Permalänk

Anorak. Hissa eller dissa?

Hej! Nu när vädret börjar bli tråkigare så är det dags att fundera på vad jag ska använda för vinterjacka nu i vinter.

Kom då över jackutseendet anorak. Hade en sådan jacka för kanske 8 år sedan, men jag tänkte aldrig på att det var fler jackor som såg ut så.

"Anorak (från inuitiska) var ursprungligen namnet på den med kapuschong försedda pälsen som tillverkades av eskimåerna. Numera menas vanligtvis en tunn, vindtät sportjacka med kapuschong som vanligtvis saknar knäppning hela vägen och måste dras över huvudet."

Jag vill nu ha era åsiker om hur pass snyggt det är med anorak. Vissa säger att det är sjukt fult, andra tycker inte det.

Permalänk
Medlem

Har svårt att rösta på det, för tycker en anorak kan vara snygg, men samtidigt är dom så jävla opraktiska så dom faller på det...

Har inget emot utseendet på dom, men skulle aldrig köpa... så, mitt svar blir ett njää i sann politikeranda.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

En anorak kan ju vara lika snygg som den kan vara ful, så lite svårt att bara säga att anoraks överlag är fula.

Permalänk
Medlem

jag har en sen-sommar/höstjacka som är av Anorak-idéen.
Jag tycker de funkar om de ser bra ut, dock inget direkt fan av anorak för vintertider.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow