Permalänk
Medlem

x_dogge_x: det bästa sättet för dig att få reda på det är väll att testklämma på den själv när du är i stan imårn. Är du ute efter en snygg mobil som har det mästa så kan jag inte göra annat än att rekomendera den. Den är för det mästa snabb och smidig att använda. Det finns även många program att ladda ner till den. Jag fixade in tomtom navigator för ett par dagar sedan och det funkar prima.

Det ända som kan vara lite småjobbigt när man använder den är att knappsattsen kan vara svårt att få bort i vissa lägen.

BTW när det gäller knappsattsen på telefonen är det någon som vet om man kan ställa in den så att när man trycker nere i mitten så försvinner det alltid istället för att det godtyckligt kommer upp en meny där man kan välja olika sorters inmatning? Om man nu är nöjd med en variant och inte vill byta menar jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas

BTW när det gäller knappsattsen på telefonen är det någon som vet om man kan ställa in den så att när man trycker nere i mitten så försvinner det alltid istället för att det godtyckligt kommer upp en meny där man kan välja olika sorters inmatning? Om man nu är nöjd med en variant och inte vill byta menar jag.

det är ju beroende på vart du trycker, trycker du på "rutnätet" försvinner knappsatsen trycker du på den lilla pilen åt höger så kommer d utill inmatningsinställningar. Iaf är det så på min

Visa signatur

*Intel C2D E8400 @ 3Ghz* *Orginalkylning* *Gigabyte GA-EP35-DS4* *corsair xms2 2x2gb PC2-6400 800MHz 5-5-5-18* *Gigabyte Radeon HD4850* *seagate Barracuda 7200.10 400gb* *Antec Sonata+ 550*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarlath
det är ju beroende på vart du trycker, trycker du på "rutnätet" försvinner knappsatsen trycker du på den lilla pilen åt höger så kommer d utill inmatningsinställningar. Iaf är det så på min

Ja jäklarns, tack så mycket. Jag trodde det var en knapp bara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
x_dogge_x: det bästa sättet för dig att få reda på det är väll att testklämma på den själv när du är i stan imårn. Är du ute efter en snygg mobil som har det mästa så kan jag inte göra annat än att rekomendera den. Den är för det mästa snabb och smidig att använda. Det finns även många program att ladda ner till den. Jag fixade in tomtom navigator för ett par dagar sedan och det funkar prima.

Det ända som kan vara lite småjobbigt när man använder den är att knappsattsen kan vara svårt att få bort i vissa lägen.

A får blir att känna lite på den. tar 12 månaders abb så är det inte så jätte länge ja behöver vänta OM ja inte skulle gilla den. Tycker ju inte om att stå å testa mobiler i affären .. känns stressigt och man hinner ju inte ta det lungt om man säger så .. .:P men tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Frågor till er som köpt från tre.

1. Har dom slängt in några extraprogram?
2. Har dom slängt in någon splashscreen när man startar mobilen?
3. Har dom slängt in en länk till tre portalen som vanligt?
4. Har dom "graverat" (eller vad dom nu gör) in tre logon någonstans på mobilen? Och isf var?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Frågor till er som köpt från tre.

1. Har dom slängt in några extraprogram?
2. Har dom slängt in någon splashscreen när man startar mobilen?
3. Har dom slängt in en länk till tre portalen som vanligt?
4. Har dom "graverat" (eller vad dom nu gör) in tre logon någonstans på mobilen? Och isf var?

Har inte hittat några extraprogram från tre, inte som jag tänkt på iaf.
Splashscreen finns, men kan tas bort lätt.
Länkarna finns kvar, dock mycket diskret.
Den är inte brandad på något sätt på utsidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Har inte hittat några extraprogram från tre, inte som jag tänkt på iaf.
Splashscreen finns, men kan tas bort lätt.
Länkarna finns kvar, dock mycket diskret.
Den är inte brandad på något sätt på utsidan.

Lät skönt. Va nere hos tre i fredags men dom hade inga inne. ;< Har ringt två gånger nu för att se om dom har fått in nya men ingen svarar. Aja, blir nog en diamond denna veckan iaf.

Edit:
För er som inte har sett det än så har den nya svenskan ROMen kommit nu. ;]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=414652

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Lät skönt. Va nere hos tre i fredags men dom hade inga inne. ;< Har ringt två gånger nu för att se om dom har fått in nya men ingen svarar. Aja, blir nog en diamond denna veckan iaf.

