Permalänk
Medlem

vem har rekordet i flest antal dagar försenad nox?
jag ligger på 57 and counting...

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Inaktiv

början på augusti beställde jag. leder jag då?

Permalänk
Medlem

men helt seriöst! ok jag kan förstå om han säger när man beställer den att , du det kommer kanske dröja mellan 4-6 veckor innan du har den tex, då vet man ju men om det är så att dom säger den skall komma mellan den 7-10 dagar tex och den inte gör det då borde man automatiskt bli kontaktad av dom kanske på e-mail att det blir försenat och vad det beror på osv , och då kolla hur kunden ställer sig till detta.

Jag menar datorn är säkert kanonbra, när den nu väl kommer! men som man läser på deras hemsida så står det normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar tror jag det var! jag menar har väl inte läst om någon som fått sin zepto inom dessa dagar så dom borde kanske ändra detta!

hoppas nu min dator kommer nästa vecka orkar inte leecha på polarnas mera nu !

Permalänk
Inaktiv

det är riktigt frustrerande. grejjen är att jag hittar ingen annan dator som är likvärdig Noxen, prestanda och utseende. Man kan ju hitta en lika bra dator prestandamässigt, men då ser dom ju ut som rymdskepp enligt mig. Hade det funnits något som liknar Noxen så hade jag avbeställt för 2 månader sedan.

Permalänk
Medlem

hehe jag förstår dig! satt å tänkte på detta innan jag beställde men gillar inte dom andras utseende osv!

gillar noxen och som sagt den verkar ju bra osv bara dessa förbannade lev tider som verka ställa till och det är ordentligt för dom!

magnus sa till mig den 28 när jag frågade när kommer datorn, så sa han ja den skickas den 6 från danmar så runt den 9-10 skall du ha den får väl se nu i veckan! hoppas verkligen ,

Permalänk
Medlem

Tjena tjena.

Har en Nox A15. [EDIT]

Kör senaste MSN (betan) men får inte webbkameran att fungera. Finns det någon av er som lyckats få den att rulla på senaste MSN betan?

Fungerar den på "vanliga" MSN ? (Eller Windows Live Messenger heter det kanske nu för tiden)

Vore oerhört tacksam för ett klokt svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrayAfro
Tjena tjena.

Har en Nox A15. [EDIT]

Kör senaste MSN (betan) men får inte webbkameran att fungera. Finns det någon av er som lyckats få den att rulla på senaste MSN betan?

Fungerar den på "vanliga" MSN ? (Eller Windows Live Messenger heter det kanske nu för tiden)

Vore oerhört tacksam för ett klokt svar!

Jag har också det problemet, dock kör jag MSN 7.5 och i det fungerar den inte heller.

Camen fungerar i övrigt, dock inte i msn som är väldigt störande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrayAfro
Tjena tjena.

Har en Nox A15. [EDIT]

Kör senaste MSN (betan) men får inte webbkameran att fungera. Finns det någon av er som lyckats få den att rulla på senaste MSN betan?

Fungerar den på "vanliga" MSN ? (Eller Windows Live Messenger heter det kanske nu för tiden)

Vore oerhört tacksam för ett klokt svar!

Sitter med windows live och camen fungerar utan problem. Är alla drivrutiner på plats? Annars vettifan vad som kan vara problemet ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flunsan
Sitter med windows live och camen fungerar utan problem. Är alla drivrutiner på plats? Annars vettifan vad som kan vara problemet ^^

Har installerat drivisarna från skivan man fick med. Och från Zeptos ftp. Men inget fungerar. Testade om man fick igång kameran med Yahoo Messenger och där hittade den kameran men jag fick bara en svart bild.

Sjukt konstigt att det fungerar hos några och inte hos mig...

På skype får jag igång kameran....

Permalänk
Medlem

Är det någon som har något tips på att tvätta bort småfläckar på sin Zepto Mythos? Ljummet vatten och en trasa och försiktigt tvätta?

Visa signatur

| Laptop : Asus UX32VD-4002H |

Permalänk
Medlem

Har precis uppdaterat BIOS på min Nexus. Men nu efter det så får jag ingen batteri ikon, eller snarare så påstår den att det inte finns något batteri. http://pici.se/322770/

Någon som fått några liknande problem ?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
Har precis uppdaterat BIOS på min Nexus. Men nu efter det så får jag ingen batteri ikon, eller snarare så påstår den att det inte finns något batteri. http://pici.se/322770/

Någon som fått några liknande problem ?

Jag hade samma problem, fast till min nox. Jag använde biosen som man kunde ladda ner härifrån forumet..

Löste det genom att ta ur batteriet efter uppdateringen var klar.

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hamale
Jag hade samma problem, fast till min nox. Jag använde biosen som man kunde ladda ner härifrån forumet..

Löste det genom att ta ur batteriet efter uppdateringen var klar.

