Permalänk
Medlem

Moderkort och butterfingers

God afton,

Vid en nyinstallation av mitt nya moderkort råkade jag tappa det, från en höjd på 7-10 cm, rakt på alla stand-offsen. Jag fortsatte att bygga datorn och när allt var klart startade datorn upp normalt. Allting fungerar prima i dagsläget och har gjort det i fyra dagar!

Det jag undrar är självklart, vad kan ha hänt med moderkortet? Ska jag köra på eller byta ut moderkortet?

Mvh,
Gröngölingen

Permalänk

Om det fungerar så borde det vara lungt. Enda risken är väll att kortet blivit ESD-skadat på något sätt i vilket fall problem kan uppkomma längre fram, dock ganska ovanligt. Om det mot förmodan lägger av i framtiden får du väll byta ut det då, är ju svårt att reklamera något som fungerar

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Jo, precis så jag tänker. För det är väl bara lödningar bakom på moderkortet? Plus, kortet fungerar prima... tror jag bara behövde någon form utav "försäkrande" att inte moderkortet var trasigt

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är korten lackade med en hård lack som klarar ganska mycket stryk så har inget gått sönder vid olyckan så lär det inte göra det nu i efterhand.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Oavsett kan du inte reklamera det eftersom det är du själv som tappade det.

Permalänk
Hedersmedlem

Men det säger man inte och vem vet det kan vara ett fel som inte har med tappet att göra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

om det fungerar en stund och sen pajar kan det vara av tusen orsaker. reklamera då och säg inte att du tappa det. inte säkert att det var det som sabbade det i slutändan. svårare än så behöver det inte vara.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Nu är korten lackade med en hård lack som klarar ganska mycket stryk så har inget gått sönder vid olyckan så lär det inte det göra det nu i efterhand.

Låter gött!

Tack för svaren grabbar,
Väl mött