Kan inte säga annat än bra val!
Skulle man vilja ha bort planet-3-länkarna kan man ju alltid byta ROM också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Kan inte säga annat än bra val!
Skulle man vilja ha bort planet-3-länkarna kan man ju alltid byta ROM också.

Fick tag på dom nyss, han skulle ringa mig när dom fick in nya. Tänker dock gå ner i butiken och fråga på fredag ändå fall i fall han skulle glömma det. Äh, är dom bara diskreta så gör det inget. Dock kör väl 3 någon gammal firmware så får väl flasha den ändå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Lät skönt. Va nere hos tre i fredags men dom hade inga inne. ;< Har ringt två gånger nu för att se om dom har fått in nya men ingen svarar. Aja, blir nog en diamond denna veckan iaf.

Edit:
För er som inte har sett det än så har den nya svenskan ROMen kommit nu. ;]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=414652

ghött!!!

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
ghött!!!

Verkar dock som animations mellan tabsen är borta, så tycker du om det så upgradera inte.

Permalänk

Det blev en Diamond hos 3 idag grabbar :D:D:D

Jag har inte vant mig än men den värkar go är det något jag ska installera som ni vet är bra ?

Jag undrar en sak : jag satte "kom igån skivan" , där man installerar 2 program , ett är Center.

Dock så när Center har installerats till 99 % så kommer det upp ett medelande som säger att det inte gick att installera ? någon som vet varför ?

Permalänk
Medlem

Alla animerade grejerna ligger kvar hos mig från 1.37 till 1.93 eller vad den heter.

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-rat3d
Alla animerade grejerna ligger kvar hos mig från 1.37 till 1.93 eller vad den heter.

Även "swipe" (dra fingret höger/vänster för att byta tab) ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Även "swipe" (dra fingret höger/vänster för att byta tab) ?

Försöker hitta nån video på youtube angående det.. Jag har inte märkt nå ändring.. fast jag läste nånstans att dom tog bort nåt i Flow.. så att den blir snabbare...

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-rat3d
Försöker hitta nån video på youtube angående det.. Jag har inte märkt nå ändring.. fast jag läste nånstans att dom tog bort nåt i Flow.. så att den blir snabbare...

Med swipe animations: http://www.youtube.com/watch?v=DbzVuhzdCFk
Utan swipe animations: http://www.alltouchsite.com/2008/07/video-of-faster-touchflo-...

Permalänk
Medlem

Jag fick min Diamond idag och den verkar nice men kan man inte använda låtar eller inspelade ljud som meddelandesignal när man får sms?

Visa signatur

AMD 6000+ 3 Ghz, Radeon HD3870 512 MB, 2048 MB DDR RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Lät skönt. Va nere hos tre i fredags men dom hade inga inne. ;< Har ringt två gånger nu för att se om dom har fått in nya men ingen svarar. Aja, blir nog en diamond denna veckan iaf.

Edit:
För er som inte har sett det än så har den nya svenskan ROMen kommit nu. ;]
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=414652

Funkar den där uppgraderingen till 3 mobilerna också eller måste vi dras med 10 år gamal mjukvara som vanligt?

BTW någon som testat denna: http://gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=575085

Permalänk
Medlem

uppdaterar nu!

1 : Vilket är bästa encode programmet till videos?
2 : Bästa (helst gratis) programmet för att spela upp 640*480 utan hack...?

sen vad gillar ni mer för proggs till diamond?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Fan uppdateringen funkade inte på min tre mobil. Står "Fel säljarID" aja får hoppas att htc är lite snabbare än vad SE var på att få ut uppdateringar till sina mobiler med lås.

Permalänk
Medlem

Jag behöver hjälp. det funkar inte att kolla min E-post från min Diamond. Den säger att det inte går att ansluta med mina nuvarande inställningar. Men det fungerar däremot att gå ut på internet och så med den. Borde inte den använda samma anslutning för att kolla E-post?

När jag var hemma så provade jag även att koppla upp mig mot min trådlösa uppkoppling och då funkade det att kolla mailen också..

Nån som vet vad detta beror på?

Visa signatur

AMD 6000+ 3 Ghz, Radeon HD3870 512 MB, 2048 MB DDR RAM

Permalänk
Medlem

Hejsan!

jag har en fråga. telefonen kommer ju med en plast bit på skärmen som alltid kommer på nya mobiler osv, men finns det också en plast på under delen? där man svarar när det ringer och man lägger på ? för det känns som om det finns nå plast bit där.. jag försökte ta bort den men ser att den är fast klistrad så jag har råkat ta bort en halv millimeter..om det går kan man gärna få se en bild på det? tackar!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Frågor till er som köpt från tre.

1. Har dom slängt in några extraprogram?
2. Har dom slängt in någon splashscreen när man startar mobilen?
3. Har dom slängt in en länk till tre portalen som vanligt?
4. Har dom "graverat" (eller vad dom nu gör) in tre logon någonstans på mobilen? Och isf var?

Tänkte fråga ungefär samma sak fast gällande Tele2.
Någon som köpt den med Tele2-abbonemang samt testat med senaste ROMen? (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=414652)

Permalänk

Jag har gjort en account på htc.com nu , men jag hittar ingen uppdatering för min Diamond ?

Permalänk
Medlem

Samma för mig. Jag ringde nyss HTC och frågade dom varför det inte syns något på e-clubben eller varför man bara får ett felmedelande som tre-kund om man försöker uppdatera telefonen.( http://rapidshare.com/files/135007974/RUU_Diamond_HTC_SVE_1.9... )

Dom sa iaf att det ska gå med åvanstående fix men att dom har fått in några rapporter om att det inte fungerar för dom som har en låst lur från tre och att dom håller på och kollar på det. Hon trodde att det skulle komma upp något nytt på e-club om ett par dagar och att man skulle hålla utkik efter det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
Samma för mig. Jag ringde nyss HTC och frågade dom varför det inte syns något på e-clubben eller varför man bara får ett felmedelande som tre-kund om man försöker uppdatera telefonen.( http://rapidshare.com/files/135007974/RUU_Diamond_HTC_SVE_1.9... )

Dom sa iaf att det ska gå med åvanstående fix men att dom har fått in några rapporter om att det inte fungerar för dom som har en låst lur från tre och att dom håller på och kollar på det. Hon trodde att det skulle komma upp något nytt på e-club om ett par dagar och att man skulle hålla utkik efter det.

Asså okej , får la kolla om några dagar då. För min Diamond segar rejält ibland.
Jag fattar heller inte varför ja inte kan installera Center på den ? får felmeddelande vid 99 %.

Sen undrar jag vad man ska ha CD keyn som man får med till ?

Permalänk
Medlem

Hmm..måste vara lite jobbig nu..men äre nån som vet om man kan ta bort "plastet" på nedre sidan av telefonen, alltså under skärmen, för det känns som om det är nå plast där, eller har jag fel? jag pillade bort lite på min, men såg att den var fast klistrad..kanske inte går att ta bort endå :o?

Permalänk
Medlem

Jag ställde denna fråga innan också men fick inget svar så jag gör ett nytt försök. Det är så att jag har problem att kolla mailen med min Diamond. Jag kan skicka och ta emot mail när jag är uppkopplad mot mitt trådlösa nätverk men alltså inte via gprs. Är det nån iställning som e fel som gör att det inte går att kolla mailen om den inte hittar nån Wi-Fi anslutning?

Jag kan komma ut på internet så det är nog inte uppkopplingen som strular utan nåt annat.

Nån som vet?

Visa signatur

AMD 6000+ 3 Ghz, Radeon HD3870 512 MB, 2048 MB DDR RAM

Permalänk
Medlem

Latino: Vad jag kommer ihåg så fanns det ingen plast på knappsatsen, men om det nu sitter någon där och om det inte stör det så varför inte låta sen sitta kvar? Om du nu drar bort den och det visar sig att det är typ knappbilderna som satt på den så gå och lämna tillbaka luren och kräv en ny...

Tiggerkp: Jag har också haft en del problem med eposten. Det gäller sådan epost där man inte kan "hämta inställningar för detta konto automatiskt" men då har det aldrig fungerat varesig i activsync eller via wifi. Däremot fungerar hotmail alltid! Så jag vet inte riktigt vad som spökar, jag har själv gott igenom inställningarna på de konton som inte fungerar flera gånger men inte hittat några fel :S

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaret klonas!

Nån som vet om de finns nå converter till mobilen som man kan konvertera filmer och kolla på mobilen ?????? provade ladda ner dixv mobile, men den funkade inte.