Permalänk
Medlem

Hur sover du?

Vilket sätt sover du mest på? På ryggen, på sidan eller på magen? Om det är någon form av blanding mellan dessa välj det sättet du somnar lättast med och det sättet du ligger mest på. Personligen så somnar jag väldigt enkelt på magen och det är skönast för ryggen.

Om du sover sittande, hängande, flygande eller nåt annat sätt välj "annat".

Permalänk
Medlem

Sover i nån blandning mellan att sova på mage och fosterställning tror jag. Men då och då vaknar jag på rygg. Somnar alltid på mage dock.

Permalänk
Medlem

Somnar alltid liggandes på sidan fast lite halft lutad över på mage. Har alltid armen under kudden och det ena benet över det andra så det blir nog faktiskt nästan mer på mage.

Kan dock vakna i nästan vilken position som helst.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

typ både sidan och mage men mest mage. Väldigt sällan på rygg.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

på sidan sover jag iaf bekvämast men jag lutar mig lite framåt det blir nog nåt mitt emmellan mage och sidan. men jag tycker dte mer räknas som sidan.

Permalänk

Somnar till 99% sådär. På magen, ett böjt ben och liggandes på högerarmen tittandes i handens riktning.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

Jag trodde ingen ens kunde sova på mage? Kanske jag som är konstig som tycker det är sjukt obekvämt?

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Nån blandning av sidan/på magen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Lägger mig alltid på sidan. Ena armen under kudden den andra över en kudde jag har över huvet

Sen vaknar jag oftast på rygg dock men

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem

På magen, med armar och ben spretandes åt alla håll. Kan dock somna om jag ligger på sidan med, men det är nästan omöjligt om jag ligger på rygg.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Somnar antingen på rygg eller mage. Men jag har nog en ganska udda sovställning, lägger mig bara rakt ner och sover typ...

Permalänk
Medlem

Sover?

Nä skoja.

Sj sover jag på typ sidan med tv:n igång slagen

Visa signatur

Palt rimar på allt
tillåme på salt!

Permalänk

På sidan oftast, annars mage. Rygg går inte alls i sängen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Sidan/mage. Tycker rygg känns konstigt. Också lite fosterställning.

Permalänk
Medlem

Närjag vä sover så blir det rygg, sidan eller mage. Allt beroende på hur stackars ryggen mår.
Nuförtiden mest sidan, men har varit mycket rygg för inte så längesen.
Sen har man även träning i att ligga nästan stilla och då är det rygg som gäller.

Vaknar likadant som jag somnar, så vette fasen om jag ens rör mig.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Sover främst på sidan och på magen. Är ltie olika beroende på vad jag känner för men jag röstade på "på sidan" då det är vad jag främst brukar somna på.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

ptja vad ska man säga? somnar på sidan oftast, vaknar med lakanet borta ifrån hela sängen, kudden utanför fodralet osv, osv. så? jag har typ fest i sängen varje kväll, så är nog lite av varje tror jag dock är det sjukt obekvämt att ligga på magen, dock en kombo av magen/sidan, lite halvt, är sjukt skönt.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

På magen. Brukade alltid sova på sida förr, men mina armar domnar bort efter en stund på sida nu. Så det blir på magen jag sover.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Brukar sova på rygg med händerna knäppta över magen. Folk säger att jag ser ut som en vampyr.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Somnar (på kvällen) på rygg, vaknar lite hur som helst.
Vaknar jag för tidigt på morgonen, så somnar jag ofta om på mage istället, med huvudet åt ena sidan förstås. Varför det blir såhär vet jag inte... Tror att det är nåt med magen, jag kan inte ligga på mage kvällstid utan att det känns äckligt, men på natten (när magsäcken är tom, skulle jag tro) går det bra.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Somnar (på kvällen) på rygg, vaknar lite hur som helst.
Vaknar jag för tidigt på morgonen, så somnar jag ofta om på mage istället, med huvudet åt ena sidan förstås. Varför det blir såhär vet jag inte... Tror att det är nåt med magen, jag kan inte ligga på mage kvällstid utan att det känns äckligt, men på natten (när magsäcken är tom, skulle jag tro) går det bra.

Skiter du på dig i sömnen?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Somnar på mage med bägge händerna uppåt och benen i valfri position. Vaknar lite hursomhelst. Dags att ta det hela i praktiken nu.

Permalänk

Somnar oftast på magen med huvudet åt sidan och armar och ben helt utspritt.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk

ptja, om ni läser "E_maN"s inlägg så har ni hur JAG sover.. ligger ofta på magen när jag ska somna, med handen under kudden, skönast så
MEN... MEEEEN! Killen bredvid drar bort lakanet på något jäkla sätt under natten.. så man ligger utan lakan, sedan brukar han ha hela täcker invirat runtom sig... kuddarna liggandes överallt... ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
http://hallstaschen.mine.nu/dump/sovstallning.png
Somnar till 99% sådär. På magen, ett böjt ben och liggandes på högerarmen tittandes i handens riktning.

Dedär är jag!!!!
Armen under kudden, vakna på rygg

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt lite hursomhelst antar jag.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Sidan brukar vara bekvämast tycker jag, sover hellre på rygg än på magen för jag får så ont i nacken på morgonen om man vaknar så

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Brukar för övrigt vara otroligt stel när jag vaknar, vet inte varför, men det går inte att äta flingor när jag sitter vid ett bord för då svimmar jag nästan av när jag böjer nacken
Inget som en vaarm dush inte fixar

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

somnar lättast på magen, sidan går väl också när jag väl sover så har jag fått höra att jag rör väldigt mkt på mig dock

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Sover på sidan, lite ihopkrupen. Nästan forsterställning typ, fast ändå inte.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6