Quicksilver strular, byter fält utan att jag vill

Permalänk

Quicksilver strular, byter fält utan att jag vill

Jag vet inte om jag redan har postat en sån här tråd. Hur som helst.

Quicksilver, ett av mina absoluta favoritprogram, är mer eller mindre oanvändbart. Problemet är att QS hoppar tillbaks till det första fältet av sig självt. Jag ska försöka förklara händelseförloppet

Vi börjar med command+space, för att få upp QS.

Jag väljer att skriva You, som får QS att fatta att det är YouTube jag vill söka på
Tab, QS byter till mellersta fältet
Tab igen, QS byter till textinmatningen
Jag börjar söka på "Kitchen dia.."
PANG
QS hoppar tillbaks till det första fältet, mitt i min sökning vilket gör att i slutet av mitt QS användande är jag tillbaks på fält ett med något HELT annat markerat. I det här fallet AudioReview.com, vilket jag absolut inte vill söka på (eftersom jag hamnar i fält ett och knappar in "ries", vilket hade avslutat vad jag egentligen ville skriva)

VARFÖR? Jag blir så jävla arg. Jag har ingen aning om när problemet uppstod eller vad jag gjorde innan.

Felet är INTE att jag är inaktiv så länge att den SKA hoppa tillbaks automatiskt. Jag skriver ganska snabbt och det här händer alltså mindre än en halv sekund ifrån det senaste knapptrycket (antagligen mindre än 0,3 sekunder efter). QS är inställt att resetta efter 1,5 sekunder.

Jag har testat att ta bort resetfunktionen helt utan att det spelar någon roll. Jag har också testat med ett externt tangentbord för att se att det inte är jag som kommer åt touchpaden.

Det här felet gör att QS blir värdelöst eftersom jag inte sparar någon tid när jag måste göra om sökningarna 2-3 gånger innan jag får in allt jag vill ha skrivet innan jag trycker enter. Det händer inte varje gång, men kanske var tredje sökning eller så.

Jag kör version B54 (3815) och jag har inte hittat någon nyare.

Permalänk

Jag har exakt samma problem. Jag tror det är att QuickSilver inte hunnit fatta inputen från första rutan ordentligt, så när man hoppar vidare blir det fel.

För mig funkar det om man inväntar så att man ser att QS har fattat vad man skrev i första rutan. Om den fortfarande söker efter ditt kommando när du hoppar vidare så hoppar den tillbaka.

Finnes det någon lösning på detta vore såklart trevligt.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk

Jamen Youtube hoppar ju fram innan jag trycker på tab och "Search for" är ju standardvalet. Den borde verkligen inte hålla på! Programmet förlorar ju hela sin poäng när man inte sparar någon tid

Permalänk
Medlem

Kör standardgrejen, töm ~/Library/Application Support på allt som har med Quicksilver att göra.

Permalänk

Testade det. Funkar inte. Och nu vill inte Websearch funka heller. Jag får inte fram alla standardsökningarna igen och det funkar inte längre att söka på engelska wikipedia för ***-tricket fungerar inte där. Fler tips?
Jag har testat att stänga av "reset after... " också utan resultat, så det har inget med det att göra.

EDIT: Skitsamma, fulhaxxade engelska wikipedia genom att kopiera länken ifrån den svenska och bara byta ut "sv" mot "en". Får hoppas att utvecklarna märker problemet och fixar det.

Permalänk
Medlem

Humm, jag hade några skumma problem med just B54 eller ja, de nyare hemmaknackade av någon som bugfixade den senaste ifrån Blacktree, eller vad de heter. Som att jag fick skriva in de engelska namnen på program, som Disk Tool, istället för Skivverktyg. Hoppade jag tillbaka till senaste officiella versionen så fungerade svenska namnen.

Permalänk

Jag har iofs mitt OS X på engelska så det hade inte stört mig så mycket. Men frågan är ju om mitt problem är fixade i dessa hemmasnickrade? Vart hittade du dem?

Permalänk
Medlem

Mja, var den hemmasnickrade som krånglade för mig. Men testa denna, B53
http://quicksilver.en.softonic.com/mac