Någon som har fårr GTA San Andreas fungerat på mac?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
PC är ju kul att hantera.

PC som i Windows? Om det är din definition av något som är "kul" att hantera kommer du aldrig kunna hitta någon glädje i Mac OS X, nej. Spänningen av att aldrig riktigt veta om man ska få ett helt sjukt felmeddelande eller en totalkrash i ett kritiskt ögonblick är totalt bortblåst i OS X.

Permalänk
Medlem

Nej jag kastar inte skit på Mac, snarare de som påstod att det skulle vara en helt ny upplevelse som skulle göra att man skulle sätta sig vid Macen instället för Windowsmaskinen. Jag hittar ju inte fördelen med något i Macen i nuläget jämfört med Windows. Stabilitetsproblem, hmm visst det finns det lite i Windows men Macen kommer ju inte igång ibland efter att man har dragit igen locket och öppnar igen 30 sec senare. Efter massa tryckandes på startknappen, ctrl och cmd hoppar den igång lite störande men det kanske jag ska uppskatta.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Nej jag kastar inte skit på Mac, snarare de som påstod att det skulle vara en helt ny upplevelse som skulle göra att man skulle sätta sig vid Macen instället för Windowsmaskinen. Jag hittar ju inte fördelen med något i Macen i nuläget jämfört med Windows. Stabilitetsproblem, hmm visst det finns det lite i Windows men Macen kommer ju inte igång ibland efter att man har dragit igen locket och öppnar igen 30 sec senare. Efter massa tryckandes på startknappen, ctrl och cmd hoppar den igång lite störande men det kanske jag ska uppskatta.

Det där klassas som skit bakom spakarna

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Håller inte i längden att smutskasta Windows så extremt mycket visst är OS X jävligt skönt och snyggt, men jag har kört mitt Windows XP felfritt i bra många år nu. Sen får man ju tänka på det också att OS X är gjort för en MAC dator som har specifika komponenter. Apple kan optimera OS X för just de komponenter som finns i deras datorer. Windows körs på en jävla massa olika hårdvarukonfigurationer vilket leder till mer konstiga fel.

Visa signatur

Inte Core 2 Duo E6750 | 2048MB Ram | 660GB Hårddisk | Gainward Geforce 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziff
Håller inte i längden att smutskasta Windows så extremt mycket visst är OS X jävligt skönt och snyggt, men jag har kört mitt Windows XP felfritt i bra många år nu. Sen får man ju tänka på det också att OS X är gjort för en MAC dator som har specifika komponenter. Apple kan optimera OS X för just de komponenter som finns i deras datorer. Windows körs på en jävla massa olika hårdvarukonfigurationer vilket leder till mer konstiga fel.

Blir Windows bättre för att eller ska man tycka lite synd om Windows för att det måste ha stöd för mycket hårdvara?

Visst XP fungerar väl ok och bra.. men man (jag) trivs inte ens i närheten på samma sätt som i OS X. Vista ska vi inte prata om.

Kan tillägga att min fd. stationära dator körde OS X i över ett halvår innan jag sålde den, helt utan några som helst problem eller dylikt och detta på vanliga PC-komponenter. Varför skulle inte Windows kunna göra samma sak med samma dator?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Alltså...
Fördelen med mac os är när man börjar använda datorn till gnåot som faktiskt är vettigt. Att det finns en terminal är otroligt starkt t.ex.

Allt annat - zfs/load balancing/minneshanteringen/Macosx-API:et som gör att alla macprogram faktiskt ser hyfsat vettigt enhetliga ut.

Det rena utseendet, som gör att det är trevligt att arbeta med.

Windows har inte ens några ssh-klienter som går att använda...skandal!

Visa signatur

Björn

Permalänk
Medlem

Fick tummen ur nu och flyttade över GTA som jag fixade hem från tpb. Det var en zipfil med div gtafiler i sig såg jag innan jag la in den på USB-stickan för att dom vägrade kommunicera på nätverket. När den var överlaggd så öppnade jag zip-filen och den började packa upp sig. När det var klart så startade spelet direkt vilket var oväntat. Efter c:a 5 sec så låste sig spelet när det höll på starta. Tänke äh varför inte filma när det ändå kronglar på riktigt? Efter en del försök med cmd+q och tryck på startknappen höll jag inne den tills den dog. Sedan kommer mac äpplet upp som vanligt och den börjar ladda med laddsymbolen där nere. Men sedan byter den till en annan nyans utav blå och det finns ingen form av information i bilden. Sedan återgår den till laddningen igen och den andra ljusblåa skärmen igen och håller på så hela tiden. Den bootar alltså inte. Finns det något jag kan testa med eller är det bara att installera om? Viktig information finns på den nämligen.

Edit: http://uk.youtube.com/watch?v=1aHmzd8RbHw

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Fick tummen ur nu och flyttade över GTA som jag fixade hem från tpb. Det var en zipfil med div gtafiler i sig såg jag innan jag la in den på USB-stickan för att dom vägrade kommunicera på nätverket. När den var överlaggd så öppnade jag zip-filen och den började packa upp sig. När det var klart så startade spelet direkt vilket var oväntat. Efter c:a 5 sec så låste sig spelet när det höll på starta. Tänke äh varför inte filma när det ändå kronglar på riktigt? Efter en del försök med cmd+q och tryck på startknappen höll jag inne den tills den dog. Sedan kommer mac äpplet upp som vanligt och den börjar ladda med laddsymbolen där nere. Men sedan byter den till en annan nyans utav blå och det finns ingen form av information i bilden. Sedan återgår den till laddningen igen och den andra ljusblåa skärmen igen och håller på så hela tiden. Den bootar alltså inte. Finns det något jag kan testa med eller är det bara att installera om? Viktig information finns på den nämligen.

Edit: http://uk.youtube.com/watch?v=1aHmzd8RbHw

Ingen aning om hur du löser det, men det är enkelt att förhindra dock. Skit i att försöka köra massa tankat skit.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Den funkade ju får alla som kommenterade iaf och var den som laddades hem mest, och rimlig storlek och innehåll. Får se om det går installera om den.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Den funkade ju får alla som kommenterade iaf och var den som laddades hem mest, och rimlig storlek och innehåll. Får se om det går installera om den.

Prova med att hålla inne Shift under uppstarten av datorn - detta ska om jag inte har fel för mig starta den i ett slags felsäkert läge. Detta stänger bland annat av tredjeparts-program från att starta och störa vid uppstart. Kan vara värt att testa.

Singe User mode uppnås genom att hålla inne cmd+s under uppstart - detta är dock lite mer avancerat än bara felsäkert. Kan köra t.ex. en filesystem check här.

Edit: Man kan även få "verbose mode" genom att hålla inne cmd+v, då ser du var som händer "under skalet" - tror dock inte detta hjälper så mycket i ditt fall då du kommer förbi den första delen av uppstarten.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Suck! Grabben får en gratis dator av sin skola, gnäller all han pallar, laddar hem piratkopierade spel som uppenbarligen inte fungerar som det ska och försöker stänga av datorn genom att hetstrycka på powerknappen.... Finns det verkligen inget bättre att slösa bort skattebetalares pengar på? Vad har hänt med gamla hederliga papper och penna metoden?

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk
Medlem

Fick tillbaka den igår, datoransvarig kunde inte installera om den heller, det tog inte skiva. Så hon skickade iväg den. Men på reperation påstår dom att det inte var något fel alls, men det var ominstallerad och alla grejer låg i en backupmapp på skrivbordet...

Aja, skiter i spel om den inte vill bli spelad.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23