Installera Windows på Apple dator?

Permalänk
Medlem

Installera Windows på Apple dator?

Tja,

Är det möjligt att installera Windows Vista på en Apple dator?
Vilken rekommenderar ni? Motivera.

Mvh

Visa signatur

iphone08 -

dator 1: intel c2q q9450@4,5ghz • Gigabyte p45 ds4 • Ati hd4870x2 crossfire • 8gb ram • Corsair 620w • Antec three hundred • Seagate 1tb hd

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Det är bara partitionera en hårddisk och stoppa in Windowsskivan. Man behöver inga programvaror alls.
Alla nya macar har "bootcamp-firmwaren" redan installerat. Om du har en mac från 2006 kommer du behöva köra in den firmwaren manuellt dock.

Permalänk
Medlem

rekommenderar ni leo eller win

Visa signatur

iphone08 -

dator 1: intel c2q q9450@4,5ghz • Gigabyte p45 ds4 • Ati hd4870x2 crossfire • 8gb ram • Corsair 620w • Antec three hundred • Seagate 1tb hd

Permalänk
Medlem

Leopard helt klart. Finns ingen anledning att köra en mac utan OS X som jag ser det.

Permalänk
Medlem

Hur är leo bättre än vista? Motivera

Visa signatur

iphone08 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iphone08

Om du söker runt lite på forumet så kommer du få en hel hög med argumet för och mot. Det är ingen mening att ta upp det i en tråd till.

Jag ser ingen anledning til att köpa en Mac för att primärt använda Windows på den. Det är slöseri med pengar anser jag. Man kan installera Windows på en Mac om det finns et program man absolut inte kan leva utan. Men då funkar det ofta med virtualisering också.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Om du söker runt lite på forumet så kommer du få en hel hög med argumet för och mot. Det är ingen mening att ta upp det i en tråd till.

Jag ser ingen anledning til att köpa en Mac för att primärt använda Windows på den. Det är slöseri med pengar anser jag. Man kan installera Windows på en Mac om det finns et program man absolut inte kan leva utan. Men då funkar det ofta med virtualisering också.

Eller om man vill lira ett eller några spel som inte går under OSX. Jag kommer göra det på min MacBook, fast kommer primärt använda OSX.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iphone08

Det finns inget som är bättre eller sämre, det beror helt och hållet på vad dina önskemål med ett operativsystem är. Känner du att Vista uppfyller dina önskemål så skall du definitivt inte byta till apple ( osx ).

Permalänk

Om man inte ska köra alltför tunga applikationer rekommenderar jag verkligen Parallell Desktop istället för bootcamp. Man slipper omstarterna och är inne i Windows på 2 sekunder. Windowsinstallationen är faktiskt enklare på en Mac än en PC i detta fallet vilket är lite komiskt