Permalänk
Medlem

Datorn låses vid installation av spel!

Jag försöker installera spel på min nya 500gb hårdisk från western digital. Men halvvägs in i installationen låser sig hela datorn, ctrl-alt-del fungerar inte! Bara omstart av datorn fungerar.

Installerar jag istället på C:disken fungerar det fint. Vad kan felet vara?

Diskkontrollen hittar inga fel.
Inga virus enligt kaspersky 2009.

Permalänk
Medlem

Vad har du för operativsystem?
Installerar du från DVD/CD, har du testat flera olika spel?

Permalänk
Medlem

HDTune, kolla health och kör en error scan.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Ok, verkar fungera nu! Tack för tipset!

Men nu har ett annat problem dykt upp...Inte på grund av HDtune, men vid uppstart av datorn visar sig ett meddelande:

Felaktig Boot.INI-fil Startar från c:\WINDOWS\

Datorn startar sedan och funkar som vanligt, men känns inte så bra med ett felmeddelande!

Svar på detta problem också kanske?

Permalänk
Medlem

skicka mig en bild på..

1: högerklicka egenskaper på den här datorn,

2; avancerat - Uppstart och återställning.

3: Och där vid uppstart klickar du egenskaper och tar en bild på bootconfigen och mountar här.

Väntar ivrigt

//patrik

Permalänk
Medlem

Det är sådana killar som ovanstående som gör att man vänder sig till Sweclockers. Så jävla skönt ställe

Permalänk
Medlem

Man tackar, nu! ge mig ett dator jobb plz

Permalänk
Medlem

Tack för din vilja att hjälpa mig "claser" men jag lyckades otroligt nog bli av med problemet av egen maskin. Jag skapade en ny boot.ini fil, då den tidigare inte fanns! Jag skrev följande:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Så blev jag av med felmeddelandet!

Kan dock inte förstå hur den ursprungliga boot.ini filen försvann :S

Om du gillar att lösa datorproblem lär jag skriva fler gånger Får ofta problem hahaha.

Men ha det!

Permalänk
Medlem

Finns här för er alla

Bara skriva om det skulle bli fler problem så hjälper jag dig så gott jag kan

Mvh /patrik

Permalänk
Avstängd

Håller hårddisken på att ta slut så att data försvinner?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Patrik nu igen då Haha, min dator är ny, inget som jag förklarat, men jag har köpt ett chassie "Extreme Engine T3" med fläktkontroll på framsidan

Bild:

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2362&session=58a445...

Men jag får inte dem att fungera! Vet inte hur jag ska koppla dem inne i datorn.

Det kommer ju en sladd från själva vredet på framsidan, sen ska fläktkabeln ha ström från cpu:n, så det är (som jag fattar det) tre kablar som ska kopplas för att få varje enskild fläkt ska gå att justera...Men det går inte...

Hjälp?

Nu är det kanske fel "tråd" att ta upp detta i...Men ändå!

Permalänk
Medlem

Mhh, en sladd lär ju gå till usb på moderkortet..För fireware anslutningarna osv.. ingenn aning om vad den kontakten heter.. brukar stå USB1 - 2 osv osv på moderkortet eller om du har en manual om moderkortet så finns det alltid en översikt på ditt moderkort där som visar vad allt heter.

Och fläcktstryrningarna lär ju inte va mer än att koppla in en strömkabel så ska det fungera..

Och om jag får gissa rätt så är det 12 volt du kopplar in där.

Men om det nu är så att du fortfarande behöver hjälp. ta och skicka ett fotto på kablarna så kan jag ge dig exackt info.

//patrik

Permalänk
Medlem

Usb:erna fixade jag vid själva bygget, men fläktarna vet jag inte, får se på det imorgon, nu ska jag sova!

men man tycker ju att det bara ska vara att koppla in strömmen, och ja, det är 12 V.

fixar jag det inte imorgon kan jag ta en bild på röran

//Jonas.