grafik inställningar i xp

Permalänk
Medlem

grafik inställningar i xp

efter att ha installerat xp så har jag upptäckt att när man scrollar i ett fönster hackar det o har sig, så hur installerar jag grafik driv.? eller finns det ngn smart inställning?

/akka

EDIT: jag har installerat xp i parallels. I min macbook har ja 2,0 c2d, 2 gb ram, x3100 osv.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Uppe i menyn för parallels så kan du välja att instlallera "Parallels Tools" (minns inte exakt vad det heter). När du installerat de så kommer allting att flyta på mycket bättre. Det installeras bland annat grafikkortsdrivrutiner.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Uppe i menyn för parallels så kan du välja att instlallera "Parallels Tools" (minns inte exakt vad det heter). När du installerat de så kommer allting att flyta på mycket bättre. Det installeras bland annat grafikkortsdrivrutiner.

tyckte inte att d hände något speciellt. när jag tilldelar 1.5 gb ram till xp fryser sig datorn..
jag har försökt att starta demot till www.eurotrucksimulator.com men det skiter sig när datorn laddar banan, och jag misstänker att det har med grafik kortet att göra..

tack iaf:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akka
tyckte inte att d hände något speciellt. när jag tilldelar 1.5 gb ram till xp fryser sig datorn..
jag har försökt att starta demot till www.eurotrucksimulator.com men det skiter sig när datorn laddar banan, och jag misstänker att det har med grafik kortet att göra..

tack iaf:)

Körde du igenom installationen av Parallels Tools och startade om den virtuella maskinen? I så fall bör du se förbättringar i grafiken genom t.ex. att upplösningen ändras automatiskt beroende på fönsterstorlek samt att musen går att flytta in och ut ur Windows-maskinen utan några stopp eller tangentbordstryckningar för att "få loss den".

Minns inte om Parallels har stöd för 3D (som VMware Fusion har), men om det har det så måste du förmodligen aktivera det genom inställningarna för den virtuella maskinen när den är avstängd.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!

haha, d funkar att spela men det laggar pung:P måste hur som helst köpa mera ram.

tack för hjälpen:)

Visa signatur