Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.K
Du kan inte flasha en unsigned radio med en signed HardSPL, kolla här för signed radios http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=411418 .

Står ju inget om att dom är unsignade..
Hur ska man kunna gissa sig till det? Eller är det bara jag som inte läst ordentligt?
Tack iaf för hjälpen, får sätta mig ikväll och leka med detta

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om att under Måndagen och Tisdagen kommer det i Linköping (och några andra ställen dessutom) finnas två stora HTC montrar där man kan gå fram och "testa-på" mobilen om man är intresserad. Sedan genomförs det en tävling där demonstratörerna delar ut diamanter där man kan vinna just en HTC Touch Diamond. Så om någon är i linköping så gå gärna förbi och testa.

Flickvännen ska stå på ett av de två ställena. Ska ta lite bilder på mobilen därifrån oxå :).

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Löste mitt problem med Wlanet, var energisparfunktionen som spökade.

Nu till en annan fråga, hur skriver jag sms i liggande läge? Såg det på youtube men min smsskärm håller sig till stående även om jag vrider telefonen.

Permalänk
Medlem

En polare köpte en sånhär i danmark och har danska menyer osv. Han har svårt att få till svenska menyer, nån här som sitter på en lösning eller vet något språkpaket man kan ladda ner till den?

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Tänkte bara tipsa om att under Måndagen och Tisdagen kommer det i Linköping (och några andra ställen dessutom) finnas två stora HTC montrar där man kan gå fram och "testa-på" mobilen om man är intresserad. Sedan genomförs det en tävling där demonstratörerna delar ut diamanter där man kan vinna just en HTC Touch Diamond. Så om någon är i linköping så gå gärna förbi och testa.

Flickvännen ska stå på ett av de två ställena. Ska ta lite bilder på mobilen därifrån oxå :).

Var i Linköping kommer dessa montrar att finnas?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Står ju inget om att dom är unsignade..
Hur ska man kunna gissa sig till det? Eller är det bara jag som inte läst ordentligt?
Tack iaf för hjälpen, får sätta mig ikväll och leka med detta

Står i översta rosa ruta på http://modmydiamond.info/index.php?option=com_content&task=vi...

Flashade min 3 diamond från vista utan problem idag, använde de här filerna.

HardSPL
Unsigned-Hard-SPL-Diamond-OliNex
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=400950

Radio
Diamond_Radio_1.00.25.05
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=407956
DiamonCustomRUU
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=396073

ROM
SwiftBL-UK-WWE-Diamond-ROM-v4-0
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=408109

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Nu till en annan fråga, hur skriver jag sms i liggande läge? Såg det på youtube men min smsskärm håller sig till stående även om jag vrider telefonen.

Du behöver installera GSen, programmet som ger dig autorotation och landscape i alla applikationer, dvs inte bara i Opera och bildvisaren.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=403939

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.K
Står i översta rosa ruta på http://modmydiamond.info/index.php?option=com_content&task=vi...

Flashade min 3 diamond från vista utan problem idag, använde de här filerna.

HardSPL
Unsigned-Hard-SPL-Diamond-OliNex
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=400950

Radio
Diamond_Radio_1.00.25.05
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=407956
DiamonCustomRUU
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=396073

ROM
SwiftBL-UK-WWE-Diamond-ROM-v4-0
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=408109

Tack, ska sätta mig strax och testa detta.
Dum fråga kanske men blir den "upplåst" efter detta också eller ska man göra nåt annat för det?
Letade även efter det och fann bara en snubbe som ville ha 50 euro för att ge en kod

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av losdrivare
Du behöver installera GSen, programmet som ger dig autorotation och landscape i alla applikationer, dvs inte bara i Opera och bildvisaren.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=403939

Tackar!
Nu blir smsandet lättare.

Permalänk
Medlem

Min uppför sig konstigt. Första dagarna funkade surfningen väldigt bra men nu byter den när precis hela tiden och det är väldigt svårt att använda internet. Nån som har nån aning om vad det kan bero på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XerXes
Min uppför sig konstigt. Första dagarna funkade surfningen väldigt bra men nu byter den när precis hela tiden och det är väldigt svårt att använda internet. Nån som har nån aning om vad det kan bero på?

