Permalänk
Medlem

Msi Wind med OSX

Ville bara meddela att OSX flyter på så in i helvete bra på min MSi Wind u100 pc. Det enda som strular är Wlan, men drivrutinerna är på gång enligt realtek.

Funtade på att köpa en macbok innan, men ångrat mig!

Permalänk
Medlem

Har inte arbetet på realtek-drivrutinerna lagts ner?
Tror det är bättre att köpa ett nytt wlan-kort...
Ska in med Osx på min snart också, kul att höra att det funkar bra ^^.

Permalänk
Medlem

Re: Msi Wind med OSX

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemo303
Ville bara meddela att OSX flyter på så in i helvete bra på min MSi Wind u100 pc. Det enda som strular är Wlan, men drivrutinerna är på gång enligt realtek.

Funtade på att köpa en macbok innan, men ångrat mig!

Funderade på att också göra så men sen såg jag windows 7

Permalänk
Medlem

Körde OS X på min MSI Wind innan jag sålde den, fungerade klockrent. Bytte ut WLAN-kortet till ett från en MacBook.

Permalänk
Medlem

Är inte detta olagligt?

Permalänk
Medlem

Olagligt och olagligt, det är en konstig regel apple har som begränsar på vilken hårvara deras system får köras på. Nuförtiden kan man ju installera sin originalskiva med lite trix, och då tycker jag inte att det borde vara olagligt. Själv kör jag OSX Leopard på min Wind med 2 gig ram och utbytt wlan. Funkar prima, fast osx har en förmåga att vilja ha mer skärmutrymme. Går såklart att lösa det med.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk

Hur upplever du batteritiden jämfört med Windows?

Permalänk
Medlem

Kör man OS X på en PC så går man ju miste om den exklusiva livsstilen som man får på köpet när man skaffar en Mac

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Har inte arbetet på realtek-drivrutinerna lagts ner?
Tror det är bättre att köpa ett nytt wlan-kort...
Ska in med Osx på min snart också, kul att höra att det funkar bra ^^.

Jag läste på msiwind forumet att drivers är på gång och bör släppas innan slutet av denna månad. (Enligt svar som folk har fått från realtek via mail nu i dagarna.) Hoppas på det och väntar med att byta ut mitt kort i någon månad till.

I övrigt så funkar allt riktigt bra, och batteritiden är ju lika kass i osx som i xp för en wind med 3cellsbatteri

Detta är första gången jag testar osx på riktigt, och jag måste säga att man verkligen kan jobba effektivt med sin dator i detta OS. Nästa steg blir att bygga en stationär hackintosh hemma efter lite hårdvaru-research!

Den exklusiva livsstilen får man om man klistrar på ett apple märke på baksidan av sin wind och sätter sig på en trendig café med dagens industri och en dyr latte, samt har sin halsduk på sig inomhus.

Permalänk
Medlem

Batteritiden på winden är oförskämt dålig med mitt 3-cellsbatteri. Har inte gjort några tester, men den är lika kass i windows som i osx enligt mig.

Det bästa med OSX är att reta alla Mac-nördar på skolan som konkar runt på sina macbooks för 15 papp.

Till trådskaparen:
Byt nätverkskortet istället för att vänta på drivisar. Kostar nån hundralapp eller två. Kan rekommendera Gigabyte GA-WI01GT, upptäcks som airport i Leopard och funkar i windows hur bra som helst. Ingen n, men g räcker för mig på en sån här maskin. En extra sticka RAM gör också susen i Leopard.

Visa signatur

INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Kör man OS X på en PC så går man ju miste om den exklusiva livsstilen som man får på köpet när man skaffar en Mac

Jäpp.
OS X på en bajsbrun peze är som att köra rally med en miljöbil.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Hahahah japp, man känner hur förvirrade de blir när de ser en 10" dator med OSX,,,,

Jag väntar nog med att byta wlan en månad till, för man bryter ju garantin.. har det inte hänt nåt nytt med driversen då så slår jag till med RAM och nytt kort!

Permalänk
Medlem

Väntar också på drivisar, sen är jag tillbaka hos osx : )

Permalänk

Angående olagligt, det bryter väl mot licensavtalet. Men det återstår väl att se vad Apple skulle kunna göra åt det i Sverige. Antagligen lika mycket som vilket annat mjukvaruföretag som helst som sätter dit någon som nyttjar crackad mjukvara, dvs nada. Jag tror nog att man är rätt säker som privatperson, det är väl när företag myglar med programvara som det kan hetta till. Däremot bryter det väl mot Swecs regler?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Väntar också på drivisar, sen är jag tillbaka hos osx : )

Hm, men vänta nu. Du som varit en av ur-Mac-användarna här, vad hände?

Permalänk
Medlem

Hur är det med ljudet på winden i osx? det var något strul med det tidigare vad jag vill minnas.

Är det ingen som kör osx på en Aspire One? de tycker jag är sjukt snyggare och trevligare i hårdvaran. Jag funderade tidigare på en Wind men eftersom A150n slår wind prestanda och design mässigt så ser jag inga direkta fördelar med winden.

Jag tycker att en 10" ska ha högre upplösning än en 7-8" om det ska väga över

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemo303
Jag läste på msiwind forumet att drivers är på gång och bör släppas innan slutet av denna månad. (Enligt svar som folk har fått från realtek via mail nu i dagarna.) Hoppas på det och väntar med att byta ut mitt kort i någon månad till.

Ah, trevligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Angående olagligt, det bryter väl mot licensavtalet. Men det återstår väl att se vad Apple skulle kunna göra åt det i Sverige. Antagligen lika mycket som vilket annat mjukvaruföretag som helst som sätter dit någon som nyttjar crackad mjukvara, dvs nada. Jag tror nog att man är rätt säker som privatperson, det är väl när företag myglar med programvara som det kan hetta till. Däremot bryter det väl mot Swecs regler?

Hm, men vänta nu. Du som varit en av ur-Mac-användarna här, vad hände?

Jag insåg att man inte lägger 10.000:- eller mer på en laptop som är till för lek

Permalänk
Medlem

Angående ljudet så funkar det okej. Man får trixa lite för att få ut ljud ur hörlursuttaget, men inga större bekymmer. Aspire One borde väl ha samma prestanda ganska på pricken, har jag fel? Borde gå att få in OS X på den med. Jag vet att det är strul på exempelvis Eee 1000H, så där måste man flasha till en speciell bios, kan vara något sådant på Aspire. Ska man köra OS X bör man köpa en netbook med hårddisk och inte SSD, de är för långsamma och små för att det ska fungera bra har jag hört av folk som testat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad menar du med att "trixa"´med uttaget?

Är nämligen otroligt sugen på mac men som fattig student så har man inte 16k att slänga upp bara ändå

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Hedersmedlem

Att installera OSX på hårdvara som inte är från Apple skrider mot deras EULA.
* Tråd låst *