Permalänk
Medlem

med nyaste romen används bara 55-59% för mig...och den blev betydligt snabbare med den romen så..

det var ett skämt det där med fsb, visst det går ju på endel nallar, säkert på diamond också men tror han menade det mest som ett skämt han som sa det

du kan inte ställa in känsligheten, det du kan göra är att du trycker så löst som det går när du kalibrerar skärmen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
med nyaste romen används bara 55-59% för mig...och den blev betydligt snabbare med den romen så..

det var ett skämt det där med fsb, visst det går ju på endel nallar, säkert på diamond också men tror han menade det mest som ett skämt han som sa det

du kan inte ställa in känsligheten, det du kan göra är att du trycker så löst som det går när du kalibrerar skärmen

a okej , jag får vänta på att den nya romen fungerar med 3 då.
Vad menas med kalibrerar ?: P när man trycker vanligt ? ska man trycka löst då så den ställer in sig på det eller ?

Permalänk
Medlem

Åkte ner till tre och köpte en igår. ;] Har fortfarende inte vant mig helt vid den. Men änsålänge är jag nöjd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist

Du kan ladda ner ett regedit program och ändra känsligheten i registret.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398265

Citat:

16. Adjust screen sensitivity: HKEY_LOCAL_MACHINE\Drivers\TouchPanel
Value = PressureThreshold
Change from the default dword:00000027 or 34 to dword:000000f0 or 240 in decimal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Åkte ner till tre och köpte en igår. ;] Har fortfarende inte vant mig helt vid den. Men änsålänge är jag nöjd.

Du kan ladda ner ett regedit program och ändra känsligheten i registret.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398265

just ja ursäkta mig, har tom det där programmet, hade glömt bort det bara

Permalänk

det programet ? det finns typ 100 länkar eller så ?

Permalänk

Inget ljud i touchflo mediaspelaren.

När jag öppnar musikfiler från touchflo menyn får jag inget ljud. Däremot fungerar ljudet när jag öppnar musikfilerna med mediaplayer. Är det någon som vet vad som hänt eller vad jag gjort för fel? När jag öppnar musikfilerna via touchflo ser de ut som de spelas men tyvärr utan ljud.

Permalänk
Medlem

Re: Inget ljud i touchflo mediaspelaren.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnusadress
När jag öppnar musikfiler från touchflo menyn får jag inget ljud. Däremot fungerar ljudet när jag öppnar musikfilerna med mediaplayer. Är det någon som vet vad som hänt eller vad jag gjort för fel? När jag öppnar musikfilerna via touchflo ser de ut som de spelas men tyvärr utan ljud.

fick så en gång med den äldre romen, startade bara om mobilen så funkade det igen.

måste tipsa om detta smidiga program också, byta profil genom att skaka luren, funkar hur fint som helst!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=406769

Permalänk
Medlem

Re: Inget ljud i touchflo mediaspelaren.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnusadress

På min kan det ta upp till 10 sek när man startar första låten, men sen flyter det på. Kolla om det snurar en lite rund ring uppe till vänster medan du väntar.
Om det ändå inte funkar så kolla vilka format touchflo klarar av, det kan ju vara det.

Permalänk
Medlem

Ok hade tänkt mig köpa en HTC TD nu, undrar hur är media playern egentligen?
För musik prioriterar jag mest på hela mobilen, det viktigaste för mig!
Hur låter musiken?

Permalänk
Medlem

Hej, jag har nyligen skaffat en Touch Diamond.

Efter uppdatering fungerar den mkt bra.

Men när jag använder mitt Bluetooth Stereo headset (HBH-DS220)(SE) så hörs ringsignalen bara i headsetet men inte i telefonens högtalare. Någon som vet vad jag gör fel? Samma sak med Alarm funktionen, om jag råkar ha headset inkopplat så hörs alarmet bara i headsettet. Har redan försovit mig en gång..

