Har iPod worldwide garanti?

Permalänk

Har iPod worldwide garanti?

Nu har jag suttit och suktat efter en iPod Touch, men har bestämt mig att vänta in de nya modellerna.

Sen började jag bläddra lite på Ebay och kom fram till att iPods är väldigt mycket billigare i USA (som allt annat är)...

Min fråga är om det finns worldwide garanti till iPod, om man köper den ny på Ebay? Alltså om jag kan lämna in den på en verkstad i Sverige om jag skulle få problem med produkten.

Om det nu är så att det finns worldwide garanti så undrar jag på vilka ställen man kan lämna in sin iPod för reparation.

Tack på förhand
/Carl

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem

Har lämnat in ipods köpta i USA hos svenska apple utan problem.

Visa signatur

Dator 1: Antec Mini P180 Intel Core2Duo E8300 4GB RAM Gigabyte S-Series Seagate 750 GB 2 X 500 Seagate 500 GB 8800GT
Dator 2:Antec 1200 Intel Core2Duo E660 Kingston 4GB Ram Gigabyte P35 DS3 Seagate 250 GB Western Digital 300 GB Raptor, 8600 GT
Mobila prylar: Acer Aspire One, HP IPAQ 910, HP IPAQ 614, HTC XV7500, Microsoft Zune 80 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micaels
Har lämnat in ipods köpta i USA hos svenska apple utan problem.

Ok, behövs kvitto eller liknande eller räcker det att de kollar serienumret?

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Ok, behövs kvitto eller liknande eller räcker det att de kollar serienumret?

Alltid kollat serienummret för mig. Har aldrig behövt uppvisa kvitto.

Visa signatur

Dator 1: Antec Mini P180 Intel Core2Duo E8300 4GB RAM Gigabyte S-Series Seagate 750 GB 2 X 500 Seagate 500 GB 8800GT
Dator 2:Antec 1200 Intel Core2Duo E660 Kingston 4GB Ram Gigabyte P35 DS3 Seagate 250 GB Western Digital 300 GB Raptor, 8600 GT
Mobila prylar: Acer Aspire One, HP IPAQ 910, HP IPAQ 614, HTC XV7500, Microsoft Zune 80 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micaels
Alltid kollat serienummret för mig. Har aldrig behövt uppvisa kvitto.

Och för att få svar på min sista fråga undrar jag om man kan lämna in den i vilken butik som helst, bara den är apple ceritfierad, eller?

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExtremeGFX
Och för att få svar på min sista fråga undrar jag om man kan lämna in den i vilken butik som helst, bara den är apple ceritfierad, eller?

Vet inte svaret på den frågan. Har alltid kört via apple.se innan.

Visa signatur

Dator 1: Antec Mini P180 Intel Core2Duo E8300 4GB RAM Gigabyte S-Series Seagate 750 GB 2 X 500 Seagate 500 GB 8800GT
Dator 2:Antec 1200 Intel Core2Duo E660 Kingston 4GB Ram Gigabyte P35 DS3 Seagate 250 GB Western Digital 300 GB Raptor, 8600 GT
Mobila prylar: Acer Aspire One, HP IPAQ 910, HP IPAQ 614, HTC XV7500, Microsoft Zune 80 GB

Permalänk

Ok, tack ändå, jag får väl ta o köra med apple.se också ifall något skulle hända

Tack så mycket för alla svar!

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho