Färgade håret ljusbrunt och det blev kolsvart.

Permalänk

Färgade håret ljusbrunt och det blev kolsvart.

Hej, jag färgade håret precis ljusbrunt och det blev kolsvart. Och jag behöver tips för att få det att bli ljusbrunt, min originalfärg är orange.

Permalänk
Medlem

Färgat själv eller hos frisör?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

Min mamma färgade håret åt mig, varför undrar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndenAnden
Min mamma färgade håret åt mig, varför undrar du?

kanske för att om du bett en frisör om ljusbrunt och du får kolsvart så får du antagligen en ny färgning gratis? -.-

edit: tipset är väl att köpa ljusbrun färg och färga igen? ev. bleka håret först.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Om det är svart nu, ja då blir det inte kul. Bleka, sen vänta två veckor för att håret ska återhämta sig, och sen eventuellt bleka igen, två veckor igen, sen färgen man vill ha.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
kanske för att om du bett en frisör om ljusbrunt och du får kolsvart så får du antagligen en ny färgning gratis? -.-

edit: tipset är väl att köpa ljusbrun färg och färga igen? ev. bleka håret först.

Jo det hade nog varit bättre att gå till en frisör istället för att låta mamma göra det, men jag är lite snål, och jag gillar inte att gå till frisören.

Edit: Men jag ska be mamma köpa en en ljusbrun färg imorgon, så får vi se om det gör någon skillnad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo

Om det är svart nu, ja då blir det inte kul. Bleka, sen vänta två veckor för att håret ska återhämta sig, och sen eventuellt bleka igen, två veckor igen, sen färgen man vill ha.[/B]

Ja, det är fortfarande svart. Går det inte bleka och sedan färga om håret på direkten? För jag vill inte se ut som en satanist första dagen på en ny skola:).

Permalänk
Medlem

färga de ljusare kan du glömma, bleka som gäller men då blir de nog rött igen.
inse att svarthår äger iställe så slipper du alla problem.

be a rocker

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo det hade nog varit bättre att gå till en frisör istället för att låta mamma göra det, men jag är lite snål, och jag gillar inte att gå till frisören.

Edit: Men jag ska be mamma köpa en en ljusbrun färg imorgon, så får vi se om det gör någon skillnad.

Ja, det är fortfarande svart. Går det inte bleka och sedan färga om håret på direkten? För jag vill inte se ut som en satanist första dagen på en ny skola:).

satanist? ha ha fördomar här
svart hår är helt okej, dock är det sällan det passar på folk som är normalt rödhåriga... Men akta så inte du slutar med grått hår eller något... blir lätt konstiga färger om man färgar själv.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Större chans att du blir misstagen för en Emo-snorunge med svart hår idag iofs.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Lät det sitta i för länge?

Permalänk
Medlem

Raka dig.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Det är lite kul med färgerna.. Mörkbrunt och mellanbrunt blir istort sett alltid svart, om än inte annat väldigt nära så svart som går...

Men har aldrig hört om att man använder ljusbrunt och får svart? En blekning kan göra håret rätt så oranget.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
färga de ljusare kan du glömma, bleka som gäller men då blir de nog rött igen.
inse att svarthår äger iställe så slipper du alla problem.

be a rocker

Jag ska ge det ett försök ändå ( även om jag kommer misslyckas ), fast om det inte fungerar så bleker jag håret. Svart hårfärg passar verkligen inte på mig, fast om jag skaffar en snyggare frilla kanske det ser bättre ut.

Jag hade inte i färgen för länge, jag hade färgen i håret ungefär en halvtimma, sen tog jag den där lilla schampo påsen och duschade som man ska göra enligt manualen.

Permalänk
Avstängd

Tjena, den där färgen var nog tänkt att användas för de med blont hår.

Du lär nog få bleka det.

Jag vill även tillägga att du gör helt rätt som försöker dölja ditt oranga/röda hår. Vi vet alla om att rödhåriga saknar själ, det är förståndigt att du döljer detta för din omgivning.

Gingers, YUCK!

Permalänk

Jo det får nog bli blekning. Haha, att vara rödhårig är inte lätt och inte särskilt snyggt på mig i alla fall, fast beror mest på personen som har färgen.

Permalänk
Medlem

Som många andra sagt kan du inte färga håret ljusare utan du får först bleka det. Nästa gång du ska färga det så ska du tänka på att nästan alltid ta ett snäpp ljusare färg än vad du egentligen vill ha och sedan låta det sitta i 10-15 minuter istället för de vanliga 20 annars är det väldigt lätt att det blir svart/mörkbrunt.

Det fungerar jättebra för mig, fast jag är ju i och för sig inte rödhårig.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Min morsa är frisör, återkommer med svar imorgon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots

Du lär nog få bleka det.

Jag vill även tillägga att du gör helt rätt som försöker dölja ditt oranga/röda hår. Vi vet alla om att rödhåriga saknar själ, det är förståndigt att du döljer detta för din omgivning.
http://bp2.blogger.com/_UhUOT-2x5ag/Rm6ScXFt3dI/AAAAAAAAAJQ/3...
Gingers, YUCK!

Trådskaparn är kanske en "daywalker"

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

det där är ju en klassiker, precis som att blont hår blir rosa/lila om man färgar det rött och brunt/svart hår som man bleker blir grönaktigt om man bleker för länge och orangeflammigt om man bleker för kort tid.

själv har jag kolsvart hår naturligt. men så är jag ju italienska också så det är kanske inte så konstigt.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Bara för att understryka det så har alla satanister svart hår, och alla som har svart hår är satanister.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
själv har jag kolsvart hår naturligt. men så är jag ju italienska också så det är kanske inte så konstigt.

Satanist.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Som många andra sagt kan du inte färga håret ljusare utan du får först bleka det. Nästa gång du ska färga det så ska du tänka på att nästan alltid ta ett snäpp ljusare färg än vad du egentligen vill ha och sedan låta det sitta i 10-15 minuter istället för de vanliga 20 annars är det väldigt lätt att det blir svart/mörkbrunt.

Det fungerar jättebra för mig, fast jag är ju i och för sig inte rödhårig.

Ska tänka på det nästa gång jag färgar håret, fast det är nog bättre och dra till frisören istället :). Ska man bara ha i färgen i håret 10-20min? Jag hade färgen i håret en halvtimma, i "manualen" stod det att man skulle ha i färgen en halvtimma.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Min morsa är frisör, återkommer med svar imorgon

Vad snällt av dig att ta dig tiden och fråga din mamma.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
det där är ju en klassiker, precis som att blont hår blir rosa/lila om man färgar det rött och brunt/svart hår som man bleker blir grönaktigt om man bleker för länge och orangeflammigt om man bleker för kort tid.

Det hände min polare som var blond och färgade håret rött och det blev rosa.

Edit: angående min satanist kommentar tidigare, så menade jag att jag såg ut som en satanist. Inte att alla som har svarthår är satanister.

Kan någon ta fram en länk som visar ungefär vilken färg jag ska välja nästa gång jag köper hårfärg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Bara för att understryka det så har alla satanister svart hår, och alla som har svart hår är satanister.

Satanist.

Oj, jag som har haft svart hår under mina yngre dagar, nå nu vet jag iaf. Känns lite surt att ingen har sagt det tidigare.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Offtopic:

Om ni menar "satanister" som dyrkar satan så kallas det för djävulsdyrkare.

Satanister i övrigt dyrkar inte någon gud alls, enbart sig själv.

Citat:

Det går att färga direkt, men vill man riskera att håret faller av efter 1-2 blekningar...varsågod.

Har en tjejkompis som rick bleka håret i 7-8 timmar hos frissan från svart till blondt, hon fick kort hår efteråt. Jag var med då...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots

Du lär nog få bleka det.

http://bp2.blogger.com/_UhUOT-2x5ag/Rm6ScXFt3dI/AAAAAAAAAJQ/3...
Gingers, YUCK!

http://www.youtube.com/watch?v=tJUm_yy2Cbw

In conclusion I will leave you with this: If you think that the ginger problem is not a serious one? Think again.

Permalänk
Medlem
Citat:

Satanist.

Hur kommer det sig att man alltid börjar skratta när man läser dina (klockrena) svar?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Citat:

Satanist.

fo shizzle!

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ska tänka på det nästa gång jag färgar håret, fast det är nog bättre och dra till frisören istället :). Ska man bara ha i färgen i håret 10-20min? Jag hade färgen i håret en halvtimma, i "manualen" stod det att man skulle ha i färgen en halvtimma.

Oftast står det att man ska ha i färgen i 20-30 minuter men enligt in erfarenhet så blir det på tok för mörkt då. Tio till femton minuter brukar räcka för att få ett bra resultat om man är ute efter ljus/mellan-brunt, speciellt om man redan har mörkt hår.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Raka dig.

Utan tvekan det bästa, om inte enda alternativet.

Permalänk
Medlem

Haha måste bara påpeka att du färgade inte alls håret ljusbrunt utan du färgade det svart, det kanske skulle blivit ljusbrunt men du färgade det svart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Offtopic:

Om ni menar "satanister" som dyrkar satan så kallas det för djävulsdyrkare.

Satanister i övrigt dyrkar inte någon gud alls, enbart sig själv.

Det går att färga direkt, men vill man riskera att håret faller av efter 1-2 blekningar...varsågod.

Har en tjejkompis som rick bleka håret i 7-8 timmar hos frissan från svart till blondt, hon fick kort hår efteråt. Jag var med då...

Om man sitter med blekning i sju-åtta timmer så får man fan skylla sig själv...

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.