Permalänk
Medlem

WD Passport

Tänkte köpa en WD Passport på 320 gb för att ha som backup till bilder, mp3, dokument, filmer, mm men blev lite tveksam nu när jag läste att WD disken inte fungerar på vissa bärbara datorer då strömmen i USB kontakten inte räcker till.

Någon som vet om WD disken fungerar till en XPS1530?

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
Tänkte köpa en WD Passport på 320 gb för att ha som backup till bilder, mp3, dokument, filmer, mm men blev lite tveksam nu när jag läste att WD disken inte fungerar på vissa bärbara datorer då strömmen i USB kontakten inte räcker till.

Någon som vet om WD disken fungerar till en XPS1530?

Skulle vara underbart om du länkade till vart du läste det. Det kan ju vara så att datorerna den inte fungerade på skickade ut för lite inte att passporten slukade för mycket.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Här läste jag det http://www.pricerunner.se/pu/36-752851/Haarddiskar/Western-Di...

Någon som har en WD och som kan rekomendera den?

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem

Jag har en WD Passport, dock 160 GB. Den funkar perfekt till min Dell Inspiron 6400. Den enda dator där den inte startat pga att den fått för lite ström var på USB-kontakterna på framsidan av chassit på min 5 år gamla Pentium 4-dator. På kontakterna på baksidan av den funkade den fint av någon anledning. Annars har jag aldrig varit med om att den inte startat, så det är nog bara på datorer med väldigt gamla USB-kontrollers.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Jag har en WD Passport 320 gb och den funkar till min xps 1530.

Permalänk

jag har en WD Passport 120 gb och de funkar fint till min Zepto 3414.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

jag har en WD Passport 250gb och den funkar utan problem med min MacBook

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt har passport inte ens möjlighet till extra strömförsörjning.

Jag skulle faktiskt satsa på en sån om jag var osäker - funkar den inte kan man ju returnera den. Hellre det än att tvingas sitta med dubbelkabel.

Min Lacie Porsche 2.5" funkar för övrigt fint i alla maskiner jag testat den i, utom farsans 12-tums powerbook. Där måste jag använda dubbelkabeln. Jag körde dock maskinen på batteri just då, testade aldrig koppla i laddaren för att se om det skulle komma mer kraft ur usb:n då.

Permalänk
Medlem

Sådär ja, nu har jag köpt en Passport 320 GB för 999:-

Den fungerar till bägge min datorer...

En annan fråga.. vilket filsystem skall man köra med, vid leverans har den ju FAT32 men är inte NTFS bättre? Jag kommer bara att använda den på datorer med XP eller vista.

Det där programet WD sync använder ni det? Jag slängde bort det iallafall, vill jag har synkronisering så kör jag med bat filer och robocopy istället...

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem

jag slängde programet & formaterade till NTFS

Visa signatur

| Steam - Toivo |