Permalänk
Medlem

1. Se till att din MacMini har senaste firmware installerat (1.1).
2. Boota från Windows XP skivan.
3. Radera alla partitioner och välj att använda allt ledigt utrymme.
4. Installera XP som vanligt.
5. Kör in Mac OSX Leopard skivan och installera BootCamp med drivrutiner.
6. Allt klart, njut av XP på MacMini.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Tillägg till punkt 2;
Håll in C för att boota från en systemdisk

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Lånar tråden, min flicka vill ha xp på sin iMac. Så är det bara att köra in xp och tuta på eller måste jag värkligen ha bootcamp skiva? Hon har en c2d iMac, med ett ati grafikort.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Lånar tråden, min flicka vill ha xp på sin iMac. Så är det bara att köra in xp och tuta på eller måste jag värkligen ha bootcamp skiva? Hon har en c2d iMac, med ett ati grafikort.

Läs.

http://www.askdavetaylor.com/how_do_i_install_windows_xp_on_m...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Bootcamp är bara ett namn/talesätt för Apples lilla guide som partitionerar disken och startar XP-installationen (det fixar även drivrutiner, vilket gör det hela smidigare). Ut över det så blir det som vilken vanliga XP-installation som helst.. förstår inte varför man skulle bry sig om att man kör det "via bootcamp". :E

EDIT: Men annars kan man ju göra rätt.. köra OSX.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Bootcamp är bara ett namn/talesätt för Apples lilla guide som partitionerar disken och startar XP-installationen (det fixar även drivrutiner, vilket gör det hela smidigare). Ut över det så blir det som vilken vanliga XP-installation som helst.. förstår inte varför man skulle bry sig om att man kör det "via bootcamp". :E

EDIT: Men annars kan man ju göra rätt.. köra OSX.

Jo, men nu vill hon inte ha OSX utan köra xp.
Installationen har funkat fint utan bootcamp, men saknar ljud, pci-device och network drivers. Sökt som tusan efter dem, men hittar inget. Så måste jag dra in ett osx på nytt eller hur ska jag lösa detta?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Installationen har funkat fint utan bootcamp, men saknar ljud, pci-device och network drivers. Sökt som tusan efter dem, men hittar inget. Så måste jag dra in ett osx på nytt eller hur ska jag lösa detta?

1. Se till att din MacMini har senaste firmware installerat (1.1). Skippa
2. Boota från Windows XP skivan. Skippa
3. Radera alla partitioner och välj att använda allt ledigt utrymme. Skippa
4. Installera XP som vanligt. Skippa
5. Kör in Mac OSX Leopard skivan och installera BootCamp med drivrutiner.
6. Allt klart, njut av XP på *bort*MacMini*/bort* iMacen.

Vilket kabanan skrev i inlägget högst upp på denna sida

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.apple.com/support/downloads/bootcampupdate21forwin...

Denna kan eventuellt fungera. Vet inte om det är som namnet antyder. Att det är en uppdatering bokstavligt talat. Men testa vet ja

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
http://www.apple.com/support/downloads/bootcampupdate21forwin...

Denna kan eventuellt fungera. Vet inte om det är som namnet antyder. Att det är en uppdatering bokstavligt talat. Men testa vet ja

Hitta en bootcamp skiva med drivers på TPB och körde bootcamp 2.1 installen och nu funkar allt precis som det ska. Grymt bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hitta en bootcamp skiva med drivers på TPB och körde bootcamp 2.1 installen och nu funkar allt precis som det ska. Grymt bra.

Tänkte tipsa dig om det.. men du hann före.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Förlåt, men jag måste bara kläcka ur mig:

Varför ha Vindoze på en Mac?
Det är som att köpa en Ferrari och slänga i en trabantmotor i den.

Nej, jag är inte Mac-Facist, jag använder Windows XP som primärsystem.
Men kör sammtidigt 10.5.4.

EDIT:
En trabant 2-taktare:
http://www.channel4.com/4car/media/100-greatest/03-large/110-...