Permalänk
Medlem

Hp Pavilion Dv5-1095

Tjenare efter att ha sökt runt å velat så bestämde ja mig för en HP PAVILION DV5-1095

http://www.dustinhome.se/pd_5010166616.aspx?csref=Prisjamfore...

Jag kommer att lägga upp bilder å lite tester för dom som är intresserde

Att de blev denna till slut var att den fanns i lager ,,prestandan bör ju vara rätt hyfsad även om de är ddr2 på grafikkortet ,, blueray kanske ja inte har så mycket nytta av ,, men kanske kan vara kul ändå ...

Mikael

kommer mera när ja får den i veckan

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Har själv kollat på en sådan så läser gärna om du skriver något om den!

Permalänk
Medlem

Denna dator skulle vara ett riktigt hett kort om den nu hade GDDR3. Nu har den ju bara GDDR2, vilket begränsar spelprestandan en hel del och då finns det bättre alternativ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Denna dator skulle vara ett riktigt hett kort om den nu hade GDDR3. Nu har den ju bara GDDR2, vilket begränsar spelprestandan en hel del och då finns det bättre alternativ.

Jo de har du rätt i men ville inte lägga mer än 10500 de var min gräns .. har oxå tittat på en del andra alltenativ som är billigare men då är de oftast något man saknar som tex..bluetooth...

men vad ja har förstått så är detta kort rätt likt 8600Gt

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Spelprestandan är bra imo.
Visst är det skillnad mellan ddr3 och ddr2, men den e marginell endå.
Jag plockar ca 4800p i 3dmark06 vilket är endel bättre än 8600gt- ddr3 får runt 5400p.
Edit: Jag sitter iofs på DV7 1094eo, men det är i princip samma dator bortsett från priset,17" och bluray.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Spelprestandan är bra imo.
Visst är det skillnad mellan ddr3 och ddr2, men den e marginell endå.
Jag plockar ca 4800p i 3dmark06 vilket är endel bättre än 8600gt- ddr3 får runt 5400p.
Edit: Jag sitter iofs på DV7 1094eo, men det är i princip samma dator bortsett från priset,17" och bluray.

Hur tycker du skärmen är ... vidvinkel å så samt är den klar å fin i färgerna...
verkar som de är lika dan skärm i denna - -som din vkn

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Skärmen är dessvärre inte så bra som jag hade önskat.
Känns matt och betrackningsvinklen är inte så het heller.
Tror dock att det kan skilja mellan 1094 och 1095 när det kommer till skärmen, så kolla upp det innan.

Mitt tips är att du åker till närmsta siba, onoff eller dylik där dom har datorn och kollar ut själv.
Lycka till med dator köpet.
VKN

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Har idag fått min dv5-1095 mycket trevlig maskin ,,,,tycker det är bra prestanda på den allt flyter på bra .. har dock jag inte testat något spel .. bara spelat upp lite hd klipp i full hd och de flöt på
bra ..

dock till det tråkiga lyckades ha de oturen att få en grynig skärm precis som min tidigare xps så känns de som de är typ vatten eller olja backom glaset de gör att text flyter ihop jobbigt för ögonen samt att färgerna ser konstiga ut ,,,,,skärmen heter

AU Optronics B154EW08 V0 .. och den är tillverkad vecka 1 2007 tyvärr besviken .. ett samtal till supporten blir de ,,

märkligt att dom sätter i gamla skärmar i nya datorer ..

Micke

återkommer me lite bilder för den som vill

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem

Är också intresserad av denna dator.
Men skulle vilja höra lite mer om vad du tycker om den? och hur är den att bära runt på? Tung?

Lite bilder hade också suttit fint!

Sam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinpim
Är också intresserad av denna dator.
Men skulle vilja höra lite mer om vad du tycker om den? och hur är den att bära runt på? Tung?

Lite bilder hade också suttit fint!

Sam

Tjenare

tyvärr stod jag inte ut me den gryniga skärmen så ja skickade tillbaka den
den kändes fin annars 2.7kg känndes helt ok ... var annars bra prestanda på den ...

men de blev en Toshiba Qosmio F50 som kom idag .. grymt snygg å vilken skillnad på skärm ...klart å tydligt å bra betaktingsvinkel på den .....

ska fixa en recension framöver här på sweclokers

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s