Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa "X-ray" kamera?

Tjenna,
jag undrar om någon vet vart man kan köpa en X-ray kamera (så man ser genom kläder osv.)

Skulle vara bra om någon visste om det finns en svensk sida som säljer sånna, men det går lika bra med utländskt.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Hollywood?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Inaktiv

Err...vad menar du?

Permalänk

Jag skulle kolla på ebay.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Verkar som du har kollat för mycket på Sci/fi eller GoldenEye. Jag tror knappast att det finns handburna röntgenkameror. Hur fan skulle de gå till rent praktiskt? Man måste ju ha en plåt bakom objektet som x-ray strålarna kan ge ett avtryck på.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Verkar som du har kollat för mycket på Sci/fi eller GoldenEye. Jag tror knappast att det finns handburna röntgenkameror. Hur fan skulle de gå till rent praktiskt? Man måste ju ha en plåt bakom objektet som x-ray strålarna kan ge ett avtryck på.

Såg/läste nån nyhet att man ska visst börja använda sådana kameror på flygplatser. Vet dock inte om det var kameror som sitter på väggarna eller om det är en som är handburen.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Han menar antagligen en videokamera som har ett mörkerläge. Om man knäpper på mörkerläget i dagsljus och filmer folk i tunna kläder kan man få en skymt av vad som finns under.

Permalänk
Medlem

Stark IR kan reflekteras genom lättare kläder har jag för mig?

Annars är det väll Thz-tekniken som är på gång i säkerhetsbranschen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Om det nu finns lär du väl behöva tillstånd för det. Som med värmekameror(?).

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Sony gjorde ju någon kamera för en massa år sedan som fick dras tillbaka för det gick att se igenom kläder med den, även rätt normala kläder.

Fråga mig inte vart man får tag på en, men jag kommer ihåg historein i tidningarna då jag garvade rätt friskt åt det

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

med värmekameror bör man ju kunna se formerna av föremål gömda i t.ex rockar. Är du intresserad av att se nakna kvinnor (och män?) så finns det speciella filmer för detta.

Permalänk
Avstängd

Jäkligt nyfiken på värmekamera, men oftast är möjligheten att få tag på en sådan lika avlägsen som Sc/Fi

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Re: Vart kan man köpa "X-ray" kamera?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krokas
Tjenna,
jag undrar om någon vet vart man kan köpa en X-ray kamera (så man ser genom kläder osv.)

Skulle vara bra om någon visste om det finns en svensk sida som säljer sånna, men det går lika bra med utländskt.

Tacksam för svar!

Du menar typ nåt sånt här? http://www.kaya-optics.com/products/experiments.shtml

Du verkar ju ha tillgång till internet, har hört rykten om att det finns effektivare och framför allt diskretare sätt att titta på flickor än att ställa sig framför dem med en filmkamera.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vart kan man köpa "X-ray" kamera?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Du menar typ nåt sånt här? http://www.kaya-optics.com/products/experiments.shtml

Du verkar ju ha tillgång till internet, har hört rykten om att det finns effektivare och framför allt diskretare sätt att titta på flickor än att ställa sig framför dem med en filmkamera.

Äh, vem vill inte knalla på stan med ett par xray-glasögon och tralla till "bakom mina solglasögon"?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Kom och tänka på min kamera, jag var i Kina på en liten välkomstfest så tog jag en bild på en tjej kompis och jag såg rakt in under hennes kläder, jag blev helt chockad typ "WTF?". Så jag tog några extra bilder, hon var riktigt het

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Stark IR kan reflekteras genom lättare kläder har jag för mig?

Reflekteras genom?
Det är ju just reflekteras som det inte gör i lika hög grad som "vanligt ljus".

Plocka bara bort IR-filtret från en billig kamera, ersätt det med en framkallad kamerafilm du inte använt (som inte är utsatt för ljus), TADA!
Du kommer inte att kunna se igenom mer än tunna kläder, men bättre än så kommer du inte att få.