Plus att när jag spelar musik och vill ändra i EQ:n så står det att jag måste ha ett headset inkopplat. Fastän det är inkopplat. (Liten symbol för headset syns högst upp).

Blir lite smått galen på detta!!

Permalänk
Medlem

Den skickar vidare allt ljud till Headsettet, oavsett ifall det är musik, ringsignaler eller Alarm. Gårsåvitt jag vet inte att stänga av.

När det gäller EQ:n funkar Audio Booster endast när du kör med ett trådbundet headset.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Aj fan, vad kasst.

Tack för svaret iaf

Permalänk

inget nytt om uppdatering för 3 ?

Permalänk
Medlem

hejsan, jag har ju köpt en från komplett, kommer det med nya rom:et eller måste jag också uppdatera den för att den ska bli lite snabbare ?

Permalänk

Diamond GPS

Hej,

jag har nu testat iGO 8 och är itne riktigt nöjd med tiden det tar för GPS:en att starta upp och hitta positionen. Det kan ta upp till fem minuter ibland innan positionen hittas!! Staplarna för signalstyrka går som mest upp till 50%. Någon som har några erfarenheter från GPS:en???

/Anders

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
Tomtom tillsammans med nordenkartor finns på en mindre laglig torrentsida

Eh? Finns det verkligen olagliga torrentsidor? Är du verkligen säker på det?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Tror det är 7?

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

jooo tomtom 7 är nog nyaste...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
inget nytt om uppdatering för 3 ?

Ringde nyss htc och dom hänvisade mig till tre (suck)... Tre sa iaf att dom håller på och testar den nya updateringen med sina egna inställningar förinstallerade typ och att den kommer komma upp på htc-eclub inom en vecka om det inte blir några problem. Så får hoppas att den kommer upp där snart.

Är det någon mer än mig som har märkt att telefonen kan ha lite problem med 3G täckningen? Det händer ganska ofta att den tappar 3G-kontakten och byter nät halvofta hemma hos mig. Hade en K800i förut och den hade inga sådana problem vad jag märkte.

Permalänk
Medlem

Jag fick precis hem min Diamond låda!!!
Men va fan, man måste ju vara civilingenjör bara för att pilla upp den. Till slut ville jag bara bita i lådan. Sen när man öppna den var det som en Lego sats :/

Något jag reagera direkt på: Har läst lite här och där att Diamond har en SAR på 1.3-1.4 (många ligger så högt nu men jag skiter i det: mitt enda alternativ när jag köpte den har det också (G900)). Men på boxen står det ju 0.854...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Jag fick precis hem min Diamond låda!!!
Men va fan, man måste ju vara civilingenjör bara för att pilla upp den. Till slut ville jag bara bita i lådan. Sen när man öppna den var det som en Lego sats :/

Äh, lådan va ju riktigt söt. ;D Hade inga problem alls att öppna den heller.

Permalänk
Medlem

Testade Diamonden häromdan... tyckte den va väldigt seg, t.ex. när man bara byter bilder i albumen. Eller de går ju rätt snabbt så, men man märker att den inte har tillräckligt många "fps", hackigt liksom. Tyckte de verkade lite B. Ordnar detta upp sig med ny programvara?

Funderar på att köpa en här i dagarna nämligen.

Permalänk

Jag greja med en kompis diamond och den var ju seg, den hade den gamla programvaran . Sen så fick jag lov att uppdatera den osv .. efter det har den blivit snabbare.

Testa o pilla med GPS'n oxå funka fintfint .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Lekte med telefonen en timme eller så, skärmen är helt underbar... Men jag har den gula missfärgningen i mitten av nederkanten
Vet inte om det är värt besväret att försöka få den bytt, antar det är rätt stor chans att nästa har det också. Det syns tydligt mot vit backgrund men knappt vid andra färger, då mer som backligt bleeding.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Lekte med telefonen en timme eller så, skärmen är helt underbar... Men jag har den gula missfärgningen i mitten av nederkanten
Vet inte om det är värt besväret att försöka få den bytt, antar det är rätt stor chans att nästa har det också. Det syns tydligt mot vit backgrund men knappt vid andra färger, då mer som backligt bleeding.

