Permalänk
Medlem

Jag har redan fått en Trojan på min Nox, och då är det väl bara att formatera och installera om vista.

Men fick ni andra en vista 64-bitars skiva med? Jag fick bara en 32-bitars vista med mitt paket :@

Jag måste ju låna en vista 64 premium av ngn, men det vet jag ingen...

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga angående mythos/nox, jag kör med Vista Ultimate x64, dels så får jag inte Zepto Utilities att fungera, och vad är den egentligen bra för? Och vad ska man köra för antivirusprog på en x64, har provat nod m.fl men hittar ingen som fungerar. Finns det nån som är "certifierad" att fungera som man kan använda?
Är d rätt att när jag har installerat Nvidias 176.xx från Laptop2go så får jag ingen kontrollpanel för grafikkortet som jag får när jag installerar den som finns på Zeptos ftp?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Epyon: Mitt Nod 32 fungerar klockrent med Vista Ultimate x64!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Jag har en fråga angående mythos/nox, jag kör med Vista Ultimate x64, dels så får jag inte Zepto Utilities att fungera, och vad är den egentligen bra för?

"Zepto Mobile Utilities" är ett grafiskt gränsnitt för att visa tydliga ikoner när du använder snabbtangenterna på din Zepto, t.ex. vid ändring av volym, Blåtand på/av och så vidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
Epyon: Mitt Nod 32 fungerar klockrent med Vista Ultimate x64!

Hmm till mig säger install programmet att jag försöker installera ett 32bitars program på ett 64bitars O.S, med andra ord så är det fel version av Nod jag kör, för det är väl inte så att man ska köra AVP i kompabilitets "mode" ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
"Zepto Mobile Utilities" är ett grafiskt gränsnitt för att visa tydliga ikoner när du använder snabbtangenterna på din Zepto, t.ex. vid ändring av volym, Blåtand på/av och så vidare.

jaha, fan, det får jag inte att fungera, jag får fel meddelande.

Sen har jag upptäckt något tråkigt just, jag har en jätte pytte liten blå prick i skärmen, har det med pixlarna att göra? Är d bara att ringa till Zepto och gnälla?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk

Går det att installera xp på nox/mythos/nexus?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xiano
du låter den reboota, alltså stänga ner allt men sen blir skärmen bara svart och hårddisken forsätter att snurra, det är då du håller inne strömbrytaren. sen är de klart. Vet inte vart man kan kontrolera att biosen är uppdaterad dock.

Det brukar stå i BIOS vilken version du har

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikposse
Går det att installera xp på nox/mythos/nexus?

ja

men du måste ändra i bios så att den simulerar sata disken till en IDE disk

finns under advaced option i bios tror jag i nån av underflikarna

ska gå att välja mellan 2 alternativ, A(nånting)/IDE

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Kan man inte koppla in en extern skärm till nox/mythos/nexus?

På min nexus har jag inget sådant utag.

Kan man köpa någon adapter och koppla via hdmi utaget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
Kan man inte koppla in en extern skärm till nox/mythos/nexus?

På min nexus har jag inget sådant utag.

Kan man köpa någon adapter och koppla via hdmi utaget?

Det finns en adapter till det du pratar om, dvs en adapter från HDMI till DVI-D

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
Kan man inte koppla in en extern skärm till nox/mythos/nexus?

På min nexus har jag inget sådant utag.

Kan man köpa någon adapter och koppla via hdmi utaget?

Jag kopplar min Zepto Nox A15 till DVI-kontakten på en extern skärm med en HDMI -> DVI-sladd och det fungerar finfint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Jag kopplar min Zepto Nox A15 till DVI-kontakten på en extern skärm med en HDMI -> DVI-sladd och det fungerar finfint!

Okej tack.
Men finns det ingen kabel med hdmi och en vga kontakt?

Jag vill ha det för att jag ska koppla det i min gammla crt skärm som inte har ett DVI utag.

Permalänk

Fick precis leverns bekräftelse från zepto. den skickades idag. nu väntar jag bara på ett mail från UPS. xD

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever min Nox med Vista 64bitar som oerhört trög? Som om hårddisken hade haft 1kb ledigt utrymme samtidigt som du har 5 krävande program igång? Tänkte att det kanske var Vista men inte fan är det så här segt på en ny dator. Jag har precis fått tillbaka den från repration desssutom. Detta suger verkligen. Kan man verkligen skicka in sin dator är att den är seg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
Okej tack.
Men finns det ingen kabel med hdmi och en vga kontakt?

Jag vill ha det för att jag ska koppla det i min gammla crt skärm som inte har ett DVI utag.

HDMI är i princip en DVI-kontakt med ljud och därför går det att lösa med en kabel som har olika kontakter i ändarna.

Då HDMI och DVI skickar en digital signal medan VGA sänder analogt går det inte att lösa med en enkel sladd. Då behövs antagligen någon slags VGA-box som omvandlar signalen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
HDMI är i princip en DVI-kontakt med ljud och därför går det att lösa med en kabel som har olika kontakter i ändarna.

Då HDMI och DVI skickar en digital signal medan VGA sänder analogt går det inte att lösa med en enkel sladd. Då behövs antagligen någon slags VGA-box som omvandlar signalen.

