Permalänk

Spela på Macen

Hejsan!
Nu ere så att jag vill börja spela på min Macbook Pro, sen kommer juh problemet att det inte finns så många spel till Mac. Och jag vill inte byta från OSX till windows efter som OSX anser jag är det bästa som gjorts. Iaf går det att installera spel som kräver Windows på Macen utan att behöva installera Windows via Bootcamp eller liknande?

MvH

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kompostbosse
Hejsan!
Nu ere så att jag vill börja spela på min Macbook Pro, sen kommer juh problemet att det inte finns så många spel till Mac. Och jag vill inte byta från OSX till windows efter som OSX anser jag är det bästa som gjorts. Iaf går det att installera spel som kräver Windows på Macen utan att behöva installera Windows via Bootcamp eller liknande?

MvH

Finns det inte stöd till Mac till spelet i fråga, så äre bootcamp som gäller (inom min vetskap)

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem

Många spel har support för MAC OSX nufötiden

Visa signatur

Asus A7J
Intel Yonah Dual Core T2300 1.66GhZ,
1GB Ram, 100gb HDD 5400RPM, 17" Glare WXGA+, ATI X1600 256mb.

Permalänk
Medlem

Annars kan du bygga en egen Cider-bundle (även om detta innebär lite olagligheter)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drogo
Många spel har support för MAC OSX nufötiden

Flera nya, inte många och av de äldre är det knappt några...

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk

Okej, det finns väl ett program som heter Crossover vilket gör att man kan installera ett spel utan att behöva installera Windows. Men bootcamp är väl bara till för att installera andra OS på macen?

Permalänk
Medlem

Med BootCamp kommer du få klart bäst prestanda i dina spel. Vad är det du har tänkt att lira?

Permalänk

Tänkte använda Steam så jag kan lira HL2. Sen hade jag tänkt å lira: Battlefield 2, Stalker, Age of Conan å lite annat ^^

Permalänk
Medlem

Cedega funkar, Cider är bäst men du kan inte få tag på det lagligt, VMWare funkar sådär, Crossover funkar bra med steam och bootcamp funkar med allt direkt.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Så om jag förstått det rätt, Bootcamp är till för att installera Windows lr andra OS och inget annat?

Permalänk
Medlem

Bootcamp är bara ett namn/talesätt för Apples lilla guide som partitionerar disken och startar XP-installationen (det fixar även en skiva med drivrutiner, vilket gör det hela smidigare). Ut över det så blir det som vilken vanlig XP-installation som helst. Du får också en bootmeny att välja OS i.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Okej Tack för all hjälp! Då har jag fått reda på allt jag behöver

Permalänk
Medlem

Hur gick det? Blir det något spelande?

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3