Det var samma defekt på min också. Detta syns även tydligt vid svart/grå bakgrund (se t.ex. under uppstarten av telefonen). Jag har pratat med HTC:s kundtjänst och de tyckte det inte var något snack om att jag inte skulle returnera den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas

Är det någon mer än mig som har märkt att telefonen kan ha lite problem med 3G täckningen? Det händer ganska ofta att den tappar 3G-kontakten och byter nät halvofta hemma hos mig. Hade en K800i förut och den hade inga sådana problem vad jag märkte.

Ja, min tele tappar 3G emellanåt. Om det beror på telefonen vet jag ej.

När min telefon tappat 3G täckningen så går den ibland över till roaming mode och så står det 24007 Tele2 i displayen. (Roaming symbol tänds)

(Normalt står det 3G Tele2)

Nån som vet vad "24007" betyder?

Jag har Tele2 som operatör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joher099
Det var samma defekt på min också. Detta syns även tydligt vid svart/grå bakgrund (se t.ex. under uppstarten av telefonen). Jag har pratat med HTC:s kundtjänst och de tyckte det inte var något snack om att jag inte skulle returnera den.

Jo jag kanske ska byta den ändå. Tur att jag skaffa från Telenor, kan enkelt byta i butik (om dom bara har den nånstans, deras lager service var lite iffy).

Jag läste runt lite och såg att det kan bero på att fukt kommer in under skärmen vid production... Och att man kan fixa det genom att "smeta ut" fläcken med pennan. Men det gäller nog bara för mjuka skärmar, inget man kan göra på Diamond. Hoppas jag har en ny imorgon.

Permalänk
Medlem

*löst*

Efter ha kämpat hur länge som helst med kartongen.
Laddat Batteriet*

*Väntat till lampan lyser med ett ständigt sken*

Äntligen drar jag igång min diamant...

Kommer inte längre en kalibreringen, det där förbaskade krysset bara åkter runt när jag trycker ? :/

Någon som vet om det finns någon "Next-Knapp" ?

/Ni

Snabbedit: Man fick bara hålla in lite längre i varje hörn.
Lets go on

EDIT2: Bör jag uppdatera till "_HTC Touch Diamond_QMR_RUU_Diamond_HTC_SVE_1.93.413.3_Radio_Signed_Diamond_52.29.25.12_1.00.25.05_Ship.exe"
Direkt ?

EDIT3: Har nu kört RUU och det funkar finfint. Har precis börjat störa mig på alla fettfläckar som blir över hela telefonen. Någon mer som har samma problem ?
/N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nippski

EDIT3: Har nu kört RUU och det funkar finfint. Har precis börjat störa mig på alla fettfläckar som blir över hela telefonen. Någon mer som har samma problem ?
/N

Jepp fettfläckar är ett problem... Det bästa är väll att skaffa en puttsduk liknande de som finns till glasögon.

EDIT: Jag testade nyss att hämta hem den senaste versionen av ROMen och till min förvåning så fungerade det med mitt serienummer. Men när jag startar uppdateringen så får jag fortfarande upp samma felmedelande: "Fel säljar-ID"
Någon annan med en låst tremobil som testat?

Här hämtar ni hem den:
http://www.htc.com/europe/SupportDownload.aspx?p_id=133&cat=2...

Permalänk
Medlem

Men va fan...

Jag bytte min Diamond mot en som inte har skärmfelet. Men denna verkar istället bli STEKHET av att inte göra nånting istället. Kanske berodde det på att den börja ladda när jag använde USB... Ska låta den svalna och sen testa igen. Visst den första telefonen blev varm när jag körde video i 45 minuter, men detta känns direkt lite konstigt. Jag körda dock den senaste ROMen och jösses vilken skillnad!