Tackar! Det fungerade utmärkt

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
Tackar! Det fungerade utmärkt

haha, gött mos. första gången jag gör nytta i det här forumet:D

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem

Jag måste bara varna för den nya bios-uppdateringen (3532). Sen jag installerade den på lördagen har datorn totalfrysit två gånger när jag stoppat i laddaren (musen går inte att röra på alls). Dessutom har jag inte märkt att den skulle tillföra något nytt. Hoppas det går att nergradera till den äldre versionen...

EDIT: Det går utmärkt att nedgradera biosen. Kom inte ens något varningsmeddelande om att den jag installerade var äldre. Hoppas problemet försvinner nu.

Är det nån annan som reagerat på det till synes väldigt innefektiva systemet att leverera biosuppdateringar? Varje gång skall man ladda ner ca 200MB, som skall brännas på DVD, eftersom det innehåller nån slags vista live-cd. Tar ju typ 10 gånger längre tid att starta det systemet än själva uppdateringen tar. Att man sen manuellt måste stänga av datorn, sedan starta den helt igen, sedan stänga av den helt och ta ur batteriet och lägga i det igen för att allt ska fungera verkar ganska slarvigt gjort.
Kul dessutom att det inte finns nån verifiering för att kontrollera att iso-filen man laddat ner är felfri.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra hur det är med de olika Hdd hastigheterna såg att de blir till att vänta längre om jag nu ska beställa med 320gb på 7200rpm.
Är det en förlust att ta en 5400rpm i dagsläget, jämfört med en 7200rpm?

Permalänk
Medlem

Pratat med (aka telefontrakasserat) Zepto idag igen och kom fram till Magnus hos dom återigen (har märkligt nog endast pratat med Magnus och Peter hos dom vad jag kan minnas, mest Magnus) och min dator ska enligt uppgift vara byggd men väntar på test vilket jag först trodde den skulle få genomgå i fredags. Pratas om "flaskhals" och att de "testar för fullt" vilket jag inte har någon anledning att misstro såklart.

Värt att nämna (som var lite roligt bara) är att när jag frågade om leveranstid när den väl skickats så nämnde han först 3 dagar då jag "bor så långt upp i Sverige" varav jag helt enkelt fick upplysa denna skåning om att Östersund ligger mitt i Sverige och inte uppe vid finska gränsen som han fick det att låta som... 2 dagar ändrade han sig till samt la till nån lam ursäkt om "jag bor i skåne jag så det blir som så långt upp i sverige" eller nåt sånt. Skyllde på dåliga geografikunskaper gjorde han också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koSmiQ
Pratat med (aka telefontrakasserat) Zepto idag igen och kom fram till Magnus hos dom återigen (har märkligt nog endast pratat med Magnus och Peter hos dom vad jag kan minnas, mest Magnus) och min dator ska enligt uppgift vara byggd men väntar på test vilket jag först trodde den skulle få genomgå i fredags. Pratas om "flaskhals" och att de "testar för fullt" vilket jag inte har någon anledning att misstro såklart.

Värt att nämna (som var lite roligt bara) är att när jag frågade om leveranstid när den väl skickats så nämnde han först 3 dagar då jag "bor så långt upp i Sverige" varav jag helt enkelt fick upplysa denna skåning om att Östersund ligger mitt i Sverige och inte uppe vid finska gränsen som han fick det att låta som... 2 dagar ändrade han sig till samt la till nån lam ursäkt om "jag bor i skåne jag så det blir som så långt upp i sverige" eller nåt sånt. Skyllde på dåliga geografikunskaper gjorde han också...

Snabb fråga bara här beställde du din dator ? min skulle skickas den 6e enl magnus men har inte fått någon bekräftelse på att den skickats osv, har dom inte något sätt som man kan följa sin orderstatus på btw ?

haha jag skulle me ringa å terrorisera dom i dag men då var det väl du som var på tråde hela tiden för jag kom aldrig fram min beställdes den 28 oktober btw

Permalänk
Medlem

Yay......
Vaknar och startar Noxen...touchpaden funkar i ett par sek så jag hinner flytta den till inloggningsrutan o klickar där...sen nada..tgb reagerar inte på något..

Pluggade in mus o tgb via USB, det funkade iaf.

Ser ut som jag åkt på skiten jag med..den har funkat klockrent fram tills nu, vilket är skumt då detta felet har verkat kommit fort för er andra som haft det. :/

Blir la till att köra det nya BIOSet iaf..grrr

*avreagerar mig lite*

Permalänk
Medlem

Fick precis ett mail från Zepto att min NOX nu är klar och kommer att skickas idag. Då börjar det äntligen dra ihop sig i alla fall!

@Pumba
Jag beställde min laptop 22/9...

Update:
Har fått nummer hos UPS nu så min är verligen skickad och rör på sig, beräknat att komma till mig den 14'e.

Permalänk

Är det många NOX:ar som krånglar? Funderar nämligen på att beställa på fredag ifrån zeptoexperten.se då de är mycket billigare, någon som har någon erfarenhet angående dem?

Visa signatur

TravelMate 290E | [Intel Celeron M 1.3 GHz] | [256+1024 mb RAM] |
| [64MB Intel 82852/82855 GME] | [40 GB + 320 GB extern] |

Permalänk
Inaktiv

Hur många mer än jag är det som har beställt en högupplöst Nox? Är det ingen annan som blir riktigt förbannad när man har väntat sedan början på augusti o ännu inte fått nån dator?!

