Permalänk
Robot

Kabeldragning i Tt Shark

Tröttnade på att se ett råttbo varje gång som jag öppnade dumburken så jag gjorde nått åt det. Inte det snyggaste men jag blev ganska nöjd ändå. Glömde självklart att ta bilder innan jag utförde arbetet.. Men det är smällar som man får ta ibland.
Satt och tittade in i min burk härom dagen runt 01.00 och insåg att jag var tvyngen att göra nått drastiskt.. O så blev det. Runt 02.30 var det klart för att gå o lägga dig.

Edit: Jag har fått lite tips och råd som jag är tacksam för. Ska fixa en pata kabel + böjda sata kablar, tror att det kan bli lite bättre då. Kom gjärna med förslag som gör mig lite klokare på kabeldragning.

ABIT KN8-SL
AMD Athlon64 x2 4600+
Gainward Radeon HD4870
3x512mb Crucial 1x1024mb Kingston

Besök albumet: Kabeldragning i Tt Shark av FleXibLe

Permalänk
Avstängd

Ja gillade Dargningen av allt...

Helt Okej rigg om man bortser från Dina minnen.

Varför Köra med 3x512MB och 1x1GB? du mister ju din Dualchannel då och på så sätt så förlorar du ju en massa prestanda, detta är inte menat som kretik eller något bara något som jag ville nämna!

Ha det gött!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

bara att rumbla till det som det såg ut innan och sedan ta kort, ne skämt åsido det ser cleant ut.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Najs som fan, men tkr helt ärligt att du ska köra 2x ballistix 512mb stickor...

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Ser väl bra ut får 6p

Permalänk

Flaskar det inte när du har den processorn? Funderar nämligen att köpa ett HD 4870

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Flaskar det inte när du har den processorn? Funderar nämligen att köpa ett HD 4870

Flaskar? Jag har inte haft igång burken mer än att jag har hunnit installera os o Drivers för jag har bara min projektor som skärm.. kanske inte det bästa att spela på så jag får vänta till jag får hem min skärm.. men det har funkat bra än så länge.

Permalänk
Medlem

En rundad ide sladd hade varit fint. Men det är verkligen bra resultat!

Permalänk
Medlem

om du har en lång platt IDE-sladd kan du lägga den först längs plåten och vika den som "trianglar" lite hur du vill, det är grymt faktiskt, sen kan man typ tejpa fast den där eller nått, har bild om du vill se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivy
om du har en lång platt IDE-sladd kan du lägga den först längs plåten och vika den som "trianglar" lite hur du vill, det är grymt faktiskt, sen kan man typ tejpa fast den där eller nått, har bild om du vill se

Vet ej om det stämmer, men det heter väl max böjj 90grader på en PATA kabel.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Jag böjde min, och den gick sönder. Ska aldrig mer böja en PATA-kabel på det sättet igen.

Permalänk
Medlem

är det inte zalmans northbridge kylare du använder där?
en helhetsbild skulle inte skada fast jag tycker att alla kabeldragningsgallerier känns rätt meninhslös efter degerlunds galleri, jämfört med denna ser det ut som ett råttbo (inte för att min är bättre hehe)

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
är det inte zalmans northbridge kylare du använder där?

tänkte på PRECIS samma sak xd.
annars jävligt bra gjort. 7P

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
är det inte zalmans northbridge kylare du använder där?
en helhetsbild skulle inte skada fast jag tycker att alla kabeldragningsgallerier känns rätt meninhslös efter degerlunds galleri, jämfört med denna ser det ut som ett råttbo (inte för att min är bättre hehe)

Nej det är det inte.. det nya Zalmanblocket till Nb ser lite ut som detta cpu block. men det är mindre..

Permalänk

Byt IDE kabel..Fult.. =P

Permalänk
Medlem

Usch det där vattenkylnings kitet gör mig spy-färdig :S
Fyller sin funktion för ett tyst system men fan vad den ser ut.

Visa signatur

Die toten hosen