Permalänk
Medlem

Helt säker?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Odessy
eh nej ? Den i sidan ska blåsa ut.

Fläkten på sidan är till för att kyla grafikkorten bättre = sidofläkten blåser in kallluft.

Permalänk
Medlem

Ok då frå den blåsa in i mitt kommande Antec 300

Permalänk

Kan jag ha 6 hårddiskar och mitt 8800GT? Det är två slots modellen.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Odessy
eh nej ? Den i sidan ska blåsa ut.

eh nej? Den ska blåsa in luft på grafikkortet.
"The Side 120 mm Fan — The side fan opening is there to enhance graphic cards cooling. The fan
should be installed so that air is blowing into the case."
Källa: http://www.antec.com/pdf/manuals/300_EN%20manual.pdf

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att jag har placerat min HW520 psu med fläkten neråt i mitt chassi och det funkar hur bra som helst blir inte varmare för det.

btw är för övrigt grymt nöjd med chassit, hur snyggt som helt och gott om utrymme inuti!!

Visa signatur

E8500@3.16GHZ, PQ5 PRO, 4850 TOXIC, 4 GB DDR CORSAIR, HW520 CORSAIR, ANTEC 300, WINDOWS VISTA 64BITARS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
eh nej? Den ska blåsa in luft på grafikkortet.
"The Side 120 mm Fan — The side fan opening is there to enhance graphic cards cooling. The fan
should be installed so that air is blowing into the case."
Källa: http://www.antec.com/pdf/manuals/300_EN%20manual.pdf

Det finns ju faktiskt en möjlighet att välja själv, vad som är bäst beror lite på vad du har för typ av kylning.
Har man en kylare som inte blåser ut den varma luften ur lådan själv är det vettigare om fläkten på sidan blåser ut luft...

Permalänk

Enda negativa är det klart högre hårddisk ljudet.

Om det är för att gummidämpning saknas eller för att det är öppet i fronten vet jag inte (låter hårddiskarna i nine-hundred lika mycket?)

Annars är chassit litet, lätt och kylningen funkar utmärkt.

Frågan är om man kan pressa dit någon gummidämpning. Känns som det är lite för trångt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MickeBu
Ville bara säga att jag har placerat min HW520 psu med fläkten neråt i mitt chassi och det funkar hur bra som helst blir inte varmare för det.

Tack för den informationen! Blir till att montera mitt HW520 med fläkten nedåt då.

Hur fungerar Toxic-kortet, det ska tydligen gå rätt varmt? Chassi-fläktarna kan kanske kompensera för det?

Kör du standardkylningen på processorn? Hur är den totala ljudnivån med allt igång?

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem

Efter att ha haft igång datorn hela dan (öppnade och kände nu), så är toxic kortet lite ljummet rusar massa kall luft från fläkten på den. stockfläkten på E8500 är knappt hörbar. Hw520 psun är lite varmare än toxicen, men plåten mot marken direkt under fläkten är kall konstigt är väl ungefär 1,5 cm mellan plåten och fläkten. Det som hörs mest på min dator är nästan hårddiskarna. Har inga extra fläktar än så länge tänkte köpa till några fler till framsidan kylning för HDDs och sidoplåten lite extra kylning på graffen. Sen blir det ett Biltema ljudisoleringskit samt en thermalrigth extreme till cpun längre fram när man vågar klocka lite

Visa signatur

E8500@3.16GHZ, PQ5 PRO, 4850 TOXIC, 4 GB DDR CORSAIR, HW520 CORSAIR, ANTEC 300, WINDOWS VISTA 64BITARS

Permalänk

Kör dom två originalfläktarna som följer med på Low, två extra i fronten på 5 volt, och fläkten i sidan på 7 volt.
Hörs knappt någonting från nån av chassifläktarna och temperaturerna är helt ok. Det enda som hörs är ljudet från mitt nätaggregat (som jag ej rekommenderar!)
Mycket bra chassi för så lite pengar, lätt o skruva i och hyfsat gott om plats.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CokeLight
Kör dom två originalfläktarna som följer med på Low, två extra i fronten på 5 volt, och fläkten i sidan på 7 volt.
Hörs knappt någonting från nån av chassifläktarna och temperaturerna är helt ok. Det enda som hörs är ljudet från mitt nätaggregat (som jag ej rekommenderar!)
Mycket bra chassi för så lite pengar, lätt o skruva i och hyfsat gott om plats.

Takfläkten låter fortfarande en del även på low. Vill man tysta ner den köper man en Fractal Design 140mm och skruvar in. Finns rätt billigt på dustinhome och webhallen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Takfläkten låter fortfarande en del även på low. Vill man tysta ner den köper man en Fractal Design 140mm och skruvar in. Finns rätt billigt på dustinhome och webhallen.

Håller med till 100%, takfläkten väsnas även på low.. och den vibrerar ganska mycket på mitt chassi! Har beställt en Fractal 140mm, Antecen får gå i papperskorgen.. Tyvärr finns det inte så många som håller Fractalfläkten i lager..

Jag satte också mitt HX520 "upp å ner", det funkar kanon och det är även frågat till Corsairs support av nån snubbe som jag hitta en artickel på nått forum.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

ska nog kanske köpa ett sånt här men är orolig för ljudnivån om man skulle sätta två fläktar i fronten. vad säger ni som äger ett, låter det mycket?

står och väger mella three hundred och p182.

tror ni man kan modda three hundred så man kan dra kablarna bakom moderkortplåten? alltså om man kapar upp små luckor som på p182.

^^^^^^^^^^^^^^^^^

Köpte ett sånt här igår, riktigt bra! jobbar med liknande (svagström, radio inst..) inte datorer dock.

Du får inget bättre chassi för dom här pengarna kan jag tro. Luftgenomströmning är viktigt, dock tror jag inte du behöver 2 *120 mm i fram med tanke på att elektronik inte tar så mycket skada av lite höga temps under kort tid, det jag kan tänka mig är en bättre cpu fläkt för överklockning om du ska göra det. Tyckte orginalfläkt till min e8400 va i klenaste laget.

Vad gäller 120 uttaget i sidan verkar det helt onödigt, enda jag har stört mig på, jag bytte sidoplåt med höger för att slippa få in dam i datorn som är betydligt sämre än nån grad högre i temp!

För övrigt letade jag efter ett bra chassi med bra luftvägar och smarta lösningar kontra pris, detta slår allt.

Vad gäller hd lösningen är den helt ok, det finns tysta diskar sen är det bra med metall mot metall (esd). Tror nog inte nya diskar e så känsliga men iaf bättre än att dra på något gummi som sänker ljudet 0,3 db..

Någon frågade om moddning detta chassi är nog ultimat för detta, precis som det ska vara, för ärligt vem vill såga i ett chassi för 2-3000 kr?

Tänk på att high performence chassin är till för folk som vill överklocka alà extrem, eller äga en väldigt tyst dator!

Jag själv la gummipackningar mellan chassi o fläktarna får se om man slipper vibrationer

Sen drog jag kablarna med buntbands ankare på golvet o sidan så mycket luft kan strömma fritt! Om man gör det riktigt från början kanske man slipper köpa fläktar till fronten!

Innan jag köpte detta tittade jag på p182 vilket verkar vara riktigt bra men behöver man verkligen det!

Har ett corsair 650 agg den fläkten e riktad uppåt. Om den skulle vara riktad nedåt tycker jag 1,5 cm verkar lite klent tilltaget, plåt leder för övrigt värme bra så vill inte ta några risker med ett så sjysst nätagg!

Till er som tycker detta chassi ser bra ut ( tycker det e j* snyggt ) säger jag bara köp!

Jag e så nöjd så jag nästan har skrivit en liten novell här hehe! Hoppas det kan hjälpa någon att bestämma sig!

Lycka till med era byggen!

ps, ett hd4870x2 som är extremt varmt i temp kanske behöver mera kylning än det jag skrev ovan men om ATI skärper till sig och släpper bättre drivrutiner slipper ni köpa massa extra fläktar! ) 90 grader load eller nåt haha låter som ett gammalt 220 nätaggregat från 70 talet på mitt jobb ) ds.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte jag skulle använda en gammal tråd istället för att göra ny. Jag har ju en sådan enkel fråga.

Jag hittar inte speaker-kabeln...

Det fanns till frontpanelen, start/reset och LED's men inte speakern. jag undrar om den på något sätt inte följt med eller om det är någon annan lösning. Jag försökte leta efter självaste speakern för att se vart kabeln kan gömma sig men hittade ingen :S Någon som vill beskriva vart jag ska leta? Måste ju finnas en.

Annars får det vara. Jag tänker inte skicka tillbaka chassit bara för speakern. Datorn funkar ju. Kan man köpa speaker annars?

Permalänk
Medlem

Finns ingen chassi högtalare, så vill du prompt ha en får du plundra en gammal låda eller köpa en någon annan stans.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Hedersmedlem

:S Hur är det tänkt att man då ska kunna felsöka om datorn inte startar? Vill ju ha POST-koder.

Aja, men då vet jag det iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
...

Jag hittar inte speaker-kabeln...

Det fanns till frontpanelen, start/reset och LED's men inte speakern. jag undrar om den på något sätt inte följt med eller om det är någon annan lösning. Jag försökte leta efter självaste speakern för att se vart kabeln kan gömma sig men hittade ingen :S Någon som vill beskriva vart jag ska leta? Måste ju finnas en...

Det sitter en kabel för hörlurs och mic kontakter på framsidan av chassit. Det finns ingen högtalarkabel.
Kabeln för hörlurar och mic är för kort och min var av riktigt dålig kvalité. Jag kör lurar och mic på baksidans utgångar, då hör jag inte missljud från andra komponenter plus att mic-nivån är bra om den sitter i på moderkortets audiokontakter. En polare som också har ett three hundred har också en kass kabel för hörlurs och mic kontakter på framsidan av chassit, så jag tror det är ett vanligt problem på detta annars utmärkta chassi.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Jag har haft detta chassit i snart ett halv år.. och jag är nöjd.. gjorde 3 extra hål för kabeldragningen i chassit.. och nu ser de mycket bra ut

Och de kyler otroligt bra om man kör med 5 fläktar som jag iaf.. grafikkortet idlar 37-39 grader.. cpun 34-36.. självklart har man bra cpu kylare och ett PCS grafikkort..

Hårddiskarna ligger under 30 grader.. (kan inte se temps i RAID setup, men dom låg under 30 grader innan jag fixade RAID)..

Mycket prisvärt chassi.. kör 3 hårddiskar i den nedersta delen av chassit i fronten för att den översta fläkten ska fokusera på att ta in mycket luft utan några hårddiskar som hindrar

Bilder:

Chassi med mina fläktar: http://i42.tinypic.com/33ernex.jpg

Extra hålen i chassit: http://i43.tinypic.com/2607ci0.jpg

Kabeldragning och insida: http://i44.tinypic.com/v7wegi.jpg

Har beställt en förlängning till 8pin ATX kablen så jag blir av med den.. eller så den inte syns iaf ;P

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Riktigt bra arbete där SweSparky. Var köper du en sådan förlängningssladd? Skulle också behöva en sådan för att få bort den sladden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Riktigt bra arbete där SweSparky. Var köper du en sådan förlängningssladd? Skulle också behöva en sådan för att få bort den sladden

Tackar Tackar!

Jag har beställt från webhallen.. dock inga i lager just nu men de kommer väl någon gång iaf! ^^

http://www.webhallen.com/prod.php?id=39098

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Riktigt mycket fin information har jag fått om detta chassit nu och det blir fan bara till att köpa det.

HHar ett NXZT Lexa just nu och jag har börjat störa mig på alla lysande fläktar och det här med plexi, dags att växa ifrån det tycker jag

Three Hundered verkar som det solklara chassit, bra kylning, gott om plats, och en LITEN peng ! (billigaste @ prisjakt var 681kr inkl. frakt!)

Tack för allt.
Over n' Out Nouge a.k.a Kewm ! <3

Visa signatur

.- Asus P5Q-E - Intel C2D E8400 @ 3.0GHz - PowerColor Radeon HD4870x2 - Corsair 750W - Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb CL5 - Antec Threehundred -.

Permalänk
Hedersmedlem

Måste klaga lite på det..

Har 4st hårddiskar i den och det händer rätt så ofta att man hör ett vibrerande ljud. Stoppar jag foten mot chassit så slutar det men kommer tillbaka senare. Jag har lagt några böcker ovanpå chassit för annars låter det också. Det kanske beror på att jag hade en 17" LCD ståendes på den förut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Måste klaga lite på det..

Har 4st hårddiskar i den och det händer rätt så ofta att man hör ett vibrerande ljud. Stoppar jag foten mot chassit så slutar det men kommer tillbaka senare. Jag har lagt några böcker ovanpå chassit för annars låter det också. Det kanske beror på att jag hade en 17" LCD ståendes på den förut.

Jag hade också problem med vibrationer.. men löste de igenom att lägga en liten paff bit mellan frontpanelen och dammfiltret.. så att den sitter lite stabilare..

Även trycka dit sidodörren hårt och skruva igen brukar också vara en bra lösning om de är sidodörren som vibrerar...

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att köpa detta chassi. Men jag funderar hur stora CPU kylare och grafikkort man kan ha.

Jag ser att några kör med Noctua NH-U12P, så den verkar visst funka bra.
Hur stort utrymme är det för grafiken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av proban
Lite sugen på att köpa detta chassi. Men jag funderar hur stora CPU kylare och grafikkort man kan ha.

Jag ser att några kör med Noctua NH-U12P, så den verkar visst funka bra.
Hur stort utrymme är det för grafiken?

Tja, det mesta ryms väl, har Zerotherm nirvana 120mm och 4870 i min låda.
Det är inte mycket plats kvar om du placerar en HD precis bakom kortet.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Helt underbart chassi!

Kör med dom två medföljande fläktarna på low,
två fractal 120 fram och en random 120 i sidan.
Med ordentlig upphängning av fläktarna och några ljuddämpnings-mattor
är det ett av dom tystaste chassin jag har ägt.

Temperaturerna är inte helt åt helvete dom heller:
Gfx 36, CPU 38, hårddiskar och mobo runt 30 grader (systemet i signatur).
Har en rumstemp på 20-21 grader.

Visa signatur

| B550 | 5800X3D | 6800 XT |

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Jag hade också problem med vibrationer.. men löste de igenom att lägga en liten paff bit mellan frontpanelen och dammfiltret.. så att den sitter lite stabilare..

Även trycka dit sidodörren hårt och skruva igen brukar också vara en bra lösning om de är sidodörren som vibrerar...

Jag tröttnade också på ljudet från vibrationerna så jag köpte mig ett par dämpningsmattor av bitumen (asfalt) från biltema. En skiva i varje sidoplåt och en bit i taket gjorde susen. Nu är det vara vindsus från fläktarna kvar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Får man plats med ett ATI Radeon HD 4870 X2 i en sån här?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josefnm
Får man plats med ett ATI Radeon HD 4870 X2 i en sån här?

Japp.