Permalänk
Robot

HTPCn

Den spelar 720/1080-material felfritt och har HDMI utgång.

Effektförbrukningen ligger på 45W vid låg belastning och 90W vid 100% LOAD. Systemet känns mycket rappt.

Måtten är: B9.1cm x D35.7cm x H27.5cm

Asus P2-M2A690G
Athlon 4850e
2x1GB Samsung PC-6400
1TB Samsung F1
Samsung Writemaster SH-203N/RSMN

Besök albumet: HTPCn av Fragge

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut (-:

Permalänk
Medlem

Nice:)!

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Monterade? Den är väl färdigbyggd? Heter den inte Asus Pundit eller nått sånt?

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maktkatt
Monterade? Den är väl färdigbyggd? Heter den inte Asus Pundit eller nått sånt?

Ja den är färdigbygg och heter Asus Pundit så jag fattar inte heller varför han skriver att han har gjort det.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Vad är det för chassi?

Ta bort klistermärkena på fronten!

Permalänk
Medlem

Ser rikigt nice ut skulle var skoj och se innan mätat på maskin me

Visa signatur

jag har läs och skrivsvårigheter klaga in på min stavning
Chieftec Dragon MediumTower . AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz . MSI K8T NEO-FIS2R Moderkort Socket 754 . Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB . TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond 2 st . NEC DVD-brännare IDE ND-2500A . Creative Soundblaster Audigy 2

Permalänk
Medlem

Om den är färdigbygg drar det självklart ner poängen. MEN DET BETYDER INTE ATT JAG VILL HA EN

Permalänk
Medlem

Vill jag se bilder på ett chassi använder jag google. du kunde ju iaf öppnat upp och visat lite nakenbilder

Permalänk
Medlem

såg jättestor ut först, men sen insåg man hur liten den var

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Älskar synen av crt skärmen i bakggrunden

Visa signatur

Ws 2600k, Sabertooth, 16gb, rx580, 840evo, 830 evo, Htpc NUC I3 4010, 8gb, Arch Server Supermicro x11, xeon 1240v5, 48gb ecc, proxmox with 4vm Laptop Dell XPS 13

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppe1990
Ja den är färdigbygg och heter Asus Pundit så jag fattar inte heller varför han skriver att han har gjort det.

Det är ett barebonechassi. Med andra ord måste man SJÄLV montera processor, minne, hårddisk, och optisk enhet. Länka gärna om du hittar en likadan som är färdigmonterad i butik

Man blir dock inte förvånad att det börjar snackas skit, det finns ju vissa användare som snackar och drar slutsatser innan dom har all fakta.

Tackar er som tycker den är okej i alla fall. Den är riktigt schysst tycker jag och fyller sin funktion.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 5wE
Det är ett barebonechassi. Med andra ord måste man SJÄLV montera processor, minne, hårddisk, och optisk enhet. Länka gärna om du hittar en likadan som är färdigmonterad i butik

Man blir dock inte förvånad att det börjar snackas skit, det finns ju vissa användare som snackar och drar slutsatser innan dom har all fakta.

Tackar er som tycker den är okej i alla fall. Den är riktigt schysst tycker jag och fyller sin funktion.

det tar ju fortfarande bort det fina med att bygga en egen htpc... visst jag har aldrig gjort det men jag skulle ändå göra den från grunden då

Permalänk
Medlem

Alla har olika smak... Fastnade för den här barebonen. Har ett annat galleri med en speldator som också är byggd på en Asus barebone. Jag har "monterat" lite mer i den om det kan vara till tröst. Har även byggt mängder med andra datorer från "grunden"... Tycker bara att det är trevligt att pröva något nytt OCH den fyller sin funktion, är liten samt strömsnål.

Länk till galleriet med speldatorn:

http://www.sweclockers.com/album/?id=2713

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 5wE
Det är ett barebonechassi. Med andra ord måste man SJÄLV montera processor, minne, hårddisk, och optisk enhet. Länka gärna om du hittar en likadan som är färdigmonterad i butik

länk: http://www.yatego.com/barebonehouse/p,4551f9f162680,42de6a92b...

Permalänk
Medlem

Jaja, har i alla fall monterat min själv, måste väl scanna kvittona och ladda upp bilderna för att bevisa att den i alla fall inte är köpt monterad "!"

Men varför gnälla?! Få kan ju påstå att den inte är läcker...

Permalänk
Medlem

Asså det enda som är monterat från början är ju bara moderkortet, och att man sedan monterar egna delar efter tyckte. Bara för att moderkortet är monterat betyder inte det att den är färdigmonterad.

Permalänk
Medlem

Helt rätt

Det är bara att kolla galleriet med speldatorn, knappast färdigmonterad när jag köpte den

Permalänk
Medlem

Vad får man ge för en sådan där?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

1249kr kostade barebonen på komplett. Med chassi, moderkort, och 200W nätdel. Helt perfekt... Runt 4k för hela bygget. om man vill ha BluRay-spelare får man lägga till runt 2k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 5wE
Jaja, har i alla fall monterat min själv, måste väl scanna kvittona och ladda upp bilderna för att bevisa att den i alla fall inte är köpt monterad "!"

Men varför gnälla?! Få kan ju påstå att den inte är läcker...

var inte så jag menade men hade varit ett mycket bättre galleri med lite bilder från monteringen eller iaf en bild om hur det ser ut på insidan.

Permalänk
Medlem

Skitnajs! Bra bygge men skulle vilja ha lite mer bilder.

Permalänk
Medlem

Skruvar upp den och tar några bilder på insidan då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 5wE
Skruvar upp den och tar några bilder på insidan då

Håller med. Släng upp några nu efteråt är du snäll?

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Har bytt ut tre bilder nu... Det är inte nordbryggan med kylfläns där... Den sitter bakom "buren" som hårddisken och DVDn sitter i. Orkar inte skruva loss den dock

Permalänk
Medlem

sådärja betydligt mer givande galleri

Permalänk

Perfekt liten sötnos 9P

Permalänk

Fy fan vad jag blir ledsen och glad.. Är ledsen för att man själv inte har en.. Glad för den var fett fin 9p

Permalänk
Medlem

Håller den käften? Det är typ det viktigaste med en HTPC.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonteP0nte
Håller den käften? Det är typ det viktigaste med en HTPC.

Viktigaste med en PC/HTPC är att den fungerar..