Hittade något om det med, men en sådan var ganska dyr. Riktigt dåligt att nox/mythos/nexus inte har någon VGA port som alla vanliga laptops.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
Hittade något om det med, men en sådan var ganska dyr. Riktigt dåligt att nox/mythos/nexus inte har någon VGA port som alla vanliga laptops.

nja beror väll mest på att VGA är en utdöende port är nog bara dom som envisas att köra med sin gammla CRT som kör VGA. På plattskärmar tycker iaf jag att det blir bättre med dvi än vga men är väll personlig åsikt om det

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
nja beror väll mest på att VGA är en utdöende port är nog bara dom som envisas att köra med sin gammla CRT som kör VGA. På plattskärmar tycker iaf jag att det blir bättre med dvi än vga men är väll personlig åsikt om det

Visst är det en utdöende port, men om man vill använda sin Nox som en businesslaptop (vilket den passar bra som i övrigt) så stöter man lätt på patrull om man vill koppla upp sig mot en projekter i ett konferensrum el. dyl.

/G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
Hittade något om det med, men en sådan var ganska dyr. Riktigt dåligt att nox/mythos/nexus inte har någon VGA port som alla vanliga laptops.

Innan, när zepto inte hade HDMI-portar på sina laptops så skrek alla om det istället

Permalänk
Medlem

Finns ju konverterare, till mitt grafikkort (stationära) fick jag två styck, en dvi-vga och en dvi-hdmi.
Så det ska la funka med att skaffa hdmi-dvi kabel och sen en konverterare dvi-vga i änden?

Labbade själv runt igår för att koppla Noxen till min 19" tft o även den stationära. Skärmen har en dvi o en vga. Isch vad hemsk bild det vart med vga!! Lol.

Kort o gott: det bör funka

Edit: På dustinhome.se så kostar en 1.0m hdmi-dvi kabel 145kr och adaptrar dvi-vga runt 100-130kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dancerboy
Skriv gärna och berätta när du får pengarna tillbaka.. Har hört att det har tagit månader för vissa.

Idag fick jag tillbaka pengarna. Så det tog lite drygt en vecka, inte månader.

Jag var dock tvungen att ringa och påminna dem igår.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoyoyo
Är det bara jag som upplever min Nox med Vista 64bitar som oerhört trög? Som om hårddisken hade haft 1kb ledigt utrymme samtidigt som du har 5 krävande program igång? Tänkte att det kanske var Vista men inte fan är det så här segt på en ny dator. Jag har precis fått tillbaka den från repration desssutom. Detta suger verkligen. Kan man verkligen skicka in sin dator är att den är seg?

Jag har vista64 ultimate, och den e riktigt rapp. Inga problem alls. Dock så fungerar inte Zepto utils alls, får ngt felmeddelande när jag bootar ifall jag installerar det.

Har du kollat att allt fungerar som det skall i computer management?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
Hittade något om det med, men en sådan var ganska dyr. Riktigt dåligt att nox/mythos/nexus inte har någon VGA port som alla vanliga laptops.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=47188179

+

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=53265988

funkar inte då :(?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ladytech
Finns ju konverterare, till mitt grafikkort (stationära) fick jag två styck, en dvi-vga och en dvi-hdmi.
Så det ska la funka med att skaffa hdmi-dvi kabel och sen en konverterare dvi-vga i änden?

Jadu, vettefan om det funkar.

Signalen från en HDMI-utgång är digital medan signalen VGA-kontakterna använder sig av är analog. Jag undrar om det verkligen går att konvetera signalen genom en enkel sladd... Är ganska säker på att det behövs en VGA-box för det ändamålet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Mod
Jag har vista64 ultimate, och den e riktigt rapp. Inga problem alls. Dock så fungerar inte Zepto utils alls, får ngt felmeddelande när jag bootar ifall jag installerar det.

Har du kollat att allt fungerar som det skall i computer management?

Jag får 5,2 Windows experience index med 2.26 GHz processorn. Hårdisken på 5200 RPM får 5,2 poäng. Känns som om allt laggar. Den tar 30-40 sek på logga in klart. Firefix tar ca 10 sek att starta upp. Vissa spel laddar dubbelt så långt tid jämfört med min hårdvarumässigt sämre dator. Ibland släpar den efter när man t.ex. skriver i något textfält. Bokstäverna dyker upp 1-2 sek senare. Gillar inte detta alls. Att jag har haft datorn i mer än en månad utan att problemen är lösta gör saken inte bättre. =(.

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr Har redan varit och testat, och jag blev väldigt ledsen för att jag inte kan koppla in min CRT på någon vis, förutom någon box för 700 kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Är ganska säker på att det behövs en VGA-box för det ändamålet.

Det gör det. HDMI kan "adapteras" till DVI-D, men inte till DVI-A eller DVI-I, som krävs för adaptering till VGA.

En box för HDMI/DVI->VGA kostar ca 3000:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adamftw
Nej tyvärr Har redan varit och testat, och jag blev väldigt ledsen för att jag inte kan koppla in min CRT på någon vis, förutom någon box för 700 kr.

Prexis. En vanlig kabel fungerar inte då signalen som skickas från HDMI är digital, och VGA-kontakter bara kan ta emot analoga signaler.

Nu är jag inte insatt i marknaden, men finns det kanske instickskort för bärbara som tillför en VGA-port? Kanske i form av något enkelt grafikkort?

Permalänk
Medlem

Det är ju så att en DVI kontakt har pinnar för både analog och digital bild, där av DVI-VGA möjligheten. Dock så har HDMI ej analoga pinnar.

Permalänk
Medlem

Har inte fått min Mythos än!!! evighets leveranstid

Beställde den förra månaden med 9650m, det är det som tar tid :/
Ska få den om 2 veckor sa dom.

Dröjer det ytterliggare så kommer jag kräva rabatt, ersättning eller pengarna tillbaka.