Permalänk
Medlem

Är den körd för gott?

hejsan!

Har varit min dator trogen ett antal år nu och har sakta märkt att den börjat göra sitt sista. Men igår stängde jag av den normalt och idag när jag satte på den var skärmen svart och allt som stod var "kontrollera signal"

Testade skärmen på denna datorn som jag nu sitter på och det fungerar alltså verkar det som det är datorn som det är fel på.

ATI radeon x800xt
Intel P 3.4GHZ
1 g ram
Intel gv9 nånting mobo
Samsung syncmaster
mx518

Skärmen är helt svart och en ruta som säger kontrollera signal kmr upp.

*Vad kan detta bero på ?

*Är märkesdatorn jag köpte för ca 5 år sedan körd?

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Damm i burken?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Tack för tipset men tyvärr fungerade inte det heller =/

Permalänk
Medlem

graffe kortet:S

Permalänk
Medlem

vad kan det vara med det?
Någonting man bör kolla upp eller som kan tyda på detta?

Permalänk
Hedersmedlem

Hör du om datorn går igång? Eller är den bara stentyst?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

nej, den brusar ovanligt högt men oförändrat, dvs känns inte som datorn arbetar utan bara dånar

Permalänk
Hedersmedlem

Sätt om grafikkortet och kolla om det blir förbättring, annars kan det ju vara nätagget som inte längre vill, biosbatteriet kan också vara på upphällningen, + an massa annat

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har en Dell P4 3Ghz som gör likadant. konstaterade att det var en kall lödning på moderkortet någonstans. Men den funkar efter lite bändande på moderkortet. alternativs ett dropp på golvet eller en fet smäll:)...inget jag rekommenderar dock.

Men just P4 drar i gång fläkten sanslöst som om den va en hårfön...vid fel.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Testa byt plats på minnena. Kan vara en så enkel grej.