World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

Hejsan alla glada! (och ej glada om ni vill)

Har en Human Warrior LVL 58 och TBC ska inhandlas nu i dagarna tänkte jag!

Hörde av en person att man nu lvlar 50% snabbare från lvl 60-70. Stämmer det?

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metric
Hejsan alla glada! (och ej glada om ni vill)

Har en Human Warrior LVL 58 och TBC ska inhandlas nu i dagarna tänkte jag!

Hörde av en person att man nu lvlar 50% snabbare från lvl 60-70. Stämmer det?

30% what I heard, känns som om 50% dock så jag vet inte exakt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metric
Hejsan alla glada! (och ej glada om ni vill)

Har en Human Warrior LVL 58 och TBC ska inhandlas nu i dagarna tänkte jag!

Hörde av en person att man nu lvlar 50% snabbare från lvl 60-70. Stämmer det?

40% ska de vara om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Blåa 1h-vapen har över 420 maxdmg på lvl 80 iaf, så du får ett litet perspektiv.

Jag syftade mer på hur pass länge man kan använda welfare epics innan man får bättre quest rewards, det ser ut som att man kan byta ut åtminstone vapnen så gott som direkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
http://www.wowhead.com/?items=2&filter=minle=120;maxle=200;cr...

Alla vapen som är från quests i northrend

Tackar, exakt vad jag sökte. Man kommer få en dagger direkt som är ungefär lika bra som Merciless-shankern:
http://www.wowhead.com/?item=38242
http://www.wowhead.com/?item=32044

Jag har precis råd att köpa off-hand svärdet, får se om jag gör det och speccar combat för att testa lite, även om jag kommer bli ägd av kiters.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

Efter att ha sett alla nya rewards i LK från Lowlvl quests så vette fan om det är värt att farma lite welfare epics :s

Kanske är en bättre idé att farma cash och skilla profession istället.

Kanske ska tillägga att jag dingar 70 i helgen eller tidigt nästa vecka. Så kommer ha några veckor till LK.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Efter att ha sett alla nya rewards i LK från Lowlvl quests så vette fan om det är värt att farma lite welfare epics :s

Kanske är en bättre idé att farma cash och skilla profession istället.

Kanske ska tillägga att jag dingar 70 i helgen eller tidigt nästa vecka. Så kommer ha några veckor till LK.

Då ska du absolut inte köpa welfare epics, det ända du tjänar på att farma i BG:s är marks of honor. Vid lvl80 kommer alla epics vara dyrare så den honorn man sparar nu kommer inte räcka så långt medans man troligtvis får mer honor vid lvl71-80. Titta bara på hur billiga lvl60-epics är och hur fort man får ihop så mycket honor vid lvl70.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Verkar inte gå att logga in längre, stannar vid authentication, sen kommer man inte längre.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

nån annan än jag som har problem med att kopiera över sitt wow till en annan dator och köra efter patchen? :S

Permalänk
Medlem

samma problem här har försökt logga in i 40min nu utan resultat

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

Står ju på breaking news att login servrarna inte fungerar som dom ska.

Permalänk
Entusiast

http://www.ctprofiles.net/view_profile.ct?pid=258381

Några synpunkter på vad som bör ändras? Ingen outland gear förutom trinket tack

Ang onyxia pendant, dom har tagit bort onyxia prequesten så jag kan fixa den utan problem.

Någon som vet om man behöver en speciell reputation för Zul'Gurub head enchantet? (revered, exalted etc.)

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Du klarar det ensam om du har någorlunda bra PvP gear och en healing pot.

Hur ska du kan dricka en pot utan att bryta av tämjande?

Permalänk

Varför inte fånga tjyfen i freezing trap och sen tämja?

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Hur ska du kan dricka en pot utan att bryta av tämjande?

Det tänkte jag inte på. :/ Du får du ha lite bättre än någorlunda PvP gear, plus att du har 25% dodge som du kan använda.
Leif; Nja, riktigt så enkelt är det inte.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uggi
Står ju på breaking news att login servrarna inte fungerar som dom ska.

Visst kom det upp där sen, men tog nästan en timme innan den informationen dög upp. Det tycker jag är fruktansvärd svagt.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Gode gud vad Paladiner är överdrivna nu.

Gör så överdrivet mycket mer damage än allt annat just nu. Är visserligen bara level 67 och jag hoppas, hoppas!, att det jämnar ut sig mot 80.

När en hybrid, inte behöver använda sig något alls utav sina hybrid taktiker så är något fel.

Permalänk
Medlem

57 snart 58 med min paladin.

60 inom 2 timmar(tror jag med lite tur^^).

Ska bli skoj att säga hej till outlands på riktigt igen

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Gode gud vad Paladiner är överdrivna nu.

Gör så överdrivet mycket mer damage än allt annat just nu. Är visserligen bara level 67 och jag hoppas, hoppas!, att det jämnar ut sig mot 80.

När en hybrid, inte behöver använda sig något alls utav sina hybrid taktiker så är något fel.

Håller med!

Torgos, Spindeln, Teribus the cursed, ja hitills ALLA elites har varit "ezmode" att soloa som retadin.

Det märks tydligt att paladin (human..) är blizzards nya favorit.

