Vista 64-bit vs XP 64-bit

Permalänk
Medlem

Vista 64-bit vs XP 64-bit

Jag har letat runt på nätet och hittat många forum som diskuterar detta. Dock är de flesta svar rätt så gamla, vilket gör dem irrelevanta.

Skulle därför nu vilja att ni skrev ner så många för- respektive nackdelar med de olika 64-bit systemen.

Nu vill jag ha väldigt generella För/nackdelar, som inte nödvändigtvis är kopplat till ett speciellt användningsområde.

Skriv på!

/Fredric

Permalänk

Vista x64 har stöd för fler hårdvara än vad XP x64 har.. De är väl den största grejen.. Jag har själv egen erfarenhet om Vista x64 och XP x64.. körde Vista x64 ett tag och blev sugen på att testa XP x64..

Då all hårdvara va installerad så va de dags och installera spel.. Första spelet som skulle installeras va "Frontlines: Fuel of War" Datorn låser sig direkt..
Då va de bara in med Vista skivan igen om installera de.. Sånt ska man inte tolerera om man går från ett fullt fungerande Vista x64 till ett hängade XP x64..

Så nu kör jag Vista x64 igen och jag är helt nöjd

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2