iPhone trubbel. Hjälp?

Permalänk
Medlem

iPhone trubbel. Hjälp?

Hejsan sweclockers. Jag vet att detta kanske är fel sektion men jag kan inte skriva i "övrigt" ännu.

Nu är det såhär att efter att jag lyckades få igång min iphone igen efter massor av errors vid restoren... nu får jag ett NYTT error medelande (dock på iphonen och självklart inte likadant som i iTunes). Det säger följande
" Repair Needed "
"iPhone cannot make or receive calls"
"www.apple.com/support"
(bild)
http://www.ilounge.com/images/uploads/iphonerepair.jpg <- inte min.

Googlade runt lite och försökte se om man kunde fixa det utan repair och tyvär så värkar det som om jag får lämna in den på reparation (tittade på apple support med). under den tiden som iPhonen ska vara på verkstan så har folk tydligen fått låne iphones utav apple, eller så har de fått helt nya...

Nu kommer problemet... Jag har en iphone "2G"(first generation) USA köpt. Kan jag lämna in den på TELIA eller Macoteket och förvänta mig att få en ny/låne iPhone medans denna är på reparation? Eller kommer de att säga "Nej vi kommer inte att reparera den eftersom den är USA köpt och troligtvis hackad"

iPhonen köptes i april.

Kan ju passa på och sriva min hypotes för vad som har hänt...
Jag tror att batteriet blev för överhettat när jag försökte restora den (iphonen blev riktigt varm) och detta kan ha förstört ett par kretsar/sladdar till wifi grejjen och täcknings grejjen.
det är även så att batteriet tar slut mycket mycket snabbare än vad det gjorde förut...
Hade den nyss i sleepmode (full laddad) och efter en natt så hade jag nästan slut på batteri- röd.

EDIT: Kan ju testa att starta om/... unlocka/jailbraika/aktivera om med mitt AT&T kort I... det är hos pappa så jag får väll komma med edit ikväll.

vet att stavningen inte är den bästa

Permalänk

Du får hemskt gärna berätta hur det gick. Jag äger också en 2G och funderar över hur eventuella service ärenden hanteras. Om Apple inte vill hjälpa dig finns ju http://www.dvdirect.net/ som utför service på iPhones.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Telia kommer inte reparera den. Apple möjligtvis, men inte troligt. Telia kollar i var fall IMEI nummer innan du får lämna in den.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

superboss. Jag skulle updatera min iphone eftersom att jag hade läst att "Pwnage" kunde låsa upp 2.0.2 om man hade en mac dator (vilket jag har). När jag försökte instalera 2.0.2 på min iphone så frös itunes och jag tog ur telefånen ur usb-n grejjen... sedan så kunde jag inte starta den utan att få den där "itunes bilden med en usb kabel riktad mot den" <-- om du fattar vad jag menar ;D
Jag försökte restora iphonen men den frös bara gång på gång på gång (eller så fick jag olika slags error... bla 2013 eller nått).. efter ett par försök så lyckades jag komma längre in på restoren fast igen... så fick jag errors.

under den tiden var iphonen väldigt varm...
Iaf! Jag testade att unlocka/jailbreaka/aktivera iphonen med ZiPhone (vilket inte fungerade tidigare) och unlocken och allt gick smidigt och bra.... nu är bara problemet att jag inte kan använda wifi å ringa....

Derox... vad är IMEI nummer för nått?
also... kan jag skicka in den till apple USA ... önskar att det fanns en riktig apple store i sverige.

FYI så köpte JAG den i usa... den är inte köpt från blocket eller ebay.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twonkle

Derox... vad är IMEI nummer för nått?
also... kan jag skicka in den till apple USA ... önskar att det fanns en riktig apple store i sverige.

FYI så köpte JAG den i usa... den är inte köpt från blocket eller ebay.

IMEI är ett nummer som visar var din telefon är köpt. Eller snarare sagt visar om den är köpt i Sverige.

Sist jag kollade kräver Apple Stores i USA att du kan visa ditt AT&T kontrakt innan de ger dig service. Så jag tror du är rätt körd.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem

ok ska fråga min pappa om han har det... Har ju iallafall AT&T kortet det kan ju vara så att det bara blev fel vid aktiveringen.

Btw. eftersom det är en 2G iphone så är det självklart att den är USA köpt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twonkle
ok ska fråga min pappa om han har det... Har ju iallafall AT&T kortet det kan ju vara så att det bara blev fel vid aktiveringen.

Btw. eftersom det är en 2G iphone så är det självklart att den är USA köpt

Mm, allså om ni inte aktiverat ert AT&T kort och ringer via dem, vilket jag betvivlar. Så har ni förmodligen inte de dokumenten de har krävt en längre tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ringer via comviq.

Permalänk
Medlem

Jadu Twonkle. Att Iphonen får ett meddelande där det står "Repair needed" är inget nytt för min del iaf. Jag fick det också ett par gånger förut när jag hade 1.1.2 och beslöt mig för att uppdatera telen till 1.1.4. Problemen försvann efter uppdateringen.

Nu har jag ett problem som jag startat en annan tråd där min dator startar om när jag kopplar Iphonen till datorn genom USB. Suger eller hur?

Hoppas även att jag kan få lite hjälp eller att det är någon där ute som har ett liknande problem

/Tack

Visa signatur

Intel i7 920 (D0) 2.66GHz @ 4GHz Noctua NH-U12P SE1366 | Corsair 6GB DDR3 Triple Channel XMS | Asus P6T SE | Radeon HD4870 1GB DDR5 | Samsung F3 500GB | Corsair 650W | Antec Three Hundred | 22" Benq

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att jag lyckades fixa mitt problem (idag....)

hur gjorde jag detta kanske ni undrar?
Jag gjorde följande:
Laddade ner senaste iTunes (8.1?) patchade iPhonen till 2.1 (vilket fixade batteri problemet så det är normalt nu). Sedan så använde jag "pwnage tool" till mac'en och aktiverade/jailbrakeade min iphone. wips så funkar det att både ringa och sms:a och batteri nivån är som den ska vara.

tack iaf för alla förslag och komments.