få tillbaka filerna helt intakta, men eftersom du kunde se dem finns ju chansen att allt går vägen.

Om filerna är tillräckligt värdefulla för dig är $99 inte ett så fruktansvärt högt pris att betala.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jakm
Data Rescue II kan jag rekommendera, då detta räddade ungefär allt viktigt jag hade ganska nyligen.

Dock, eftersom du installerat om operativsystemet är det ganska stor risk att du kanske inte kan få tillbaka filerna helt intakta, men eftersom du kunde se dem finns ju chansen att allt går vägen.

Om filerna är tillräckligt värdefulla för dig är $99 inte ett så fruktansvärt högt pris att betala.

Tack funkade utmärkt^^