antec twelve hundred + corsair 750w låter som en DC3:a!!

Permalänk
Medlem

antec twelve hundred + corsair 750w låter som en DC3:a!!

Tjenare, nu är det så att jag har en liten fråga angående just denna kombination. Har satt mitt nätaggregat som det ska sitta, dvs fläkten nedåt botten på chassit. Det låter som en DC3:a, har provat att stänga av alla fläktar förutom Nätaggregats fläkt och har konstaterat att det är den som låter. Inte nog med det aggregatet piper och tjuter också. Vad beror detta på? ska nätagget låta såhär mycket eller kan det bero på att det blir för varmt då fläkten har ca 1,5cm mellan sig och botten av chassit?

Snälla hjälp mig tacksam för svar!

Övrig Setup, E8500 @ 4.3ghz 1.18Vcore. hd 4870 750/900, p5k premium 1 250gigs hdd ballistiX tracers 8500 2 gig.

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk
Avstängd

fläkten ska ju vara uppåt, inte neråt:P

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Det som är felet på min burk?

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk
Medlem

Som sagt så måste du vända agget upp och ned ifall det är monterat i botten då det inte hör till standarden Hoppas det löser sig för jag har aldrig varit med om att Carsairs 750w har låtit så mkt ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Grafikkortet är det som piper bara så du vet.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

grafikkortet ger ifrån sig ett ännu högre frekvent ljud som jag även hör. Nätagget har ett lite lägre tonlagt ljud, men om jag som sagt vänder på det så ska allt bli rätt? hehe för nu blåser det ut varm luft och låter som ett bombplan

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk
Medlem

Några saker:

1) Det kan mycket väl hända att nätagget tjuter, den som tror att det alltid är gnälliga spolar (coil whine) från graifikkortet har helt enkelt fel.

2) Sprakar, knastrar och tjuter det högljutt är det nog bara att skicka tillbaka det. Det var så för mig och när jag bytte till ett Antec Earthwatts 650 blev det helt tyst. Fast fläkten var helt tyst på Corsair-agget, du verkar ha något annat fel.

Det är väl en bra ide att vända på det och se om det blev för varmt, men tror inte det ska vara något problem att köra "rättvänt".

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Plocka ut nätagget och starta det med ett gem (finns någon guide i faq:en tror jag) så kan du vara säker på vad som är fel.

Permalänk
Medlem

mfm och skunkfunk, tack för tipsen får testa det där med gemen imorn! och angående att skicka tillbaka det så är det bara att RMA till Komplett (köpte därifrån?

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajuka
mfm och skunkfunk, tack för tipsen får testa det där med gemen imorn! och angående att skicka tillbaka det så är det bara att RMA till Komplett (köpte därifrån?

Jepp. Men det kan löna sig att prova hemma först om det inte sker på ett sätt som bryter garantin. Om komplett får in en fungerande produkt kommer de kräva dig på fraktkostnaden.

Permalänk
Medlem

så om jag tar ut det och kör gemstart, om det då låter "viner tjuter" och allt vad det nu gör så kan jag alltså med största rätt skicka in det som ett defekt nätaggregat?

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk
Medlem

Re: antec twelve hundred + corsair 750w låter som en DC3:a!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajuka
E8500 @ 4.3ghz 1.18Vcore

OffTopic: 4,3 med en vcore på 1.18?! Skojar du?!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajuka
så om jag tar ut det och kör gemstart, om det då låter "viner tjuter" och allt vad det nu gör så kan jag alltså med största rätt skicka in det som ett defekt nätaggregat?

Det kommer antagligen inte göra det utan belastning. Du kan ju

1) Testa att vända på det.

2) Testa att köra med nätagget utanför chassit (inkopplat då).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

ursäkta inte på 1.18Vcore utan det var visst 1,2Vcore enligt BIOS, mitt åt. Vad är det för speciellt med 1.18Vcore på den klocken annars då? är ju ändå relativt varm...

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk
Medlem

Bajuka:
Vänd agget så fläkten är uppåt ( riktad mot moderkort m,m ).
Har själv ett corsair 750w och det hörs knappt

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem

Lindbergski, du satte det så från början eller har du erfarenhet av att det beter sig konstigt när det är monterat som jag satte det?

damn jag skulle gårr på magkänsla när jag monterade dit skiten.....

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajuka
ursäkta inte på 1.18Vcore utan det var visst 1,2Vcore enligt BIOS, mitt åt. Vad är det för speciellt med 1.18Vcore på den klocken annars då? är ju ändå relativt varm...

det är det lägsta jag har sett på en wolfdale @ 4,3ghz det kan ju inte vara stabilt? annars har du fått ett guldex.

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Medlem

kört det där OCCT programmet i 12 timmar och datorn dog inte av det så jag anser det som stabilt, men vad roligt att jag verkar ha fått ett så bra exemplar. första datorn jag har klockat på och sånt

edit, den står på 1.2Vcore i bios men i CpuZ säger den 1.184Vcore :S

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajuka
kört det där OCCT programmet i 12 timmar och datorn dog inte av det så jag anser det som stabilt, men vad roligt att jag verkar ha fått ett så bra exemplar. första datorn jag har klockat på och sånt

edit, den står på 1.2Vcore i bios men i CpuZ säger den 1.184Vcore :S

Då har du fått ett kanon exemplar ifall du nu lyckats få den stabil i 4,3 med 1.184. Grattis

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindbergski
Bajuka:
Vänd agget så fläkten är uppåt ( riktad mot moderkort m,m ).
Har själv ett corsair 750w och det hörs knappt

sitter precis och installerar ett själv (650w, inte 750w), i ett three hundred dock.. Satt och tänkte "vafan, nu blir det ju fel.." när jag satte fläkten neråt.. Sen vände jag och tänkte detsamma om den blåser ut varmluft på grafikkortet Är dom anpassade för att man ska ha dom i överkant på "vanliga" chassin med hål i topp? Antar att jag får sätta det med fläkten uppåt ändå o.o

Visa signatur

P5Q-E, Q9550 @ 3GHz, 2x2GB Corsair Dominator, HD4870 1GB 790/1005, T220

Permalänk
Medlem

det är bakre delen av min PSU, där det är två relativt stora kopparspolar täckta med typ gummi. dessa piper och ger ifrån sig konstiga ljud

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett