Permalänk
Medlem

Lurad

Satte in en annons under köpes om att jag ville köpa en Intel quad eller dual core processor. Fick nästan omedelbart svar från en person här som sa sig ha en Quad.

Det har nu gått snart 2 veckor och jag har fortfarande inte fått processorn samt att han inte svarar på mail. Förra Måndagen skrev han att hans son har råkat ut för en olycka men han skulle skicka den inom en timme men nu en vecka efteråt så har jag inte fått den

Vad ska man tro? jag trodde att sweclockers var ett säkert forum där endast seriösa medlemmar finns men tydligen icke.

Andra som har blivit blåsta?

Permalänk
Medlem

man ska aldrig blint betala in till folk bara sådär.. svarar han inte på mail så säger det ju allt.. kan du inte prova ringa fanskapet ?

annars be swec om ip och anmäl till polisen bästa du kan göra isåfall.

Permalänk
Medlem

Han angav mig ett nummer som går till fel person jag har handlat mycket på blocket och andra saijter men aldrig blivit lurad eller lurat någon och är väldigt godtrogen och litar på folk men tydligen så får jag ändra på mig.

Han är avstängd från swec hans alias är sven-olof

Hur fasiken kan jag har varit så dum och litat på honom utan att kolla upp honom mer.

Någon annan som vet något om denna Sven Olof Berg? som han kallar sig för.

Hur fasiken lågt kan man sjunka om man skriver att hans son hade råkat ut för en olycka och att hans hjärta hade fått problem det är bara bullshit. jag har barn och skulle aldrig säga något sånt men trolien har han inga barn utan är ett barn.

Permalänk
Geeks
SweClockers

palman: vi kan inte hjälpa dig innan du polisanmält händelsen. Maila mig för mer info.

Tyvärr finns det oärliga människor överallt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

SUCK det är sånna här mäniskor som får oss bra att bli dåliga.

Du såg aldrig vilket nick på swec han hade då kan man i allfall stänga av han från svec dock så gör det ingen större nytta i detta fall. Men en komentar från swec att " du är avstängd pga bedrägeri" kanske inte är nått man tycker om att få.

ja ursäkta mitt swabbel men jag blir så förbannad på sånna mäniskor som bara sabbar för en.

edit: kom på en sak kontot du satte in pengar på. Hade det nån avsändar namn osv, för vet du va han heter så kanske banken kan hjälpa dig om du talar om att du blivit bedragen. ja sen om detta funkar i praktiken är en annan femma.

Jag hoppas i allfall att det ordnar sig för dig.

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Andreas jag har mailat dig.

Nokiaback jag har hans banknummer i swedbank och har kontaktat banken men enlig lag så får de inte ge ut privat personer. jag var en idiot som inte kollade upp honom ordentligt men man vill tro gott om alla.

Jag kommer att polisanmäla honom men undrar hur mycket de
gör?

Nu har han svarat på min fråga ang telefonnumret och så här svarar han:

"vi har hittat en väska med alla uppgifter på bussen så vi tjänar bara gratis pengar på någon annans kort :)"

Vilket svin

Ska kontakta han som har nummret

Permalänk

polisanmäl så kommer polisen koppla swedbankkontot till person...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

lycka till palman, sitter och håller tummarna för en happy ending

Permalänk
Medlem

fyfan vilket rötägg.. såna borde spärras in en långtid

Permalänk
Medlem

Tack för allt stöd

Jag har nu polisanmält honom.

Jag kommer aldrig mer att förskottsbetala utan kommer använda mig av internetgirot eller paypal.

Hoppas svinet åker dit ordentligt. Har kontaktat den person som har telefonnummret och hoppas att han också polisanmäler honom.

Permalänk
Medlem

Tja han lär ju använda sitt eget konto annars sitter en annan man och får pengar och blir glad utan att veta varför

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Det skulle ju va kul och tömma hans konton och skänka pengarna till brottsoffer fonden Någon på den här sidan borde ju klara de..

Fast så får man väll inte säga förstås..

Visa signatur

NIL

Permalänk
Medlem

Han har tydligen blåst andra också för han har råkat maila mig ett mail som troligen var ämnad för någon annan. Jag tror han börjar bli nervös hmm han skriver vi så det är fler men helt klart är att de är snorungar.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Låst/rensad pga. otrevligheter och stundande polisutredning.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015