Kolla inställningarna för trådlöst nätverk.
På ströminställningar tror ja de står (svårt att veta nu när man har engeska på skiten)
Dra pilen till vänster så den står på bäst prestande och inte bra batteri

Tack Mr.K det fungerade, nu är det ju lite bättre än vad man hade förut.
Bortsett från att menyer och sånt är på Engelska men de kan man klara sig med
Men nu kan man förmodligen få 500 kronor mer för skiten när man säljer den

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Kolla inställningarna för trådlöst nätverk.
På ströminställningar tror ja de står (svårt att veta nu när man har engeska på skiten)
Dra pilen till vänster så den står på bäst prestande och inte bra batteri

Tack Mr.K det fungerade, nu är det ju lite bättre än vad man hade förut.
Bortsett från att menyer och sånt är på Engelska men de kan man klara sig med

Inställningen för bäst prestanda drar ur batteriet på nolltid

Du kan få svenska menyer genom att ladda ner Diamond TF3D Config:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=405749

Eller så kan du installera en svensk ROM:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=406714
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=406162

I princip ALLT man vill veta om Diamond finns på xda-developers, det är bara att sätta sig och läsa wikin och trådarna. Det är lite rörigt, man får lägga en del tid och testa sig fram, men man får sedan ut max av sin Diamond.

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa en Diamond i väntan på N96an. Har aldrig haft en Windows Mobile, och undrar därför om det finns program för att skicka sms från datorn via telefonen, som det finns till Nokia och SE?

Permalänk
Medlem

Tomtom i Diamond

Hej! Försöker få Tomtom 6 att fungera. Den säger ingen GPS enhet.

Man ska ju välja GPS-mottagare, så vilken ska man välja?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Så nu när man kommit igång lite med telefonen, vilka program rekommenderar ni?
Letar lite efter någon GB/NES/SNES-emulator men har inte gjort några framsteg på den fronten.

Permalänk
Medlem

Införskaffade mig en HTC Touch Diamond idag. Gillar telefonen skarpt, och siktar på att få igång alla funktioner osv. som är standard idag. Typ inställningar ifrån operatören (Halebop) saknas osv.

Sen ska jag börja installera fler apps och tweaka lite mer.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsp777
Hej! Försöker få Tomtom 6 att fungera. Den säger ingen GPS enhet.

Man ska ju välja GPS-mottagare, så vilken ska man välja?

Med tanke på att Tomtom6 inte stödjer interna GPS moduler så kan du försöka hur mycket du bara vill
Det borde du vetat om du KÖPTE det
Annars kan du bege dig tillbaks där du köpte det och säga att du vill ha aningen mer uppdaterad Tomtom

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Med tanke på att Tomtom6 inte stödjer interna GPS moduler så kan du försöka hur mycket du bara vill
Det borde du vetat om du KÖPTE det
Annars kan du bege dig tillbaks där du köpte det och säga att du vill ha aningen mer uppdaterad Tomtom

För det första: Tack för ett bra svar...NOT!

För det andra: Jag har KÖPT det. Inte i affär utan på internet, Expansys närmare bestämt. Såg ingen information om att det inte skulle fungera på interna GPS-moduler.

För det tredje: Om du syftar på Tomtom 7 så har jag inte hittat någonstans att skaffa det i Sverige LAGLIGT....!

För det fjärde: Efter att ha letat på internet - där andra är mer insatta än vad du är tydligen - så har jag fått det att fungera alldeles utmärkt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsp777
För det första: Tack för ett bra svar...NOT!

För det andra: Jag har KÖPT det. Inte i affär utan på internet, Expansys närmare bestämt. Såg ingen information om att det inte skulle fungera på interna GPS-moduler.

För det tredje: Om du syftar på Tomtom 7 så har jag inte hittat någonstans att skaffa det i Sverige LAGLIGT....!

För det fjärde: Efter att ha letat på internet - där andra är mer insatta än vad du är tydligen - så har jag fått det att fungera alldeles utmärkt.

Då lärde vi oss nåt då tydligen?
Leta på nätet innan du ställer onödiga frågor
Neh skämt och sido.
Jag har aldrig hört att Tomtom6 skulle fungera med interna GPS moduler.
Visst vet jag att man KAN få det att fungera men inte med "lagliga" medel.
Och Tomtom7 trodde jag hade börjat säljas här.
Är inte speciellt insatt i när, var och hur det släpps program hela tiden.

Tur att du fick det att fungera iaf då *ge en styrkande kram*

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk

Tjena, jag har lite problem med min :/
De första problemet uppenbarar sig då man skall använda sig av wifi.
Den ansluter helt ok till accesspunken; sedan sidan kan inte visas då jag testar att surfa fungerar ok om jag inte använder mig av wifi. Jag läste tidigare på ett annat forum att HTCn inte gillar diverse accesspunkter, fler som har problem? finns det lösningar?

De andra problemet gäller MSN live. Jag testar att använda detta programmet, har telenor och är under 26 så jag tänte varför inte testa. Logga in går väll, eller ja. In kommer jag inte, får felet; synkning misslyckades sedan är jag utloggad. Jag har inte valt att synka kontakter osv. Har detta med inställningar att göra? Som sagt jag använder mig av telenor.

Fler personer med samma problem? Lösningar? Ytterst tacksam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Då lärde vi oss nåt då tydligen?

Tydligen inte jag som lärde mig något...

Citat:

Jag har aldrig hört att Tomtom6 skulle fungera med interna GPS moduler.
Visst vet jag att man KAN få det att fungera men inte med "lagliga" medel.
Och Tomtom7 trodde jag hade börjat säljas här.

Jodå det verkar fungera alldeles utmärkt. Det jag gjorde var att när man skulle välja GPS-mottagare valde jag "Andra NMEA GPS", vid nästa skärm GPS baudhastighet 57600 och när det frågas efter vilken port GPS är ansluten till valde jag 4. Inga olagliga program inblandade.

Jag har som sagt köpt programmet helt lagligt.

Har inte testat det ute än men allt verkar fungera.

Tomtom 7 vet jag inte ens om det säljs separat utomlands. Verkar mest finnas installerat på GPS-Apparater. (och så kan man väl ladda ner det olagligt vilket jag INTE gjort och inte gillar heller.)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

nån som kan hjälpa med med gsen, förstår inte riktigt hur man ska installera den :S ?? fast jag har läst "readme" filen, står ju inget där :S:S

EDIT: fixade det nu

Permalänk
Medlem

Funderar på om jag ska köpa en HTC Touch Diamond från tre eller inte. Tänkte isf ta 3bombem 199 i 24 månader. Då kostar mobilen 59kr/månad samt att jag får ringa/köpa tjänster för dom 199kr. Tänkte isf köpa 3Mobilsurf där man får obegränsad 3G trafik (0.384Mbit).

Vad tycker ni ? ;] Är ganska trött på min N73 som jag har haft i snart två år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Funderar på om jag ska köpa en HTC Touch Diamond från tre eller inte. Tänkte isf ta 3bombem 199 i 24 månader. Då kostar mobilen 59kr/månad samt att jag får ringa/köpa tjänster för dom 199kr. Tänkte isf köpa 3Mobilsurf där man får obegränsad 3G trafik (0.384Mbit).

Vad tycker ni ? ;] Är ganska trött på min N73 som jag har haft i snart två år.

Är du annars nöjd med din N73:a?
Tycker du om Symbianmobiler?
Kan nog lova dig att du kommer bli missnöjd med den här
Skulle nästan kunna tänka mig göra ett byte rakt av med din N73:a men då ska den fasiken va i toppskick..

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Är du annars nöjd med din N73:a?
Tycker du om Symbianmobiler?
Kan nog lova dig att du kommer bli missnöjd med den här
Skulle nästan kunna tänka mig göra ett byte rakt av med din N73:a men då ska den fasiken va i toppskick..

Varför skulle man bli missnöjd med Diamonden?
Har då hittils inte upptäckt några problem med den, och då kör jag originalrom som kom med telefonen från tre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Är du annars nöjd med din N73:a?
Tycker du om Symbianmobiler?
Kan nog lova dig att du kommer bli missnöjd med den här
Skulle nästan kunna tänka mig göra ett byte rakt av med din N73:a men då ska den fasiken va i toppskick..

Nja är väl rätt nöjd med symbian, men är dock inget krav när jag köper en ny mobil. Vad ar det du tror jag kommer bli missnöjd med? Från alla bilder/videos jag har sett så är det bara att den är lite seg som jag inte tycker om, dock går det att tweaka i regedit. Här är en lista jag hittade med lite tweaks.

Och nej, min N73 är knappast i något toppskick.

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som lagt märke till att det finns en ljuskänslig sensor i högtalaren på telefonen. Testa att lysa där med en liten ficklampa eller nått så ser ni att displayen lyser upp om ni har ställt in den på automatisk ljusstyrka.

Nu till min fråga.När man talar i telefonen så dör ju allt efter ca 5 sek och det ända sättet att få igång pekskärm och sånt igen är att trycka ner on/off knappen. Finns det inget sätt att ställa in den så att den funkar lite som iphonen, alltså när sensorn känner att det blir mörkt (telefonen är mot örat) så dödar den allt men när det blir ljust igen (man tar ner den från örat) så sätts allt på igen? Det skulle vara mycket smidigare.
Kanske att någon känner till ett program som fixar detta?
MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
Är det någon annan som lagt märke till att det finns en ljuskänslig sensor i högtalaren på telefonen. Testa att lysa där med en liten ficklampa eller nått så ser ni att displayen lyser upp om ni har ställt in den på automatisk ljusstyrka.

Nu till min fråga.När man talar i telefonen så dör ju allt efter ca 5 sek och det ända sättet att få igång pekskärm och sånt igen är att trycka ner on/off knappen. Finns det inget sätt att ställa in den så att den funkar lite som iphonen, alltså när sensorn känner att det blir mörkt (telefonen är mot örat) så dödar den allt men när det blir ljust igen (man tar ner den från örat) så sätts allt på igen? Det skulle vara mycket smidigare.
Kanske att någon känner till ett program som fixar detta?
MVH

Vet inte hur du gör för att få skärmen att tändas igen när du är klar, men du kan stänga av så skärmen inte släcks.

Citat:

8. Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs)
AND (tested and works on EU ROMs thanks to Rod65)
HKCU\ControlPanel\Phone\Sleep switch value from 1 to 0

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag funderar starkt på att skaffa denna mobil men har ett par frågor.

1. ÄR den enda möjligheten att skriva in text att använda det virtuella tangentbordet? Man kan inte skriva på skärmen som man brukar kunna med vanliga PDA?

2. Är telefonen uppkopplad hela tiden via GPRS eller hur funkar det? JAg menar om man inte har fast GPRS kostnad hos operatören kan det ju bli väldigt dyrt.

3. Jag har förstått att minnet på 4GB kan vara en flaskhals och min fråga är hur mycket av dessa GB är upptagna innan man själv har lagt in nånting? ( Jag menar program och dylikt måste ju ta en viss plats)

Tack på förhand.

Visa signatur

AMD 6000+ 3 Ghz, Radeon HD3870 512 MB, 2048 MB DDR RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiggerkp
Hej!

Jag funderar starkt på att skaffa denna mobil men har ett par frågor.

1. ÄR den enda möjligheten att skriva in text att använda det virtuella tangentbordet? Man kan inte skriva på skärmen som man brukar kunna med vanliga PDA?

2. Är telefonen uppkopplad hela tiden via GPRS eller hur funkar det? JAg menar om man inte har fast GPRS kostnad hos operatören kan det ju bli väldigt dyrt.

3. Jag har förstått att minnet på 4GB kan vara en flaskhals och min fråga är hur mycket av dessa GB är upptagna innan man själv har lagt in nånting? ( Jag menar program och dylikt måste ju ta en viss plats)

Tack på förhand.

1 - Nej (Vad jag vet iaf) Det är det virtuella TGB:t som gäller.
2 - Beror på om du köper den hos någon operatör misstänker jag. Men det är inget som är inlagt från HTC själva. Misstänker att 3 har lagt in tex som vanligt att den söker efter programuppdateringar osv men detta är gratis.
3 - Det är dedikerat minne för OS. DVS dom 4 GB är dina att utnyttja fritt till alla program, bilder och musik.

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82