Permalänk
Medlem

nya macbook pro

Ni som har nyaste och fetaste varianten av macbook pro, är ni nöjda med den? Är skärmen bra,hur funkar den med spel? Själv så spelar jag mest wow. skriv av er ressencioner om hur de är. Ska nämligen snart slå till på min första mac, ska bara skrapa ihopp lite mera pengar först.

Permalänk
Medlem

Tänker du köra windows? Isf bör du leta efter en annan dator.

WoW körs dock native i OSX och är faktiskt mer optimized för det. Du får även annat gottis som inbyggd fraps, m.m

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

man kan väll använda boot camp å det blir som att ha en windows dator lr har jag fel?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Installerar du windows via bootcamp så blir det ju en windowsdator, precis som vilken PC som helst.

Det som då skiljer den från en hp eller dell eller nåt annat är annorlunda styrplatta och tangentbordslayout.

Permalänk
Medlem

Hade jag velat ha windows så hade jag ju inte tänkt köpa en mac. Men det är kanske bara jag som tycker att det är logiskt att vill man ha en mac så vill man inte ha windows.

Permalänk

Jag har inte den senaste MacBook Pro men väl den som kom i fjol med Santa Rosa. För WoW duger den mer än väl. Skärmen på den nya kan jag inte uttala mig om (jag har matt) men LED är mycket trevligt. Jag föredrar tangentbordet på de nya gentemot de gamla (som på inget vis är dåligt, men det nya är så skönt, tycker jag). Den nya styrplattan har jag bara testat lite snabbt, men den verkar ha en hel del potential.

Den nya är dock lite större än den gamla, vilket jag tycker är lite synd. Lite tyngre är den väl också. Men i övrigt tycker jag det verkar vara ett stabilt bygge. eftersom du nu ska spara ett tag till kan du ju vänta tills nästa version så de hinner hamra bort eventuella barnsjukdomar (har dock inte hört något graverande, utan mer irritationgrejer men som man ändå vill skicka tillbaks datorn för).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Tänker du köra windows? Isf bör du leta efter en annan dator.

WoW körs dock native i OSX och är faktiskt mer optimized för det. Du får även annat gottis som inbyggd fraps, m.m

Hur kom du till slutsatsen att trådskaparen tänkte köra Windows?

Permalänk
Medlem

Jag har den senaste MBPn. Min skärm är toppen, väldigt ljusstark tack vare LED-belysning och fina och jämna färger, inget bleed.

Den är snabb och väldigt trevlig, jag har inte spelat mycket i OSX. Kör endast WC3 och det klarar 9400m grafikkortet utan problem på högsta utan att bli varmt ens.

I Windows har spelat lite Red Alert 3, Dead Space och Call of Duty 4 och det fungerar bra. RA3 kör jag på medium men det finns mer att ge - har dock inte provat. Dead Space lirar jag på 1280x800 på högsta inställningarna och det flyter på bra. CoD flyter också på bra, har dock endast testat lite på medium-inställningar men det går bra. Fick ~5750 poäng i 3D Mark06 med standardinställningar.

WoW borde fungera utan vidare också, finns native OSX-version vilket är perfekt om du ska spela det.

I övrigt är jag extremt nöjd med datorn - jag blir fortfarande förvånad över byggkvalitén efter snart två veckor! Väldigt bra tangentbord, skön och stor touchpad, snabb, TYST, inte särskillt varm. Sitter med den i knäet nu med datorn direkt på benen, hud-mot-dator och det är bara mysigt och inte alls för varmt eller dylikt. Fläktarna går upp om man t.ex. spelar med 9600-grafikkortet men de varvar snabbt ner igen när man slutar.

Får se om jag kompletterar sen, ska glo på Simpsons nu.

Tjoho!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Det där låter ju bara prima Ska bli spännande med sin första mac.

Permalänk
Medlem

Re: nya macbook pro

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk

Hur kom du till slutsatsen att trådskaparen tänkte köra Windows?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luna83
hur funkar den med spel? Själv så spelar jag mest wow. skriv av er ressencioner om hur de är.

Det är alltför många idag som köper Mac idag bara för att det har blivit något av ett lyxigare märke. Sedan kör dom bara windows och vägrar pröva OSX.

Grattis till Luna83 som har ett bättre liv framför sig!

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av penna_ha
Det är alltför många idag som köper Mac idag bara för att det har blivit något av ett lyxigare märke. Sedan kör dom bara windows och vägrar pröva OSX.

Grattis till Luna83 som har ett bättre liv framför sig!

Ja, det känns lite som det.. Som den andra tråden som handlar om en Air som endast kör Windows - vad är det liksom?

OSX är så underbart och våndas varje gång jag rebootar för att koppla av med lite, tyvärr, windows only-spel.

Men den går att spela på helt klart!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)