Spel utan krav på 3d-accelerator

Permalänk
Medlem

Spel utan krav på 3d-accelerator

Jag har en laptop med en T2300 1,66GHz och 512 Mb ram, finns det några enkla men roliga spel som ni kan rekommendera under långa bilresor? (enkelt behöver inte nödändigtvis betyda pacman-enkelt )

Kravet är att de ska fungera utan 3d-accelerator och nätåtkomst.

Visa signatur

"This message is a natural product made from recycled electrons. The slight variations in spelling and grammar
enhance its individual character and beauty and in no way are to be considered flaws or defects. "
Dianne Davenport

Permalänk
Medlem

Låt mig gissa, integrerat Intel 9xxGMA grafik?

WarCraft 3 The Frozen Throme + TowerDefencebanor att nöta på själv kan vara en bra tidsfördrivning :), Gamla RTS'er som Rollercoaster Tycoon, Driver 1, Hostile Waters, Half-Life, iofs är alla dem 3D men dem kräver inte alls mycket.

Finns massor med gamla spel som är roliga,.

Vampire: The Masquerade - Redemption
Är nog min favorit då!

Permalänk
Medlem

Hur får du ström under långa bilresor?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Hur får du ström under långa bilresor?

Extrabatterier, lång batteritid, finns laddare som går att ansluta till cigguttaget, finns elluttag i vissa bilar också.

Permalänk
Medlem

Paradox spel blir aldrig gamla(Hearts of Iron, Europa Universalis, Crusader Kings, Victoria).

Visa signatur

former wow addict
former daoc addict

Permalänk
Medlem

Civilization kan jag rekommendera. Lagom långsamt och perfekt för att ta fram och spela då och då.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

Re: Spel utan krav på 3d-accelerator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snotax
Kravet är att de ska fungera utan 3d-accelerator och nätåtkomst.

Är den nyare än 5-6 år har du garanterat ett kort som klarar 3d-acceleration.. Annars är Quake 1,2 och Half-Life bra spel som går att spela med mjukvarurendering.

Permalänk

Snes-emulator!

Permalänk
Medlem

N64 emulator om du fixar en handkontroll.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
N64 emulator om du fixar en handkontroll.

försök o få igång en N64 emu på den datan du. är de inte väldigt nära pirat snack o snacka om sånt?

Permalänk
Hedersmedlem

Heroes III borde väll vara det perfekta spelet vid bilresor? Kräver inget, fruktansvärt roligt, och musprecision behövs inte. Går utmärkt att spela med touchpad!

Permalänk
Medlem

fallout 1 och 2. Glöm inte patcharna för allt i världen!

Permalänk
Medlem

Age of Empire 1 och/eller 2, RollerCoaster Tycoon, Civilisation (aldrig testat, men sägs vara en sjuhelvete bra spel-serie), Dungeon Keeper 2 o Diablo 1 och/eller 2. De enda jag kommer på just nu. Dungeon Keeper 2, Diablo 1 och 2 o Age of Empire 2 är riktigt bra spel!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
fallout 1 och 2. Glöm inte patcharna för allt i världen!

Och High Res patchen!!!

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnöRöjjarN
Och High Res patchen!!!

Vad är det? Vet att det finns patch för att ändra upplösning, men det blir ju inte direkt hi-res för det.

Man ska absolut inte glömma: http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=42776&postda...

Massa "nytt"

Permalänk
Medlem

Många trevliga förslag
Speciellt heroes 3, på något sätt hade jag lyckats glöma det men nu dök det upp många nostalgiska minnen.

Jo, det är en 945GM Express. Visst går det att köra enklare 3d-renderingar men det är inget som datorn uppskattar.

Angående ström så har jag en 12VDC-230VAC omvandlare. Finns på classe för en billig peng.

Visa signatur

"This message is a natural product made from recycled electrons. The slight variations in spelling and grammar
enhance its individual character and beauty and in no way are to be considered flaws or defects. "
Dianne Davenport

Permalänk
Medlem

civ4 borde fungera, klockrent på laptop

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1