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Medlem

Har problem med chatten :S

Det syns inte vad någon skriver, inte i trade, party eller vanligt eller whisper, ingenting alltså. Inte ens vad man plockar upp. Någon bussig som vet hur jag kan fixa det?

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Paladins överdrivna neeeee Toppade BG med blå gear och The Oathkeeper i går.
Lyckades komma upp i 1300dps i instanser. Soloade BF normal utan problem, ska pröva nått svårare imorrn.
Med humans nya racial så är det inga problem i dueller. Men en blå post har redan sagt att de ska ändra på burst dmg så vi får se hur det blir efter det. Fram tills dess ska jag bara njuta

Bjurzz: Addon som krånglar? Jag hade CT_RaidAssist som gjorde att min chatt inte fungerade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Bara heala på. Jag hjälpte en kompis igår med att tämja core hound eliten ( uruvos eller nåt sånt ) i SMV igår, gick utan problem.

Det funkar inge bra på MC hundarna, eftersom dom byter fokus när dom ska dra en av sina special attacker, det kan funka om healern står på max range. Tyvärr så minns jag inte om man stod säkert som caster på maxrange, någon som vet/minns det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Varför inte fånga tjyfen i freezing trap och sen tämja?

En bra ide som funkar på djur som inte är immuna mot freezing traps, MC's Core hounds är såklart immuna mot freezing trap

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Det tänkte jag inte på. :/ Du får du ha lite bättre än någorlunda PvP gear, plus att du har 25% dodge som du kan använda.
Leif; Nja, riktigt så enkelt är det inte.

Dom rackarna slår riktigt hårt med både fire och fysisk skada (900-2000) massor med stamina gear, pots, mat, scrolls å allt man kan hitta så kanske det kan gå, jag har inte gett upp än

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle

Bjurzz: Addon som krånglar? Jag hade CT_RaidAssist som gjorde att min chatt inte fungerade.

Kanske det.. men hur ska jag kunna veta vilket? bara testa sig fram eller?

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjurzz
Kanske det.. men hur ska jag kunna veta vilket? bara testa sig fram eller?

Japp. En i taget

Permalänk
Medlem

Hittade på det på typ första försöket Har dock ett annat litet problem.. nån anna som har problem med cartographer? kanske ska vara så, jag kan inte zoma ut når jag högerklickar på mappen, utan man måste välja zonen i menyn högst upp.
Ska det vara så eller är det något fel, tycker det är jäkligt drygt iaf.

Visa signatur

CPU: Intel i5-3570K| GPU: Gigabyte Windforce GTX 670 | Minne: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB | Mobo: ASRock Z77 Extreme4 | SSD: Samsung 830-Series 128GB| Lagring: 500GB Internt, 2+1TB Externt | Chassi: Fractal Design Define R4 Black | PSU: Corsair TX 650W | OS: Windows 7 64-bit

Permalänk

Hur är DK ni som spelat en? Har luskat runt lite och kollat på filmer, ser ut som en MS warrior med lite debuffar?

Skaplig nerf allt har fått i TBC
Körde en Black Morass med en grupp av 4st lvl 67 och en lvl 70. Wipade dock på sista bossen som hade 1-2% HP kvar ;|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjurzz
Hittade på det på typ första försöket Har dock ett annat litet problem.. nån anna som har problem med cartographer? kanske ska vara så, jag kan inte zoma ut når jag högerklickar på mappen, utan man måste välja zonen i menyn högst upp.
Ska det vara så eller är det något fel, tycker det är jäkligt drygt iaf.

Hahaha. Skulle sett mig häromdagen när jag upptäckte det där med att inte kunna navända musen i cartographer. Gnällde för allt och alla. Guilden/General fick höra mitt klagande.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Hur är DK ni som spelat en? Har luskat runt lite och kollat på filmer, ser ut som en MS warrior med lite debuffar?

Skaplig nerf allt har fått i TBC
Körde en Black Morass med en grupp av 4st lvl 67 och en lvl 70. Wipade dock på sista bossen som hade 1-2% HP kvar ;|

Mjo, när jag dingade 69 (har givetvis hunnit dinga 70, lvl 60-70 tog lite mer än 2 dagar) bad jag en retripala med ZA/PVPgear hjälpa mig med lite quests, jag hade grön gear såklart. Ring of blood/Durn/osv var ezmode, så vi drog till Steamvaults och 2mannade hela skiten utan problem...

Vad gäller DK kan jag inte ge något bra svar. Jag levlade en till 62 i betan men orkade aldrig testa dom "på riktigt". Blev mest bara lall.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Hoppas nertid och "nödpatchande" fixar min upplevelse igår.

Min latency kan emellanåt bära iväg över 200, snudd på uppemot 300 men har aldrig upplevt något ingame men igår eftermiddag när jag skulle lira ett tag på eftermiddagen var det som om folk när de red eller sprang förbi kunde zooma framåt ett par tre meter. Var likadant även om latencyn var runt 100.

Grymt irriterande och har aldrig upplevt det förut i spelet. Flöt på bra på fredagskvällen innan.

Testpingade olika ställen och det var bra även pingen i venten och tptest var normal.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Var hittar jag latency mätaren? Add-on som strular eller för den är inte kvar där den ska vara.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Var hittar jag latency mätaren? Add-on som strular eller för den är inte kvar där den ska vara.

håll musen över dator ikonen i wow:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP