Hur hålla kontakten över Atlanten?

Permalänk

Hur hålla kontakten över Atlanten?

Hej.

Tänkte använda den här tråden till att skriva av mig lite och kanske få några tips...
Är 16 år och har hela mitt liv bott med min mor, de har i stort sett aldrig varit något snack om den saken. På senare år har jag fått bättre kontakt med min far och vi har umgåtts mer frekvent. Min far är från USA och har bott här i över 20 år. För ett tag sen blev han uppsagd från sitt jobb här i Sverige och fick samtidigt ett bra jobberbjudande från en gammal vän i Santa Barbara. I samma veva får han erbjudandet om att behålla sitt svenska jobb, men väljer att ta jobbet i USA istället. Jag följde med honom när han flyttade, stannade ett par veckor och tog sen farväl på obestämd tid. Idag fick jag första samtalet från honom vilket var riktigt jobbigt och att vara så långt borta från honom kändes plötsligt mycket värre, vilket är lustigt eftersom vi aldrig haft nån speciellt bra eller nära relation...
Så, ni som sitter i nån liknande situation, hur klarar ni av det? Vad gör ni för speciellt för att hålla igång kontakten?
Tack på förhand /Z
Ps. läste igenom tråden nu och såg att det var riktigt dåligt skrivet, hoppas ni har överseende

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Webcam+mic och Skype eller MSN.

Frugan är från staterna och hon snackar med sina föräldrar dagligen nästan genom Skype eller MSN, helt gratis.

Blir en helt annan sak och hålla kontakten när man ser varandra.