Och inte fan svarar dom på mail och telefonkön är ju hur lång som helst, satt i en o en halvtimme idag o bara väntade tills ja inte orkade längre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 246mag
Hur många mer än jag är det som har beställt en högupplöst Nox? Är det ingen annan som blir riktigt förbannad när man har väntat sedan början på augusti o ännu inte fått nån dator?!

Och inte fan svarar dom på mail och telefonkön är ju hur lång som helst, satt i en o en halvtimme idag o bara väntade tills ja inte orkade längre

Min beställning är som följer,

Nox A15
* WSXGA+ (1680x1050 skärmen alltså)
* Geforce 9650M GT
* Intel C2Duo P8600
* 4gb (2x2gb PC6400MHz)
* 250gb SATA 7200RPM
* SATA DVD-RW DL
* Intel Wifi 533 ABGN 450mbit (ska köra linux på min och vill att Wifi ska funka direkt och stöd för detta kort finns i senaste linux-kärnan)
* 9 cells batteri

Den konfen är då alltså skickad idag och jag beställde som sagt 22/9 med högupplöst skärm.

Permalänk
Medlem

Har nästan samma konfig som koSmiQ ovan (med högupplöst 9650GT)och min skickades idag.
ska få den imorgon, ÄNTLIGEN! beställde 26/8 så har fått vänta en evighet. inga låga förväntningar...

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Inaktiv

Pratade med magnus förra veckan o då förklarade han att alla högupplösta Noxar va slut, samtidigt som han förklarade att dom slarvat bort min order. Kan jag vara den enda med högupplöst skärm som blivit utan nu när dom tagit slut? Fyfan va jag spyr på Zepto just nu..

Permalänk
Medlem

Ringde in och pratade med magnus på zepto i dag och enl honom så var min dator färdigbygd i alla fall , den stod och väntade på något test som skulle göras , vilket enl honom egentligen skulle vara gjort i slutet på förra veckan!

han sa dock att den skulle skickas i morgon eller övermorgon , jag menar vad är det för monstertest dom kör , de e la bara det att dom kör en form av standardtest för att se så datorns prestanda och komponenter verkar vara okay! hoppas fanimej att den skickas i morgon nu för jag är i stort behov av min dator , han sa att jag borde ha den ev i slutet av veckan vilket jag starkt betvivlar då den skall testas i dag eller i morgon! men man får något mail då misstänker jag från ups när den är på väg ?

Permalänk
Medlem

När datorn är klar hos Zepto med test osv så kommer ett mail där de talar om just att den är klar, sedan när den gått vidare till UPS så kommer ett mail till från dom med ett trackingnummer.

Gällande tester så misstänker jag en stor flaskhals där med en testskiva som körs visst länge för att stressa hårdvaran och se så att allt fungerar. Först därefter är den klar och med många datorer kan det såklart bli en hel del som får vänta.

Leveransen hit till östersund är då verkligen inte snabb för UPS. Den skickades igår och ska komma fram till den 14'e. Ringde idag och bad om leverans till mitt jobb istället då det annars bara blir en massa väntande med lappar till höger och vänster. Detta då UPS levererar hem mellan 8 och 17 (trots att det står 8-19 på deras hemsida) och jag, som alla andra normala människor, jobbar på dagarna. Tack vare den ändringen "kan det bli en dags extra försening" men det lät inte så troligt... Får se vad som händer.

@246mag, låter mycket tråkigt. Kräv kompensation eller nån extra pryl(tro mig, det går att få jag vet av egen erfarenhet, mer säger jag inte ), se till att göra det på rätt sätt bara dvs var trevlig, bjud lite från din sida med lite humor och ha förståelse för att den du pratar med inte kan styra så mycket över det hela...

Permalänk
Medlem

lol 3 dagars leverans med ups?

Jag fick en sak från tyskland på 2 dagar med UPS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kry1_rygar
Är det många NOX:ar som krånglar? Funderar nämligen på att beställa på fredag ifrån zeptoexperten.se då de är mycket billigare, någon som har någon erfarenhet angående dem?

Funderar på en zepto nox jag med, men varför är dom billigare hos zeptoexperten.se?? Och vad tror ni om NOX14 ???

Verkar denna konfig på en Nox15 vara ok förresten, e så noob på sånt här

Konfiguration
160GB 5400rpm SATA Hårddisk
Zepto Zpro2 / NBG / 300Mbit
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
6 Cell Nox/Nexus
Miljöavgift
ODD-Bezel - Black
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
Intel C2 DUO P8600 – 2,40Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts
MS Windows Vista Home Premium 64bit - SE + Office testversion

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN! måste ge lite beröm till zepto, skickade in min mythos för andra gången i torsdags och får tillbaka den i morgon Så skönt att slippa vänta 5 veckor som förra gången. Nu återstår det att se om de har ordnat tangentbordet, det stod att det var bytt men med min tur så är det säkert lite uselt.

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos